The main objective of the study is to determine the organization quality perception of foreign spectators who visited Turkey for FIFA (Federation Internationale de Football Association) Under-20 World Cup Organization in 2013. The matches are performed in seven cities (İstanbul, Bursa, Antalya, Kayseri, Gaziantep, Trabzon, Rize) and the population of the study is foreign spectators in İstanbul and Bursa due to the population, number of games played and the capacity of stadiums in the cities. Perception of organization quality scale which developed by Shonk (2006) is used to collect data from the population and surveyed men (f=74), woman (26) total of 100 foreign spectators who come to Turkey to watch World Cup matches. Foreign spectators participated in research are asked to evaluate the perceived quality about access quality, accommodation quality, venue quality and contest quality and asked to evaluate satisfaction levels of organization, intent to return and quality of sport tourism. The t test and one-way analysis of variance (ANOVA) is used to determine differences between foreign spectators‟ individual characteristics with perceptions of quality of organization. In addition, simple correlation analysis is conducted to determine level and direction relationship between foreign spectators‟ satisfaction levels of organization, perceptions of quality of sport tourism and intent to return. According to analysis, there are not any significant differences with perception of quality of organization between individual characteristics (age and gender). However, there are a significant relationship between spectators‟ satisfaction levels of organization with venue quality (r=.200; p=.046) and contest quality (r=.394; p=.000). There is not any significant relationship between access quality and accommodation quality with participants‟ satisfaction levels of organization and there is not also any relationship between sport tourism quality and satisfaction levels of the participants. There is a negative and weak relationship (r=-.217; p=.030) between intention to revisit and satisfaction levels of the participants. In addition perception of quality impacts level of satisfaction participants. According to results, stadiums and contest quality are important factor on quality of organization and high perception of quality increases intent to return participants.
Bu çalışma, 2013 yılında Türkiye‟nin ev sahipliğini yaptığı FIFA (Federation Internationale de Football Association) 20 Yaş Altı Dünya Kupası‟nı izlemek için Türkiye‟ye gelen yabancı seyircilerin organizasyon kalitesi algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Söz konusu uluslararası organizasyonda maçlar daha önceden belirlenmiş olan yedi şehirde (İstanbul, Bursa, Antalya, Kayseri, Gaziantep, Trabzon, Rize) gerçekleştirilmiş; çalışma evreni olarak ise nüfus, şehirlerde oynanan maç sayıları ve şehirlerdeki statların kapasiteleri göz önüne alınarak İstanbul ve Bursa şehirleri seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Shonk (2006) tarafından geliştirilen Organizasyon Kalite Algısı Ölçeği kullanılmış ve Dünya Kupası maçlarını izlemek için Türkiye‟ye gelen Erkek (f=74) ve Kadın (f=26) toplam 100 yabancı seyirciye bu anketler uygulanmıştır. Araştırmaya katılan yabancı seyircilerden; ulaşım kalitesi, konaklama kalitesi, müsabakaların yapıldığı yerlerin kalitesi ve müsabakaların kalitesi ile ilgili organizasyon kalite algılarının değerlendirilmesi istenmiş daha sonra bu faktörlere bağlı olarak, organizasyon tatmin düzeyleri, tekrar ziyaret etme eğilimleri ve spor turizmi kalitesine yönelik değerlendirmelerde bulunmaları istenmiştir. Organizasyon kalite algısı ile ankete katılan yabancı seyircilerin bireysel özellikleri arasındaki farklılık tespitinde t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bunun yanında ankete katılan yabancı seyircilerin organizasyon tatmin düzeyleri, spor turizmi kalitesi algıları ve tekrar ziyaret etme eğilimleri arasındaki ilişki düzeyini ve yönünü belirlemek için de Basit Korelâsyon Analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, organizasyon kalite algısı ile bireysel özellikler (yaş ve cinsiyet) arasında bir farklılık bulunamamıştır. Buna karşın, müsabakaların yapıldığı yerlerin kalitesi (r=.200; p=.046) ve müsabakaların kalitesi (r=.394; p=.000) ile katılımcıların organizasyon tatmin düzeyleri arasında bir ilişki tespit edilmiştir. Fakat ulaşım kalitesi ve konaklama kalitesi ile araştırmaya katılanların organizasyon tatmin düzeyleri arasında bir ilişki tespit edilmemiştir. Ayrıca araştırmaya katılanların organizasyon tatmin düzeyleri ile spor turizmi kalitesi arasında da bir ilişki tespit edilememiştir. Araştırmaya katılanların organizasyon tatmin düzeyleri ile tekrar ziyaret etme eğilimleri arasında ise ters yönlü ve zayıf düzeyde bir ilişki (r=-.217; p=.030) tespit edilmiştir. Araştırmada, organizasyon kalite algısının katılımcıların tatmin düzeyini etkilediği sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, müsabakaların yapıldığı stadyumlar ve maçların kalitesi katılımcıların organizasyon kalitesi ile ilgili fikirlerinin oluşmasında önemli bir etken olmuştur. Aynı zamanda organizasyon kalite algısının yüksek olması katılımcıların tekrar ziyaret etme eğilimini de arttırmaktadır
Organizasyon Kalitesi Tatmin Düzeyi Tekrar Ziyaret Etme Dünya Kupası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |