1995'te Bursa, Karacabey'de doğdu. 2018 yılında Yalova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden mezun oldu. 2019 yılında Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. 2020 yılı sonunda "İsmail Gelenbevî'de Nefsü'l-Emr" başlıklı tezini hazırladı ve sundu. Hali hazırda Atatürk Üniversitesi'nde Temel İslam Bilimleri-Kelam bilim dalında doktora eğitimine devam ediyor.
1995 yılında Bursa'nın Osmangazi ilçesinde doğdu. 2017 yılında Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesini bitirdi. 2019 yılında Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Siyer-i Nebi ve İslam Tarihi Anabilim dalında araştırma görevlisi olarak göreve başladı. Aynı fakültede 2020 yılında yüksek lisans çalışmasını tamamladı ve doktora çalışmalarına devam etmektedir.
Esra Hacımüftüoğlu tefsir alanında araştırmalar yapan bir akademisyendir. Doktorasını Atatürk Üniversitesi’nde tamamlamıştır ve halen aynı üniversitede Doçent olarak görev yapmaktadır.
Kur’an, tefsir, semantik üzerine araştırmaları bulunmaktadır. Çeşitli projelerde yürütücü, araştırmacı olarak görev yapmıştır. Kitap, makale ve bildiri olarak çeşitli akademik çalışmaları bulunmaktadır.
Değerli Hocam dergimiz için alan editörlüğü davetini kabul etmeniz bizleri onurlandıracaktır.
2003 yılında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2005 yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü master programı ve 2012 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde doktora programından mezun oldu. 2018 yılında Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı tarafından verilen "Felsefe Doçenti" unvanını kazandı. Fenerbahçe Lisesi, Artvin Çoruh Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi ve İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi'nde görev yaptı. 2020 yılından beri Mersin Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde ve Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde çalışmaktadır. İslam felsefesi, bilim tarihyazımı, sosyoloji, oryantalizm eleştirileri, post-kolonyalizm, toplum ve siyaset felsefesi, çağdaş felsefeler ve ekonomi metafiziğiyle yakından ilgilenmektedir. Ayrıca yapay zekâ felsefesi, transhümanizm, posthümanizm ve metaverse üzerine araştırmalar yapmaktadır. Arapça ve İngilizce bilmektedir. Avrupa'da bazı ülkelerde bulunmuş ve Lizbon Üniversitesi Felsefe Bölümünde ders vermiştir.
Dinler Tarihi, Hıristiyanlık, Yahudilik, Hıristiyan Mistisizmi, Orta Çağ Hıristiyanlığı, Hıristiyan Mistik Kadınlar, Ölüdeniz El Yazmaları
1978 Kasım’ı İstanbul’da doğdu. İlköğrenimini Fatih’te, ortaöğrenimini Üsküdar’da, lisans eğitimini Ankara Üniversitesi (İlâhiyat Fakültesi)’nde (2002) tamamladı. Yüksek lisansını (2004) ve doktorasını (2010) Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslâm Tarihi ve Sanatları Bölümünde (Türk-İslâm Edebiyatı) yaptı. 2005-2011 seneleri arasında farklı liselerde öğretmen olarak görevde bulundu. Ekim 2011 itibarıyla Sakarya Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Türk-İslâm Edebiyatı A.B.D.’de Yrd. Doç. Dr. olarak başladığı görevine 2018’den beri Doçent olarak devam etmektedir. Ayrıca 2023 yılı itibarıyla Anadolu Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde lisansını tamamlamıştır. Yayımlanmış telifleri, ulusal ve uluslararası makale ve tebliğleri vardır. Farklı seviyelerde olmakla birlikte, İngilizce, Farsça ve Arapça hakkında malumat sahibidir. Evlidir; Kerem Ali, İbrahim ve Alparslan isminde üç oğlu vardır. Yayımlanan bazı eserleri şöyledir: 1. Tanzimattan Cumhuriyet’e Değişen Metafizik ve Edebiyat- Abdülhak Hâmid Örneği, İz Yayıncılık, İstanbul, 2014. 2. Klasik Şerh Geleneğinde Üslûp -Kasîde-i Bürde Örneği, İz Yayıncılık, İstanbul, 2018. 3. Âşık Ömer, Ketebe Yayınevi, İstanbul, 2018. 4. Tasavvuf Edebiyatı -İsimler, Kavramlar ve İlişkiler Ağına Metodik Bir Yaklaşım- (9-13. yüzyıllar), Bursa Akademi Yayınları, 2023.
Rahim Acar Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesinde din felsefesi hocasıdır. Doktorasını, Harvard Üniversitesi, Yakın Doğu Dilleri ve Medeniyetleri Bölümünde 2002 senesinde tamamlamıştır. Din Felsefesi Derneği’nin üyesidir. Yayınları arasında şunlar bulunmaktadır: Talking about God and Talking about Creation: Avicenna’s and Thomas Aquinas’ Positions (Leiden & Boston: Brill, 2005); “Avicenna's Position Concerning the Basis of the Divine Creative Action,” The Muslim World, 94/1 (2004), pp. 65-79; “Creation: Avicenna’s Metaphysical Account,” Creation and the God of Abraham içinde. Ed. David Burrell, Carlo Cogliati et alii. (Cambridge & New York: Cambridge University Press, 2010); Dinî Çoğulculuk: İdealler ve Gerçekler (Ankara: Elis Yayınları, 2007); Teolojik Dilin Husûsiyeti ve Ateist Argümanların Sınırı (Istanbul: 2013).
Prof. Dr. Ahmet ÖGKE
1969 yılında Antalya’da doğdu. Antalya İmam-Hatip Lisesi (1987) ve Selçuk Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi (1992) mezunudur. 1992-1993’te Konya’da bir yıl öğretmenlik yaptı. Yüksek Lisans’ını, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde “Kur’an’da Nefs Kavramı” adlı teziyle (1994); Doktora’sını ise Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde “Yiğitbaşı Velî Ahmed Şemseddîn-i Marmaravî, Hayâtı, Eserleri ve Tasavvufî Görüşleri” adlı teziyle tamamladı (2000).
Doçentlik için “Elmalı Erenlerinde Mânâ Dili” ve Profesörlük çalışması olarak da “Hz. Mevlânâ’nın Mesnevî’sinden Metaforlar” adlı kitaplarını yayınladı. Sırasıyla; Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi (1993-2009), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi (2010-2011) ve Akdeniz Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nde (2011 sonrası) görev yaptı. Tasavvuf Anabilim Dalı’nda 1993’te Araştırma Görevlisi, 2003’te Yrd. Doç. Dr., 2006’da Doçent ve 2012’de Profesör ünvanını aldı.
2011 yılında atandığı Akdeniz Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nde 2 yıl Dekan Yardımcılığı ve 10 yıl Dekanlık görevinde bulundu. 2016-2020 yılları arasında bir dönem Akdeniz Üniversitesi Rektör Yardımcılığı görevi de yaptı. Hâlen Tasavvuf Anabilim Dalı Başkanlığı, Akdeniz Üniversitesi Tasavvuf Araştırmaları Merkezi Müdürlüğü’nü yürütmekte olan Ögke’nin yayınlanmış 10 kadar kitabı ve 20’den fazla ilmî makalesi bulunmaktadır.
• Çorum Sungurlu ilçesinde doğdu, Hürriyet İlkokulu (1974) ve Sungurlu Lisesi'ni bitirdi.(1980) Ankara üniversitesi İlahiyat fakültesinden 1985 yılında mezun oldu.1986 yılında vakıflar genel Müdürlüğü'ne arşiv uzmanı olarak göreve başladı.1987 yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kelam ve İslam Felsefesi Bölümüne araştırma görevlisi olarak geçti.1989 yılında yüksek lisansını İslam Akaidinde Karşıt Fikirler, doktorasını 1994 yılında Çağdaş İslam Düşüncesinde Bilginin İslamileştirilmesi tezi ile verdi. 1995 yılında Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesinde Yrd.Doç.Dr. olarak göreve başladı.2000 yılında doçent, 2009 yılında profesör oldu. Amman Üniversitesinde bir yıl Arapça eğitimi aldı.2005-2006 yılında Kırgızistan Oş Devlet Üniversitesi İlahiyat fakültesinde öğretim üyesi olarak görev yaptı. 2010-2011 eğitim yılında Yemen Sanaa üniversitesinde Tika tarafından öğretim üyesi olarak görevlendirildi. Arap Baharı olayları nedeniyle haziran 2012 ülkeye döndü, 2012 yılında Kırgızistan'a gitti. 2011-2012 yılında aynı fakültede dekan vekili olarak çalıştı.
Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Felsefesi ve Türk Düşünce tarihi derslerini kronolojik olarak okuturken sistematik olarak da Felsefeyi Anadolu’da Yeniden Yurtlandırmak FAYY ismini verdiğimiz okumalar yapıyoruz.
Bu okumaların hedefi:
1. Türkistan-Atayurt ve Türkiye (Anayurt) kültürel sürekliliğini klasik eserler üzerinden takip etmek
2. Türklerin Müslüman olduktan sonraki yazdıkları temel eserleri varlık-bilgi ve değer açısından okumak. Felsefeyi Anadolu’da Yeniden Yurtlandırmak: Türk Felsefesine Giriş (Eskişehir: Kırmızılar Yayıncılık 2020) çalışmaya bakılabilir.
3. Farabi’nin felsefeyi asli yurduna getirdiğini söylediği tespitinden hareketle Helenistik kültürü Hz. Muhammed’in getirdiği sistem bağlamında okumalar yapmanın
3.1. Yakın Hedef: Türkçe Felsefedir. Lise ve üniversite gençlerine yönelik olarak son aylarda çıkan çalışmalar şunlardır: Mevlüt Uyanık, “Felsefeyi Anadolu’da Yeniden Yurtlandırmak”, Geçerken Dergisi, Nisan 2023,/31, (Ankara: DİB Yayını, 2023), 42-43
3.2. Mevlüt Uyanık, “Kaşgarlı Mahmud ve Türkçe Felsefenin İmkanı Üzerine”, Geçerken Dergisi, Mayıs 2023,/32, (Ankara: DİB Yayını, 2023), 42-43
3.3. Mevlüt Uyanık, “Bir Felsefe Klasiği Kutadgu Biliğ”, Geçerken Dergisi, Haziran 2023,/33, (Ankara: DİB Yayını, 2023), 42-43
3.4. Bu seride Ali Şir Nevai ve Türkçe Felsefe, Yunus Emre ve Türkçe Felsefe, Genç Kalemler Dergisi ve Türkçe Felsefe yazıları da önümüzdeki aylarda çıkacaktır.
3.5. Türk Kültürünün Zirve Şahsiyetlerinden Yusuf Has Hacip ve Kutadgu Biliğ (Aygün Akyol ile birlikte), İstanbul: Post Yayınevi 2023
3.6. Genel halk kitlesine yönelik olarak da Mevlüt Uyanık, Türkiye Cumhuriyetinin 100. Kuruluş Yılında Felsefeyi Anadolu’da Yeniden Yurtlandırmak, -Türk Felsefesi Üzerine Notlar- Türk Yurdu (Dilde, Fikirde İşte Birlik), Nisan 2023, 112/428:35-43
3.7. Akademik alanda Türk bilim insanlarının katkısını ele aldığımız ve bu yıl çıkan makaleler ise şunladır: Uyanık, Mevlüt, Kadızâde-İ Rûmî: Hayatı, Eserleri Ve Bilim Tarihindeki Yeri, Cumhuriyetin 100. Yılında 100 Türk Büyüğü, haz.: Vahit Türk, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, (İstanbul: TKHV Yayını, 2022)5/ 372-393: ISBN 978-975-7522-37-9, Şubat 2022
3.8. Uyanık, Mevlüt, Ali Kuşcu: Hayatı, Eserleri ve Etkileri, Cumhuriyetin 100. Yılında 100 Türk Büyüğü, haz.: Vahit Türk, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, (İstanbul: TKHV Yayını, 2022), 5/104-123: ISBN 978-975-7522-37-9, Şubat 2022
3.9. Uyanık, Mevlüt, Ebû Ca‘fer Muhammed b. Mûsâ el-Hârizmî, Cumhuriyetin 100. Yılında 100 Türk Büyüğü, haz.: Vahit Türk, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, (İstanbul: TKHV Yayını, 2022)5/250-279: ISBN 978-975-7522-37-9, Şubat 2022
4. FAYY UZAK HEDEFİ İSE TÜRK FELSEFESİ TEŞEKKÜLÜNE KATKI SAĞLAMAKTIR. Bu bağlamda Türklerin Hz. Muhammed dönemi öncesini ise “Türklerin Tek/Kök/Gök Tanrı” inancına sahip oldukları önermesinden hareketle okumalar yapıyoruz.
• Ahmed Yesevi’yi Türklerin mümin (Hz. Muhammed öncesi) ve müslim dönemlerini Pir-i Mugan kavramıyla ifade ettiğini, artık bu terimin Peygamberimize, Satuk Buğra Han ve kendi hocasına işaret eden terim olduğunu düşünüyoruz.
• Şaman, Budist, Maniheist, Zerdüşt geleneklerle irtibatlarını, Musevi ve İsevi din tasavvurlarına sahip oldukları dönemleri ve Türkçe’nin lehçeleriyle ürettiği metinlerin Türkçe Felsefe ve Türk Felsefesi bağlamında incelenmesi gerektiğini söylüyoruz.
• Önümüzdeki günlerde Uygur lehçesiyle 9.yüzyılda yazılmış Gönül kavramı üzerine kısa bir metin üzerinden okumaları planlıyorum.
• Türklerin zamanla farklı dil ile farklı din tasavvurlarıyla kurdukları devletleri Türk Aklının Ürünleri olduğunu mahiyet (Türk) ve hüviyet (Hungary-Macar, Bulgar ve diğerleri) söyleyip yazdıkları felsefi metinlerin de Türk Felsefesi olduğunu düşünüyoruz.
• Türkçe Felsefe hangi dini öğretiye sahip olursa olsun üretilen Türkçe metinler üzerinden okuyup Türk Felsefesine katkı,
• Farklı dini-felsefi tasavvurlara sahip olan dünyanın farklı coğrafylarında farklı kimliklere yaşayan Türklerin ürettiği metinlerin de Türk Felsefesi içinde değendirilme olasılığını gündemde tutmak uzak hedefimizdir.
• Bu çerçevede Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluşunun 100. Yılına Armağan olarak düşündüğümüz Türk Metafiziği adlı çalışmanın son aşamasına geldik. Türkistan’da Yesevi, Anadolu’da Yunus Emre üzerinden temellendirme çabasıdır bu.
• Bunları genel hatlarıyla anlatan iki yazıyı Word olarak bilginize sunayım.
• Bazı çalışmalarımı aşağıya ilave edeyim:
A. Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makale
1. Türk Felsefesi: İmkanı ve Gerekçeleri Üzerine Notlar, İslami Araştırmalar, 2019. 30(1),
2. .Hikmet, Felsefe ve Metafizik İlişkisi –İlahiyat Fakültelerinde İslam Felsefesi Öğretimine Dair Bir Yaklaşım-, Felsefe Dünyası, 2018. (68), 59-68
B. Uluslararası Sempozyumlarda Sunulmuş ve Bildiri Kitabında Yayımlanmış Makaleler
1. Ahmed Yesevi ve Nurettin Topçu’nun Din ve Dindarlık Tasavvurlarının Mukayeseli İncelenmesi, Geçmişten Günümüze Türkistan: Tarih Kültür ve Medeniyet Sempozyumu, 2019, 1(1), 415-442,
2. Selefi ve Felsefi Uslup Teori ve Pratik Uyumsuzluğu Üzerine İç Asya Merkezli Bir Okuma dr Zaylabidin Acımamotov ile birlikte, Tarihte ve Günümüzde Selefilik, (8-10 Kasım 2013 ), 2013, 1, 357-410
3. Kırgızistanda Dini Durum ve İmam Hatip Lisesi Açılma Süreci, 100.Yılında İmam Hatip Liseleri Uluslararası Sempozyumu, 2013, 1047-1074
1. (2019). Türk Felsefesine Giriş Metni Olarak Kutadgu Bilig. Ayhan Bıçak (Ed.), Kutadgu Bilig Üzerine Felsefi Araştırmalar içinde (s. 117-156). İstanbul: Dergah
2. Yeni Bir Türk-İslam Medeniyeti Tasavvuru İçin Hoca Ahmed-i Yesevi ve Yönteminin Önemi” Diyanet İlmi Dergi, cilt.52, sayı:4, Aralık 2016; s.191-214
3. “Çağdaş İslam Düşüncesi Bağlamında Varoluşsal Arayışlar Olarak “Bilginin İslamileştirilmesi” ve “İslami Bilim” Projeleri”, Bilim Tarihi ve Felsefesi: Tarih ve Problemler, editör Ömer Bozkurt, Mardin Artuklu Üniversitesi Yayınları, s.159-194.
B. Yazılan Ulusal Ve Uluslararası Kitaplar Veya Kitaplarda Bölümler
1. Felsefesi Anadolu’da Yeniden Yurtlandırmak: Türk Felsefesine Giriş. Eskişehir: Kırmızılar 2020
2. Türk Felsefesine Giriş Metni Olarak Kutadgu Bilig. Ayhan Bıçak (Ed.), Kutadgu Bilig Üzerine Felsefi Araştırmalar içinde (s. 117-156). İstanbul: Dergah, 2019
3. Husi Darbesinin Ardından: Yemen'de Neler Oluyor?. A. Çağlar Deniz (Ed.), Toplumsal Hareket Teorileri ve Ortadoğu İsyanları içinde (s. 225-238). Ankara: Orion yayınevi, 2015
4. Türkistan-Türkiye İrtibatının Kültürel Sürekliliğini AhmedYesevî Üzerinden Takip Etmek”, Dinî Hayatımızın Temel Taşları: Hanefîlik -Mâtürîdîlik – Yesevîlik, Dünü -Bugünü –Yarını, Editörler: Sabri Yılmaz, Bülent Çelikel, (İzmir: İzmir Türk Ocağı Yayını, Eylül 2021), 265-302
5. Ebû Ca‘fer Muhammed b. Mûsâ el-Hârizmî Cumhuriyetin 100. Yılında 100 Türk Büyüğü, haz.: Vahit Türk, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, (İstanbul 2022
6. Kadızâde-i Rûmî: Hayatı, Eserleri Ve Bilim Tarihindeki Yeri, Cumhuriyetin 100. Yılında 100 Türk Büyüğü, haz.: Vahit Türk, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, (İstanbul: TKHV Yayını, 2022)5/ 372-393: ISBN 978-975-7522-37-9, Şubat 2022
7. Ali Kuşcu: Hayatı, Eserleri ve Etkileri, Cumhuriyetin 100. Yılında 100 Türk Büyüğü, haz.: Vahit Türk, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, (İstanbul: TKHV Yayını, 2022), 5/104-123: ISBN 978-975-7522-37-9, Şubat 2022
8. Ebû Ca‘fer Muhammed b. Mûsâ el-Hârizmî, Cumhuriyetin 100. Yılında 100 Türk Büyüğü, haz.: Vahit Türk, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, (İstanbul: TKHV Yayını, 2022)5/250-279: ISBN 978-975-7522-37-9, Şubat 2022
C. Tek Yazarlı Kitap:
1. İslam Bilgi Felsefesinde Kalbin Anlaması, -Gazzali Örneği- Araştırma, Ankara.2006, 144 s. (Profesörlük Takdim Tezi)
2. Felsefi Düşünceye Çağrı, Elis yayınevi. Ankara.2003, 2013, 2022
3. Bilginin İslamileştirilmesi ve Çağdaş İslam Düşüncesi (Doktora tezi) Ankara Okulu yayınları, Ankara. 1999;2001, 2014. 230 s..
4. İslam Siyaset Felsefesinde Sivil İtaatsizlik Kavramı, -Hasan Basri Örneği- Seba Yayınları Ankara.1999; Kaknüs yayınları 2001, 2014.
5. Sivil İtaatsizlik ve Dini Değerler, Elis Yayınevi, Ankara 2010, 230 s.
6, Selefi Zihniyet, Arap Baharı ve Türkiye, Araştırma yay. Ankara.2016
7, Çağdaş İslam Düşünürleri, Ankara; Bilay Yayınevi 2022. (Osmanlı-Türkiye Cumhuriyeti kültürel sürekliliği bağlamında Ahmet Vefik Paşa, Mehmet Ali Ayni, Yusuf Akçura, Mehmet Ziya Gökalp, Ömer Ferit Kam incelenmiştir. Bunlara ilaveten Erol Güngör, Nurettin Topçu Hüseyin Cemil Meriç, Aliya İzetbegoviç, Muhammed İkbal, Fazlur Rahman, Muhammed Abid Cabiri, İsmail Raci Faruki, Muhammed Arkun, Fuat Sezgin isimleri üzerinde durulmuştur.
9. Felsefeyi Anadolu’da Yurtlandırmak, (Kırmızalar Yayınevi Eskişehir 2020)
D. Kitap Editörlüğü:
1. Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak (Recep Kaymakcan ile beraber) Değerler Eğitim Merkezi, İstanbul.2007, 704 s
2. Kur’an’ın Tarihsel ve Evrensel Okunuşu (K.Hamdi Okur ile beraber) Fecr. Yay. Ankara. 1997, 2012.
3 Çağdaş İslam Bilimine Giriş, Fecr Yayinevi, Ankara.2011 (Telif ve Tercüme makalelerden derleme; Mehmet Paçacı ve Aygün Akyol'un katkılarıyla) 4. İslami Bilimde Metodoloji Sorunu, (Mehmet Paçacı ve Mustafa Türker ile beraber çeviri makaleler derlemesi) Fecr Yayınevi, Ankara.1991.
E. Ortak Telif ve Tercüme Kitap:
1. Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol; İslam Felsefesi:Teşekkül Dönemi, Kindi, Farabi, İbn Sina. Elis yay. Ankara.2017
2. Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol, Tedbiru’l-Mütevahhid: Bireysel Yönetim Okumaları, telif ve tercüme, Elis yay. Ankara.2017
3. Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol, İslam Ahlak Felsefesi, 4. Baskı, Elis Yay., Ankara 2018.
4. Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol Abdurrahman Şeref, Ahlak İlmi, Günümüz Türkçesine Aktaranlar: Uyanık, M., Akyol, A., Elis Yay., Ankara 2012.
5. Ebu Nasr el-Farabi, İlimlerin Sayımı, Telif ve Tercüme, Aygun Aykol ile Elis yay. Ankara. 2017,
6. Aygün Akyol, Mevlüt Uyanık, İclal Arslan, İslam Felsefesi Tanımlar Sözlüğü, Elis yay. Editör: Aygün Akyol, Ankara.2016, 415 s
7. Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol- Sema Bolat, İbnu’l-Cevzî, et-Tıbbu’r-Ruhâni/Ruhun Sağıltımı, Telif ve Tercüme: Uyanık, U., Akyol, A. Bolat, S., Elis Yay., Ankara 2019.
8. Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol Sema Bolat, bn Hazm, Filozof Kindi ye Reddiye, Metin ve Tercüme, Uyanık, M., Akyol, A., Bolat, S., Elis Yay., 2. Baskı, Ankara 2019.
9. Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol Gazzâli, Faysalu't-tefrika/İslam'da Tekfir Söyleminin Temellerine Dair, telif ve tercüme: Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol, ed.: İclal Arslan, Elis Yay., Ankara 2021, ss. 1-155.
10. Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol Gazzali, el-Münkız mine'd-Dalâl/Aklı Karışıklar İçin Klavuz, telif ve tercüme: Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol, ed.: İclal Arslan, Elis Yay., Ankara 2020.
11. Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol İbn Bâcce, Kitâbu'n-Nefs/Bireysel Özün Keşfi, met. ve çev.: Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol, Bayram Tamtürk, ed.: İclal Arslan, Elis Yay., Ankara 202
12. Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol. İbn Rüşd, Faslu’l-Makâl, Metin ve Tercüme: Uyanık, M., Akyol, A., Elis Yay., Ankara 2018.
Prof. Dr. Ulvi Karagedik Karlsruhe Eğitim Üniversitesi'nde (Pädagogische Hochschule Karlsruhe) İslam Teolojisi ve İslam Din Eğitimi alanında öğretim görevlisi ve enstitü başkanı olarak görev yapmaktadır.
Frankfurt'taki Johann Wolfgang Goethe Üniversitesi'nde İslam Din Bilimleri, Yahudi-Hristiyan Din Bilimleri ve Pedagoji alanlarında eğitim almış ve mastır mezuniyetinin ardından aynı üniversitede akademik personel olarak çalışmıştır. 2015-2019 yılları arasında Viyana Üniversitesi'nde Hadis, Siyer ve Avrupa'da İslam ile ilgili güncel konular üzerine araştırmalar yapmış ve dersler vermiştir. Ayrıca Viyana/Krems Kilise Pedagojisi Üniversitesi (Kirchlich-Pädagogische Hochschule Wien/Krems) ve Viyana Pedagoji Üniversitesi'nde (Pädagogische Hochschule Wien) öğretim görevlisi olarak dersler vermiştir.
Viyana Üniversitesinde almanca olarak düzenlediği doktora tezi, "Gelenek ve Yenilik Arasında Hadis Hermenötiği: Sünnetin Tarihsel Etkisi Üzerine Bir İnceleme ve İrtidat Rivayetleri Örneği Üzerinden Yeni Bir Hermenötiğin Uygulanması" başlığını taşımaktadır.
Profesörlük Humboldt-Üniversitesi Berlin Ekim 2020 itibaren
Doçentlik Paderborn Üniversitesi (İslam Din Eğitimi/Karşılaştırmalı İlahyat) 2013-2019
Doktora Paderborn Üniversitesi (İslam Din Eğitimi/Karşılaştırmalı İlahyat) 2010-2013
Yüksek Lisans Georg-August Üniversitesi Göttingen (Pedagoji ve Uluslar arası Hukuk) 2003-2007
Yüksek Lisans Osnabrück Üniversitesi (İslam Din Eğitimi) 2003-2008
Lisans Georg-August Üniversitesi Göttingen (Pedagoji ve Uluslar arası Hukuk) 2001-2003
Muammer İskenderoğlu 1972 yılında Trabzon’da doğdu. 1982’de Trabzon Merkez Uğurlu Köyü İlkokulu’nu, 1989’da Trabzon İmam Hatip Lisesi’ni bitirdi. Aynı yıl kazandığı Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden 1993 yılında mezun oldu. 1994 yılında YÖK’ün açtığı Yurtdışı Lisansüstü Eğitim Bursu’nu kazanarak Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi adına yurtdışına gönderildi. 1995-97 yılları arasında İngiltere Manchester Üniversitesi Ortadoğu Çalışmaları Bölümü’nde Yüksek Lisans yaptı. 1997’de Birmingham Üniversitesi İlahiyat Bölümü’nde başladığı Doktora çalışmasını Haziran 2001’de tamamladı. Türkiye’ye dönüşünü müteakip Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü’nde göreve başladı. 2005 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’ndan Arap Dili ve Edebiyatı bursu kazanarak Ürdün’e gitti ve 2005-2006 ders yılında Ürdün Üniversitesi’nde derslere katıldı. 2009 yılı yaz döneminde Tahran Üniversitesi’ne bağlı Loghatnameh Dehkhoda Institute & ICPS’de Fars Dili ve Edebiyatı çalıştı. 2010 yılı yazında da Tahran İmam Sadık Üniversitesi’nde derslere katıldı ve alanıyla ilgili çalışmalarda bulundu. 2011 yılı bahar döneminde Belçika Leuven Katolik Üniversitesi’nde alanıyla ilgili çalışmalarda bulundu. 2017-2021 yıllarında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde görev yaptı. Halen Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde göreve devam etmekte olup genel olarak İslam ve Hıristiyan düşüncesi üzerine çalışmalarını sürdürmektedir.