BibTex RIS Kaynak Göster

PRIMARY EDUCATION EFFECTS ON THE EFFECT OF THE 8th GRADE STUDENTS TO THE MUSIC COURSE OF THE MUSIC AND MUSIC TECHNOLOGY COURSE OF DAILY LIFE

Yıl 2017, Sayı: 11, 203 - 224, 01.04.2017

Öz

This research was conducted to investigate the effects of attitudes towards music on the achievement of music and music technology to daily life in primary school eighth grade students. The universe of the research carried out with the descriptive type relational screening model is a total of 162 elementary school 8th grade students in Kastamonu province and all the 8th grade students in Kastamonu province and the sample of them in various schools in Kastamonu city center. Attitudes scale was used in order to determine students 'attitudes towards music and music technology and achievement test in order to determine students' daily life associations with music and music technology. Taking into account the achievement test used, the content of the music program, its aims, student achievements and expert opinions; Music, painting and physical education fields. A pilot study was conducted to investigate the reliability and validity of this test and also to identify the expressions and questions that are not understood by the students. This pilot study was applied to 77 students from 8th grade primary school students. The SPSS 11.5 package program was used to calculate the reliability of the test, obtained from the pilot study, and the reliability coefficient of the test was found to be 0.78 according to the analysis results obtained.

Kaynakça

  • A. A. Jdanov, Edebiyat, Müzik ve Felsefe Üzerine, çev. Fatmagül Berktay, Kaynak Yayınları, İstanbul, (1996).
  • Avşar Timuçin, Estetik, Bulut yayınları, İstanbul, (2002).
  • Ayten Kaplan, Kültürel Müzikoloji, Bağlam Yayınları, İstanbul (2005).
  • Aziz Çalışlar, Gerçekçilik Estetiği, D yayınevi, İstanbul (1986).
  • Anton Webern, Yeni Müziğe Doğru, Çev. Ali Bucak, Pan yayınları, İstanbul, (1998).
  • Ken Baynes, Toplumda Sanat, Çev. Yusuf Atılgan, Yapı kredi Yayınları, İstanbul, (2002).
  • Nurettin Fidan, Münire Erden, “Eğitim Bilimine Giriş”, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, (1986).
  • Otto Karolyi, Müziğe Giriş, çev. Mehmet Nemutlu, Pan Yayınları, İstanbul, (1995).
  • SAY, Ahmet; Müzik Tarihi, Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, S.565, (1994).
  • SELANİK, Cavidan, Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayıncılık, Ankara (1996).
  • Sufi Inayat Khan, İnsan ve Evren Arasındaki Köprü, Müzik, Arıtan Yayınevi, çev. Kaan Ökten, Tuğrul Ökten, İstanbul, (1994).
  • SUN, Muammer, Türkiye’nin Kültür-Müzik-Tiyatro Sorunları, Ajans Türk Yayını, Ankara (1969).
  • UÇAN, Ali; 1994, İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, S.115, (1996).
  • UÇAN, Ali; Müzik Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları Ankara (1996).
  • UÇAN, Ali; Türk Müzik Kültürü ve Kültürel Küreselleşme (2003).
  • Vural Yıldırım, Tarkan Koç, Müzik Felsefesine Giriş, Bağlam Yayınları, 3.Baskı, İstanbul (2006).

İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ MÜZİK VE MÜZİK TEKNOLOJİ DERSİNİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİREBİLMEDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ

Yıl 2017, Sayı: 11, 203 - 224, 01.04.2017

Öz

Bu araştırma, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin müziğe karşı tutumlarının müzik ve müzik teknolojisini günlük hayatla ilişkilendirebilmedeki başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel türde ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın evreni, Kastamonu İl’indeki tüm ilköğretim 8. sınıf öğrencileri, örneklemi ise Kastamonu İl Merkezi’nde bulunan muhtelif okullarda öğrenim gören toplam 162 ilköğretim 8. sınıf öğrencisidir. Araştırmada öğrencilerin müzik ve müzik teknolojisi ile günlük hayatı ilişkilendirebilme düzeylerini belirlemek amacıyla başarı testi, öğrencilerin müzik ve müzik teknolojisine yönelik tutumlarını belirleyebilmek amacıyla tutum ölçeği kullanılmıştır. Kullanılan başarı testi, müzik programının içeriği, amaçları, öğrenci kazanımları ve uzman görüşleri dikkate alınarak; müzik, müzik teknolojis ve müzik eğitimi alanlarından dört seçenekli çoktan seçmeli toplam 30 sorudan oluşmaktadır. Bu testin güvenirliği ve geçerliliğini araştırmak ve ayrıca öğrenciler tarafından anlaşılmayan ifade ve soruları tespit etmek amacıyla yapılan pilot çalışma, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinden toplam 77 kişiye uygulanmıştır. Pilot çalışmadan elde edilen verilerle testin güvenirliğini hesaplamak için SPSS 11.5 paket programı kullanılmış olup, elde edilen analiz sonuçlarına göre testin güvenirlik katsayısı 0.78 olarak bulunmuştur.

Kaynakça

  • A. A. Jdanov, Edebiyat, Müzik ve Felsefe Üzerine, çev. Fatmagül Berktay, Kaynak Yayınları, İstanbul, (1996).
  • Avşar Timuçin, Estetik, Bulut yayınları, İstanbul, (2002).
  • Ayten Kaplan, Kültürel Müzikoloji, Bağlam Yayınları, İstanbul (2005).
  • Aziz Çalışlar, Gerçekçilik Estetiği, D yayınevi, İstanbul (1986).
  • Anton Webern, Yeni Müziğe Doğru, Çev. Ali Bucak, Pan yayınları, İstanbul, (1998).
  • Ken Baynes, Toplumda Sanat, Çev. Yusuf Atılgan, Yapı kredi Yayınları, İstanbul, (2002).
  • Nurettin Fidan, Münire Erden, “Eğitim Bilimine Giriş”, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, (1986).
  • Otto Karolyi, Müziğe Giriş, çev. Mehmet Nemutlu, Pan Yayınları, İstanbul, (1995).
  • SAY, Ahmet; Müzik Tarihi, Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, S.565, (1994).
  • SELANİK, Cavidan, Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayıncılık, Ankara (1996).
  • Sufi Inayat Khan, İnsan ve Evren Arasındaki Köprü, Müzik, Arıtan Yayınevi, çev. Kaan Ökten, Tuğrul Ökten, İstanbul, (1994).
  • SUN, Muammer, Türkiye’nin Kültür-Müzik-Tiyatro Sorunları, Ajans Türk Yayını, Ankara (1969).
  • UÇAN, Ali; 1994, İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, S.115, (1996).
  • UÇAN, Ali; Müzik Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları Ankara (1996).
  • UÇAN, Ali; Türk Müzik Kültürü ve Kültürel Küreselleşme (2003).
  • Vural Yıldırım, Tarkan Koç, Müzik Felsefesine Giriş, Bağlam Yayınları, 3.Baskı, İstanbul (2006).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA37ZE79SF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Kabataş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Kabataş, M. (2017). İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ MÜZİK VE MÜZİK TEKNOLOJİ DERSİNİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİREBİLMEDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(11), 203-224.
AMA Kabataş M. İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ MÜZİK VE MÜZİK TEKNOLOJİ DERSİNİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİREBİLMEDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ. INES Journal. Nisan 2017;(11):203-224.
Chicago Kabataş, Mustafa. “İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ MÜZİK VE MÜZİK TEKNOLOJİ DERSİNİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİREBİLMEDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 11 (Nisan 2017): 203-24.
EndNote Kabataş M (01 Nisan 2017) İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ MÜZİK VE MÜZİK TEKNOLOJİ DERSİNİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİREBİLMEDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 11 203–224.
IEEE M. Kabataş, “İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ MÜZİK VE MÜZİK TEKNOLOJİ DERSİNİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİREBİLMEDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ”, INES Journal, sy. 11, ss. 203–224, Nisan 2017.
ISNAD Kabataş, Mustafa. “İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ MÜZİK VE MÜZİK TEKNOLOJİ DERSİNİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİREBİLMEDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 11 (Nisan 2017), 203-224.
JAMA Kabataş M. İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ MÜZİK VE MÜZİK TEKNOLOJİ DERSİNİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİREBİLMEDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ. INES Journal. 2017;:203–224.
MLA Kabataş, Mustafa. “İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ MÜZİK VE MÜZİK TEKNOLOJİ DERSİNİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİREBİLMEDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 11, 2017, ss. 203-24.
Vancouver Kabataş M. İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ MÜZİK VE MÜZİK TEKNOLOJİ DERSİNİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİREBİLMEDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ. INES Journal. 2017(11):203-24.