BibTex RIS Kaynak Göster

EDUCATIONAL PROGRAM FOR SUPPORTING MOTOR AND SOCIAL COMPETENCE OF PRESCHOOLERS

Yıl 2015, , 89 - 98, 27.07.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS261

Öz

Satisfying the need of physical activity of children and promoting their social skills beginning from early childhood have importance by reason of providing a basis for following years. In this study, establishing process of the training program within the scope of “Examination the Effects of Physical Education and Sports Activities to the Basic Psychomotor skills and Social Skills for Preschool Children” named project supported by Karabuk University Coordinatorship of Scientific Research Projects has been mentioned. The training program has been intended to promote the motor and social competence of the children aged 48 months and older. In the study it has been given wide publicity to the stages of literature review, educational attainments and indicators fit for purpose, and taking an expert’s opinion. Commentary on practicing the training program integrated with preschool education program and their importances have been discussed.

Kaynakça

  • Çağlak Sarı S (2014). Hareket etkinliği planlama ve uygulamaları, (Ed.: Duman G) Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi, Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim-6, Ankara: Hedef Yayıncılık.
  • Çelik A, Şahin M (2013). Spor ve çocuk gelişimi, The Journal of Academic Social Science Studies, 6(1):467-478.
  • Duman G (2014). Hareket eğitimine giriş, Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi (Ed.: Duman G), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim-6, Ankara: Hedef Yayıncılık.
  • Durualp E, Aral N (2011). Oyun Temelli Sosyal Beceri Eğitimi, Ankara:Vize Yayıncılık.
  • Elias M J, Zins J E, Weissberg R P, Frey K S, Greenberg M T, Haynes N M, Kessler R, Schwab-Stone M E, Shriver T P (1997). Promoting Social and Emotional Learning, USA: ASCD.
  • Kale R (2007). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Kerkez F (2004). Geliştirilmiş oyun-egzersiz programının anaokulu çocuklarında lokomotor becerilere etkisi, Spor Bilimleri Dergisi/Hacettepe Journal of Sport Sciences, 15(2):76-90.
  • Kırımoğlu H, Filazoğlu Çokluk G, Yıldırım Y (2013). Evaluation of self-esteem of the children and adolescents in terms of participation in sports, Niğde üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7 (3), 248-259.
  • Kotan Ç, Yaman Ç (2009). İlköğretim okullarında okuyan sporcu öğrencilerin spor yapmalarında okul ve aile faktörünün etkisi (Sakarla ili örneği), Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 49-58.
  • MEB . (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Okul Öncesi Eğitim Programı, http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Mullis I V S, Martin M O, Gonzales E J, Kennedy A M (2003). PIRLS 2001 International Report. Framework and Specifications for PIRLS
  • Assessment (2001). Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
  • Zorba, E. (2014). Herkes İçin Yaşam Boyu Spor, 4.baskı, Ankara: Türkiye Herkes İçin Spor Federasyonu Yayınları, Canset Form Matbaacılık.

OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLAR İÇİN HAREKET VE SOSYAL BECERİLERİN GELİŞİMİNİN DESTEKLENMESİNE YÖNELİK EĞİTİM PROGRAMI

Yıl 2015, , 89 - 98, 27.07.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS261

Öz

Erken çocukluk döneminden itibaren, çocukların hareket ihtiyacının karşılanması ve sosyal becerilerin desteklenmesi yaşamın ileriki yılları için temel oluşturacağından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Karabük Üniversitesi Bilimsel Araştırma Proje Koordinatörlüğü tarafından desteklenen “Beden Eğitimi ve Spor Etkinliklerinin Okul Öncesi Dönem Çocukların Temel Motor ve Sosyal Beceri Gelişimlerine Etkisinin İncelenmesi” isimli proje kapsamında, eğitim programının hazırlanması sürecine yer verilmiştir. Eğitim programı, okul öncesi 48 ay ve üzeri yaş grubu çocukların hareket ve sosyal becerilerinin desteklenmesine yönelik olarak hazırlanmıştır. Eğitim programının hazırlanmasında; alan yazın taranması, amaca uygun kazanım ve göstergelerin belirlenmesi, uzman görüşünün alınması aşamalarına yer verilmiştir. Çalışmada, eğitim programının mevcut okul öncesi eğitim programı ile bütünleştirilerek uygulanmasına ilişkin açıklamalara yer verilerek konunun önemi tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Çağlak Sarı S (2014). Hareket etkinliği planlama ve uygulamaları, (Ed.: Duman G) Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi, Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim-6, Ankara: Hedef Yayıncılık.
  • Çelik A, Şahin M (2013). Spor ve çocuk gelişimi, The Journal of Academic Social Science Studies, 6(1):467-478.
  • Duman G (2014). Hareket eğitimine giriş, Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi (Ed.: Duman G), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim-6, Ankara: Hedef Yayıncılık.
  • Durualp E, Aral N (2011). Oyun Temelli Sosyal Beceri Eğitimi, Ankara:Vize Yayıncılık.
  • Elias M J, Zins J E, Weissberg R P, Frey K S, Greenberg M T, Haynes N M, Kessler R, Schwab-Stone M E, Shriver T P (1997). Promoting Social and Emotional Learning, USA: ASCD.
  • Kale R (2007). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Kerkez F (2004). Geliştirilmiş oyun-egzersiz programının anaokulu çocuklarında lokomotor becerilere etkisi, Spor Bilimleri Dergisi/Hacettepe Journal of Sport Sciences, 15(2):76-90.
  • Kırımoğlu H, Filazoğlu Çokluk G, Yıldırım Y (2013). Evaluation of self-esteem of the children and adolescents in terms of participation in sports, Niğde üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7 (3), 248-259.
  • Kotan Ç, Yaman Ç (2009). İlköğretim okullarında okuyan sporcu öğrencilerin spor yapmalarında okul ve aile faktörünün etkisi (Sakarla ili örneği), Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 49-58.
  • MEB . (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Okul Öncesi Eğitim Programı, http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Mullis I V S, Martin M O, Gonzales E J, Kennedy A M (2003). PIRLS 2001 International Report. Framework and Specifications for PIRLS
  • Assessment (2001). Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
  • Zorba, E. (2014). Herkes İçin Yaşam Boyu Spor, 4.baskı, Ankara: Türkiye Herkes İçin Spor Federasyonu Yayınları, Canset Form Matbaacılık.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Özyürek

İsa Özkan

Zuhal Begde Bu kişi benim

N.ferah Yavuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z., Yavuz, N. (2015). EDUCATIONAL PROGRAM FOR SUPPORTING MOTOR AND SOCIAL COMPETENCE OF PRESCHOOLERS. International Journal of Sport Culture and Science, 3(Special Issue 3), 89-98. https://doi.org/10.14486/IJSCS261
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).