Bu çalışmanın amacı, devlet okulu
ve özel okulda okuyan öğrencilerinin temel motor gelişimleri bakımından bir
fark olup olmadığının araştırılmasıdır. Çalışmaya özel okula giden 175 (81
kız-94 erkek) ve devlet okuluna giden 162 (79 kız-83 erkek) olmak üzere toplam
337 öğrenci katılmıştır (152 öğrenci 7 yaş, 185 öğrenci 8 yaş). Ölçüm yöntemi
olarak temel motor özellikleri ölçmede yaygın olarak kullanılan TGMD-II Testi
uygulandı. İstatistik yöntem olarak öncelikle verilerin normal bir dağılıma
sahip olup olmadığını belirlemek için Shapiro Wilk testi uygulandı. Veriler
normal dağılıma sahip olduğu belirlendi ve Bağımsız Örneklem T Testi uygulandı. Test sonuçları, özel okula giden
ve devlet okuluna giden öğrencilkerinin TGMD-II lokomotor test puanları
(p<0,05; p = 0,000) ve TGMD-II toplam test puanları (p<0,05; p =
0,005) bakımından anlamlı bir fark
bulunmuştur. TGMD-II Obje kontrol test sonuçları (p> 0,05; p = 0,977)
bakımından anlamlı bir fark olmasa da Devlet okuluna giden öğrencilerin TGMD-II
test sonuçları Özel okula giden Öğrencilerden daha iyi bulunmuştur.
The
purpose of this study is to investigate whether there is a difference in the
basic motor development of students in state and private schools. Total 337
children, participated in this study from state school (79 girl-83 boy) and
private school (81 girl-94 boy). The test of Gross Motor Development-II
(TGMD-II) which widely used to measure basic motor characteristics was applied
as measurement method. As statistics
method, Firstly, to determine whether the data have a normal distribution,
Shapiro wilk normality tests was performed. After the data has determined as
normal distribution, Independent Samples T test was performed. At the result of
this Study a significant difference of TGMD-II Locomotor test (p<0,05; p =
0,000) and Tmgd-II total test
(p<0,05; p = 0,005) results was found between the children who educated
private schools and educated state schools (p<0.05). The TGMD-II test
results of students who went to public school were found to be better than the
students who attended private study, although there was no significant
difference in TGMD-II object control test results (p> 0.05, p = 0.977).
Bölüm | Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Özel Sayı 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi