Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

İnsan ve Anlam Temelinde Adil, Kapsayıcı ve Bütüncül Eğitim Politikalarının Kavramsal İnşası

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 27, 51 - 62, 08.01.2021
https://doi.org/10.29224/insanveinsan.825214

Öz

Eğitim sistemleri canlı organizmalardır. Nefes alıp verirler. Bazen de krize girebilirler. Ancak sistemi oluşturan insan, anlam ve imkânlar etkili bir şekilde çalışabilirlerse krizler yeni fırsatlara dönüşebilir. Eğitim sistemleri öncelikle devleti oluşturan bireylerin zihinlerinde inşa edilmelidir. Bir devlet veya toplum düzeyinde yapılan değerlendirmeler çoğu zaman eğitim sistemleri dikkate alınmadan yapılır. Bu nedenle değerlendirmeler çoğu zaman eksik, yanlış veya bütünlükten yoksundur. Eğitim bilimciler genel anlamda eğitim sistemine ve onun bir alt kümesi olan okula odaklandıkları için sıklıkla ülke veya toplum düzeyinde değerlendirmelere uzak kalabilirler. Hâlbuki eğitim sistemleri ve okullar nefeslerini içinde bulundukları toplumdan alırlar ve topluma verirler. Eğitim sistemleri bir toplumu, devleti sürekli yeniden ürettiği için onu anlamadan bir toplumu veya devleti anlamak mümkün değildir. Bu amaçla makale insan, okul, eğitim sistemleri, toplum ve devlet ilişkisini anlamaya odaklanmıştır. Makale alan yazın taraması yöntemiyle hazırlanmıştır. Makale, eğitim sistemi üzerinde nihai bir kanaat oluşturmayı değil, öncelikle yeniden düşünmemizi amaçlamaktadır.

Destekleyen Kurum

--

Proje Numarası

--

Teşekkür

--

Kaynakça

  • Hansen, Michael E. “Higher Education Needs Dusting off for the 21st Century”. World Economic Forum (WEF) İnternet Sitesi. 27 Mart, 2018. https://
www.weforum.org/agenda/2018/03/make-higher-education-skills-relevant-for-students/.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. “Millî Eğitim İstatistikleri: Örgün Eğitim (2019/20)”. https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_09/04144812_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2019_2020.pdf.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. “PISA 2108 Türkiye Ön Raporu”. Aralık 2019, http:// www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/03105347_PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf.
  • OECD. “OECD Future of Education and Skills 2030 Concept Note”. 2019. https://www.oecd.org/education/2030-project/teaching-and-learning/learning/
skills/Skills_for_2030_concept_note.pdf.
  • OECD. “PISA 2018 Results”. 2019. https://www.oecd.org/pisa/publications/pisa-2018-results.htm. OECD. “Skills Matter: Further Results from the Survey of Adults Skills 2015 (Turkey - Country Note)”. 2016. http://www.oecd.org/turkey/Skills-Matter-Turkey.pdf.
  • OECD. “The Future of Education and Skills Education 2030”. (Position Paper). 2018. http://www.oecd.org/education/2030-project/about/documents/E2030 Position Paper (05.04.2018).pdf.
  • ÖSYM. “2020 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS): Sayısal Veriler”. 2020. https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2020/YKS/yks_sayisal_27072020.pdf.
  • UNDP. “2019 Human Development Index Ranking”. 2019. http://hdr.undp.org/
en/content/2019-human-development-index-ranking.
  • Yavuz, Mustafa. Başımıza İcat Çıkaran Çocuklar ve Gençler. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2020.
  • YÖK, “Öğrenim Düzeyine Göre Öğrenci Sayısı”. 2020. https://istatistik.yok.gov.tr/.

Conceptual Construction of Fair, Inclusive and Holistic Education Policies Based on Human and Meaning

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 27, 51 - 62, 08.01.2021
https://doi.org/10.29224/insanveinsan.825214

Öz

Education systems are living organisms. They breathe. Sometimes they can go into crisis. Crises can turn into new opportunities only if the people, meanings and possibilities that make up the system can work effectively. Education systems must first be built in the minds of individuals who make up the state. Since education systems constantly reproduce a society, the state, it is not possible to understand a society or a state without understanding it. The article does not aim to form a final opinion on the education system, but to rethink it first.

Proje Numarası

--

Kaynakça

  • Hansen, Michael E. “Higher Education Needs Dusting off for the 21st Century”. World Economic Forum (WEF) İnternet Sitesi. 27 Mart, 2018. https://
www.weforum.org/agenda/2018/03/make-higher-education-skills-relevant-for-students/.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. “Millî Eğitim İstatistikleri: Örgün Eğitim (2019/20)”. https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_09/04144812_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2019_2020.pdf.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. “PISA 2108 Türkiye Ön Raporu”. Aralık 2019, http:// www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/03105347_PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf.
  • OECD. “OECD Future of Education and Skills 2030 Concept Note”. 2019. https://www.oecd.org/education/2030-project/teaching-and-learning/learning/
skills/Skills_for_2030_concept_note.pdf.
  • OECD. “PISA 2018 Results”. 2019. https://www.oecd.org/pisa/publications/pisa-2018-results.htm. OECD. “Skills Matter: Further Results from the Survey of Adults Skills 2015 (Turkey - Country Note)”. 2016. http://www.oecd.org/turkey/Skills-Matter-Turkey.pdf.
  • OECD. “The Future of Education and Skills Education 2030”. (Position Paper). 2018. http://www.oecd.org/education/2030-project/about/documents/E2030 Position Paper (05.04.2018).pdf.
  • ÖSYM. “2020 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS): Sayısal Veriler”. 2020. https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2020/YKS/yks_sayisal_27072020.pdf.
  • UNDP. “2019 Human Development Index Ranking”. 2019. http://hdr.undp.org/
en/content/2019-human-development-index-ranking.
  • Yavuz, Mustafa. Başımıza İcat Çıkaran Çocuklar ve Gençler. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2020.
  • YÖK, “Öğrenim Düzeyine Göre Öğrenci Sayısı”. 2020. https://istatistik.yok.gov.tr/.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Yavuz 0000-0001-5697-5120

Proje Numarası --
Yayımlanma Tarihi 8 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Yavuz, M. (2021). İnsan ve Anlam Temelinde Adil, Kapsayıcı ve Bütüncül Eğitim Politikalarının Kavramsal İnşası. İnsan Ve İnsan, 8(27), 51-62. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.825214
AMA Yavuz M. İnsan ve Anlam Temelinde Adil, Kapsayıcı ve Bütüncül Eğitim Politikalarının Kavramsal İnşası. İnsan ve İnsan Dergisi. Ocak 2021;8(27):51-62. doi:10.29224/insanveinsan.825214
Chicago Yavuz, Mustafa. “İnsan Ve Anlam Temelinde Adil, Kapsayıcı Ve Bütüncül Eğitim Politikalarının Kavramsal İnşası”. İnsan Ve İnsan 8, sy. 27 (Ocak 2021): 51-62. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.825214.
EndNote Yavuz M (01 Ocak 2021) İnsan ve Anlam Temelinde Adil, Kapsayıcı ve Bütüncül Eğitim Politikalarının Kavramsal İnşası. İnsan ve İnsan 8 27 51–62.
IEEE M. Yavuz, “İnsan ve Anlam Temelinde Adil, Kapsayıcı ve Bütüncül Eğitim Politikalarının Kavramsal İnşası”, İnsan ve İnsan Dergisi, c. 8, sy. 27, ss. 51–62, 2021, doi: 10.29224/insanveinsan.825214.
ISNAD Yavuz, Mustafa. “İnsan Ve Anlam Temelinde Adil, Kapsayıcı Ve Bütüncül Eğitim Politikalarının Kavramsal İnşası”. İnsan ve İnsan 8/27 (Ocak 2021), 51-62. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.825214.
JAMA Yavuz M. İnsan ve Anlam Temelinde Adil, Kapsayıcı ve Bütüncül Eğitim Politikalarının Kavramsal İnşası. İnsan ve İnsan Dergisi. 2021;8:51–62.
MLA Yavuz, Mustafa. “İnsan Ve Anlam Temelinde Adil, Kapsayıcı Ve Bütüncül Eğitim Politikalarının Kavramsal İnşası”. İnsan Ve İnsan, c. 8, sy. 27, 2021, ss. 51-62, doi:10.29224/insanveinsan.825214.
Vancouver Yavuz M. İnsan ve Anlam Temelinde Adil, Kapsayıcı ve Bütüncül Eğitim Politikalarının Kavramsal İnşası. İnsan ve İnsan Dergisi. 2021;8(27):51-62.