Bu çalışmanın amacı Çukurova Üniversitesi’nin
farklı fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin fiziksel aktivite yapma
durumlarının ve fiziksel aktiviteye katılımlarını engelleyen faktörlerin
incelenmesidir. Çalışmaya Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi, Ziraat Fakültesi, İlahiyat Fakültesi ve
Eğitim Fakültesi’nden 40’ar öğretim elemanı olmak üzere toplam 160 akademisyen
katılmıştır. Araştırmaya katılan akademisyenlerin fiziksel aktiviteye katılım
durumlarını belirlemek amacı ile araştırmacı tarafından literatürdeki
örneklerden faydalanılarak hazırlanan bir anket uygulanmıştır. Araştırma
bulgularına göre; İlahiyat Fakültesi ve Eğitim Fakültesi öğretim elemanlarının
%57.5’inin (n:23) gün içerisinde sportif egzersiz anlamında hiç fiziksel
aktivite yapmadıkları saptanırken, Tıp Fakültesi akademisyenlerinin %55’i
(n:22) fiziksel aktivitede bulunmadıklarını ve benzer şekilde Ziraat Fakültesi
akademisyenlerinin de %22.5’i (n:9) gün içerisinde fiziksel aktivitede
bulunmadıklarını ifade etmişlerdir. Araştırmanın bir diğer sonucuna göre;
günlük fiziksel aktiviteye katılmama nedenlerinin en başında “Aşırı ders yükü
ve akademik faaliyetlerin yoğunluğu” etkeni gelmektedir. Sonuç olarak
akademisyenlerin fiziksel aktiviteye katılımlarını engelleyen faktörlerin
giderilerek fiziksel aktiviteye katılım oranlarının arttırılmasının
akademisyenlerin fiziksel ve ruhsal sağlıklarını olumlu yönde etkileyeceği ve
mesleki performanslarını yükseltebileceği düşünülebilir.
The
purpose of this study is to examine the factors that prevent academicians from
participating in physical activity and participating in physical activity in
different faculties of Çukurova University. A total of 160 academicians
participated in the study, 40 of which were teaching staff from Çukurova
University Faculty of Medicine, Faculty of Agriculture, Faculty of Theology and
Faculty of Education. A questionnaire prepared by the researcher using the
examples in the literature was applied to determine the participation status of
the academicians participating in the research into physical activity.
According to research findings; It was determined that 57.5% (n: 23) of the
Faculty of Theology and Faculty of Education had no physical activity in the
sense of sportive exercise during the day, 55% (n: 22) of the Faculty of
Medicine academicians did not have any physical activity and similarly, 22.5
(n: 9) days of physical activity. According to another result of the research;
The reason for not participating in daily physical activity is "overloaded
course and the intensity of academic activities" at the beginning. As a
result, it can be considered that increasing the participation rates of
physical activity by eliminating the factors that prevent the participation of
academicians in physical activity can positively affect the physical and mental
health of academicians and increase their occupational performance.
Bölüm | Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Özel Sayı 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi