This study was conducted to determine leisure activity assessment modes of the university students studying at Bartın University School of Physical Education and Sport. The universe of the study was composed of 405 university students attending to School of Physical Education and Sport, and 291 of them were chosen randomly as the sample group who participated to the survey voluntarily. Questionnaire form was used as data collection tool. Collected data were analyzed with SPSS 15.0 statistical software package, frequency (f) and percentage (%) distributions were interpreted presented in tables. According to analysis results, 43% of students who participated in the study have 3-4 hours leisure time and 33% of students 5-6 hours leisure time. In addition, it was observed that families provided adequate support for students about leisure. Moreover, a large majority of students found that leisure activities are educational and useful. 53.3% of students defined as leisure time left over from the work they have to do. Furthermore according to the majority students, sports provides a regular life to people. The activities in students leisure time respectively shaped 1. listening to music, 2. sports bringing active participation, 3. going to cinema and theater, 4. watching TV, 5. monitoring sports competitions. As a result, it has been identified that social activities of the department they study are inadequate and they did not adequately use school facilities, even though a majority of students have sufficient time to join in an activity.
Bu çalışma Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerini değerlendirme biçimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışmanın evrenini, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 405 öğrenci, örneklemini ise Bartın Üniversitesinde öğrenim gören ve tesadüfi yolla seçilen 291 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 15.0 istatistik paket programıyla analiz edilerek, frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları tablolar halinde sunularak yorumlanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre, çalışmaya katılan öğrencilerin %43’ü 3-4 saat ve %33’ü 5-6 saat boş zamana sahip olduğu görülmektedir. Ayrıca ailelerin öğrencilere boş zaman değerlendirme konusunda yeterli derecede destek sağladığı görülmüştür. Dahası, öğrencilerin büyük bir çoğunluğu boş zaman etkinliklerini eğitici ve yararlı bulmuştur. Öğrencilerin %53,3’ü boş zamanı yapmak zorunda oldukları işlerden arta kalan zaman olarak tanımlamıştır. Ayrıca öğrencilerin büyük bir çoğunluğuna göre spor kişilere düzenli bir yaşam sürmeyi sağlamaktadır. Öğrencilerin boş zamanlarda yaptıkları etkinlikler sırasıyla 1.müzik dinleme, 2.aktif katılım getiren spor yapma, 3.sinema ve tiyatroya gitme, 4.TV izleme, 5.spor yarışmalarını izleme şeklindedir. Sonuç olarak, öğrencilerin büyük bir çoğunluğu etkinlik yapmak için yeterli zamana sahip olmasına rağmen, okudukları bölümün sosyal faaliyetlerinin yetersiz olduğu ve okul tesislerinin yeterli derecede kullanılmadığı tespit edilmiştir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt 3 (Özel Sayı 1) |