Bu araştırmanın temel amacı, “P4C: Küçük Çocuklar, Büyük Fikirler” eTwinning projesini uygulayan öğretmenlerin proje sonunda görüş ve değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, temel nitel araştırma biçiminde desenlenmiştir. Araştırmanın odağını oluşturan projenin uygulanması, 2020-2021 öğretim yılının ilk döneminde kasım ve aralık aylarında toplamda altı hafta olarak Bartın, Burdur, Eskişehir, Elazığ, Giresun, Siirt illerinde il merkezinde bulunan anaokulu ve ilkokula devam eden öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Projenin uygulama sürecinin ardından araştırma için gerekli olan nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilmiş, yanı sıra öğretmen günlükleri ile desteklenmiştir. Araştırmada elde edilen nitel verilerin analizi betimsel analiz yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yapılan analizler sonucu ortaya koyulan bulgulardan uygulanan Çocuklar için Felsefe (P4C) yaklaşımına dayalı eğitim etkinliklerinin öğrencilerde düşünme ve iletişim becerilerinin gelişimi yönüyle oldukça etkili olduğu diğer yandan empati, hoşgörü, saygı gibi önemli değer alanlarına yönelik kazanımlara ulaşılmasına da katkı sağladığı anlaşılmaktadır. Katılımcı öğretmenlerin projeden sonrada P4C uygulamalarına devam etmek istedikleri aynı zamanda yaklaşıma, okul öncesi eğitim programından başlayarak tüm programlarda da yer verilmesi gerektiğini düşündükleri anlaşılmaktadır.
The main purpose of this research is to present the opinions and evaluations of the teachers who implemented the eTwinning project “P4C: Little Kids, Big Ideas” at the end of the project. For this purpose, the research was designed in the form of basic qualitative research. The implementation of the project, which is the focus of the study, was carried out in the first period of the 2020-2021 academic year, in November and December, for a total of six weeks in Bartın, Burdur, Eskişehir, Elazığ, Giresun, Siirt, and the students attending kindergarten and primary school in the provincial center. After the implementation process of the project, the qualitative data required for the research were obtained through semi-structured interviews and supported by teachers' diaries. The analysis of the qualitative data obtained in the study was carried out by the descriptive analysis method. Based on the findings of the analysis conducted in the research, it is understood that educational activities based on the Philosophy for Children (P4C) approach are highly effective in the development of thinking and communication skills in students, while contributing to achievements in important value areas such as empathy, tolerance, and respect. It is understood that the participating teachers want to continue P4C applications after the project and at the same time they think that the approach should be included in all programs starting from the pre-school education program.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Psikoloji |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi