Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Psychological Capital Perception Scale: A Scale Development Study

Yıl 2022, , 515 - 538, 30.04.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1004336

Öz

The aim of the study is to develop a valid and reliable measurement tool to determine the perceptions of university students about their psychological capital. The study, in which quantitative research methods were used, was carried out with 1278 undergraduate students at İnönü University. As a result of the study, “Psychological Capital Perceptions Scale (PCPS)” was developed. The scale consists of 4 sub-dimensions, including 4 items in the dimension of self-efficacy, 4 items in the dimension of hope, 5 items in the dimension of psychological resilience, and 4 items in the dimension of optimism, and a total of 17 items. As a result of Exploratory Factor Analysis (EFA) conducted with 302 undergraduate students, the Kaiser Mayer Olkin (KMO) value of the scale was found to be .904 and the Bartlett test result was found to be significant. It was determined that 17 items and 4 sub-dimensions obtained as a result of Varimax rotation explained 58.93% of the total variance. In the second level, Confirmatory Factor Analysis (CFA) conducted with 892 undergraduate students: χ2=463.294, p=.000, sd=115, χ2/sd=4.029, RMSEA=0.058, NFI=0.91, CFI=0.93, GFI=0.94, The resulting structure was confirmed by finding RMR=0.037. The Cronbach Alpha internal consistency coefficient was calculated as “.88” for the whole scale. It can be said that the scale is appropriate to use to determine the psychological capital perceptions of university students.

Kaynakça

  • Akçay, V. H. (2011). Pozitif psikolojik sermayenin kişisel değerler bakımından iş tatminine etkisi ve bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Atila F. (2019). Üniversite öğrencilerinin psikolojik sermaye, sınıf bağlılığı ve okula yabancılaşma algıları arasındaki ilişkinin analizi. Doktora tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Bandura, A. (1994). Self-Efficacy. Encyclopedia of Human Behavior, 4, 71-81.
  • Bandura, A. (2012). On the functional properties of perceived self-efficacy revisited. Journal of Management, 38, 9-44.
  • Basım, H. N. & Çetin, F. (2011). Yetişkinler için psikolojik dayanıklılık ölçeği’nin güvenilirlik ve geçerlilik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 2
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. New York: Guilford Press.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (22.Ed). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çeçen, A. R. (2006a). Duyguları yönetme becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3 (26), 101-113.
  • Çetin, F. & Basım, H. N. (2012). Örgütsel psikolojik sermaye: bir ölçek uyarlama çalışması. Amme İdaresi Dergisi, 45(1), 121-137.
  • Çimen, İ. (2015). Öğretmenlerin psikolojik sermaye algısına ilişkin faktörlerin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları: Pegem Akademi.
  • Demirbilek, N., & Atila, F. (2021). Factors affecting university students' learned helplessness, International Online Journal of Educational Sciences, 13(3), 919-929.
  • Erkmen, T. & Esen, E. (2012). Bilişim sektöründe çalışanların psikolojik sermaye düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 14 (2).
  • Erkuş, A. (2014). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme (2.Ed). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Erkuş, A. & Afacan Fındıklı, M. (2013). Psikolojik sermayenin iş tatmini, iş performansı ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 4 (2), 302-318.
  • Gable, S. & Haidt, J. (2005). What (and why) is positive psychology. Review of General Psychology, 9 (2), 103-109.
  • Gülcan, A. & Nedim Bal, P. (2014). Genç yetişkinlerde iyimserliğin mutluluk ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Asya Öğretim Dergisi e-ISSN: 2148-2659, 2 (1(ÖZEL)), 41-52.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Felsefe-yöntem-analiz (3.Ed). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hu, L. & Bentler, P. M. (1999). Cut off criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6, 1-55.
  • İştar Işıklı, E. (2018). Üniversite öğrencilerinde psikolojik sermaye: Düzce ilinde bir alan araştırması. Ekev Akademi Dergisi, 22 (73).
  • Kalyar, M. N. (2017). Psikolojik sermaye, lider-üye etkileşimi ve motivasyon ara değişkenleri bağlamında etik liderliğin yaratıcılık ve performans üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Keleş, H. N. (2011). Pozitif psikolojik sermaye: tanımı, bileşenleri ve örgüt yönetimine etkileri. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 (2), Issn: 1309 -8039 (Online).
  • Keser, S. (2013). İlköğretim okulu yöneticilerinin otantik liderlik ve psikolojik sermaye özelliklerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. London: Routledge.
  • Luthans, F. (2002a). Positive organizational behaviour: Developing and managing psychological strengths. Academy of Management Executive, 16 (1), 57-72.
  • Luthans, F. (2002b). The need for and meaning of positive organizational behavior. Journal of Organizational Behavior, 23 (6), 695-706.
  • Luthans, F. & Youssef, C. M. (2004). Human, social, and now positive psychological capital management: Investing in people for competitive advantage. Organizational Dynamics, 33 (2), 143-160.
  • Luthans, F., Avey, J. B. & Patera, J. L. (2008a). Experimental analysis of a web-based training intervention to develop psychological capital. Academy of Management Learning and Education, 7, 209-221.
  • Luthans, F., Avey, J. B., Avolio, B. J. & Peterson, S. J. (2010). The development and resulting performance impact of positive psychological capital. Human Resource Development Quarterly, 21 (1), 41-67.
  • Luthans, F., Avey, J. B., Clapp-Smith, R. & Li, W. (2008b). More evidence on the value of chinese workers‟ psychological capital: a potentially unlimited competitive resource? The International Journal of Human Resource Management, 19 (5), 818-827.
  • Luthans, F., Avolio, B. J., Avey, J. B. & Norman, S. M. (2007b). Positive psychological capital: Measurement and relationship with performance and satisfaction. Personnel Psychology, 60 (3), 541-572.
  • Luthans, F., Luthans, K. W. & Luthans, B. C. (2004). Positive psychological capital: Beyond human and social capital. Business Horizons, 47 (1), 45-50.
  • Luthans, F., Norman, S. M., Avolio, B. J. & Avey, J. B. (2008c). The mediating role of psychological capital in the supportive organizational climate-employee performance relationship, Journal of Organizational Behavior, 29 (2), 219-238.
  • Luthans, F., Youseff, C. M. & Avolio, B. J. (2007a). Psychological capital: Developing the human competitive edge. New York: Oxford University Press. Nelson, D. & Cooper, C. L. (2007). Positive organizational behavior. London, Sage Publication.
  • Özen Kutanis, R. & Yıldız E. (2014). Pozitif psikoloji ile pozitif örgütsel davranış ilişkisi ve pozitif örgütsel davranış boyutları üzerine bir değerleme. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 5 (11), 135-154.
  • Pallant, J. (2011). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for Windows (4. Edt.). Berkshire: Open University Press.
  • Peterson, S. J., Luthans, F., Avolio, B. J., Walubwa, F. O. & Zhang, Z. (2011). Psychological capital and employee performance: A latent growth modelling approach. Personnel Psychology 64, 427-450.
  • Polatcı, S. (2011). Psikolojik sermayenin performans üzerindeki etkisinde iş aile yayılımı ve psikolojik iyi oluşun rolü. Yayımlanmamış doktora tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Scheıer, M. F. & C. S. Carver (1985). Optimism, coping and health: assessment and ımplications of generalized outcome expectancies. Health Psychology, 4, 219-247.
  • Schumacker, R. E. & Lomax, R. G. (2010). A beginners guide to structural equation modeling. New York: Routledge.
  • Seligman, M. E. P. & Csikszentmihalyi, M. (2000). Pozitive psychology: An introduction. American Psychologist, 55 (1), 5-14.
  • Seligman, M.E.P. (1998). Learned optimism. Second edition. New York: Pocket Books.
  • Sherer M., Maddux J. E., Mercandante B., Prentice-Dunn S., Jacobs B. & Rogers R. W. (1982). The selfefficacy scale: construction and validation. Psychol Rep, 51 (2), 663-671.
  • Snyder, C. R. (2002). Hope theory: Rainbows in the mind. Psychological Inquiry, 13 (4), 249-275.
  • Snyder, C. R., Sympson, S. C., Ybasco, F. C., Borders, T. F., Babyak, M. A. & Higgins, R. L. (1996). Development and validation of the state hope scale. Journal of Personality and Social Psychology, 70 (2), 321-335.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics (5th Ed.). ThousandOaks, CA: Sage Publications.
  • Tösten, R. (2015). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayelerine ilişkin algılarının incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Walumbwa, F. O., Luthans, F., Avey, J. B. & Oke, A. (2011). Authentically leading groups: The mediating role of collective psychological capital and trust. Journal of Organizational Behaviour, 32, 4-24.
  • Wood, R. & Bandura, A. (1989). Impact of conceptions of ability on self-regulatory mechanisms and complex decision making, Journal of Personality and Social Psychology, 56 (3), 408.
  • Wooley, L., Caza, A. & L. Levy (2011). Authentic leadership and follower development: psychological capital, positive work climate, and gender. Journal of Leadership& Organizational Studies, 18(4), 438-448.
  • Yavuz, S. (2012). İşletmelerde sosyal sermayenin ölçümlenmesi ve raporlanmasına yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yıldırım, F. & İlhan İ. Ö. (2010). Genel özyeterlilik ölçeği Türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 21 (4), 301-8.

Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

Yıl 2022, , 515 - 538, 30.04.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1004336

Öz

Çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin psikolojik sermayelerine ilişkin algılarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışma, İnönü Üniversitesindeki 1278 lisans öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda “Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği (PSAÖ)” geliştirilmiştir. Ölçek özyeterlilik boyutunda 4, umut boyutunda 4, psikolojik dayanıklılık boyutunda 5, iyimserlik boyutunda 4 madde olmak üzere 4 alt boyuttan ve toplam 17 maddeden oluşmaktadır. Ölçekte yer alan her madde, puan değeri olarak “1 = Beni Hiç Tanımlamıyor”, “2 = Beni Az Tanımlıyor”, “3 = Beni Orta Derecede Tanımlıyor”, “4 = Beni İyi Tanımlıyor”, “5 = Beni Çok İyi Tanımlıyor” seçeneklerinden oluşan, Likert tipi bir ölçek üzerinde değerlendirilmektedir. Ölçme aracından yer alan soruların tamamı olumlu ifadelerden oluştuğundan, alınan puanların artması üniversite öğrencilerinin psikolojik sermaye algılarının yüksek olduğunu, azalması ise üniversite öğrencilerinin psikolojik sermaye algılarının düşük olduğunu göstermektedir. 302 lisans öğrencisi ile yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) sonucunda ölçeğin Kaiser Mayer Olkin (KMO) değeri. 904 ve Bartlett testi sonucu anlamlı bulunmuştur. Varimax döndürmesi neticesinde elde edilen 17 madde ve 4 alt boyutlu ölçeğin toplam varyansın %58,93’ünü açıkladığı belirlenmiştir. 892 lisans öğrencisi ile yapılan ikinci düzey Doğrulayıcı Faktör Analizinde (DFA) ise : χ2=463.294, p=.000, sd=115, χ2/sd=4.029, RMSEA=0.058, NFI=0.91, CFI=0.93, GFI=0.94, RMR=0.037 bulunarak elde edilen yapı doğrulanmıştır. Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı ise ölçeğin tümü için “.88” olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin üniversite öğrencilerinin psikolojik sermaye algılarını belirlemek için kullanımının uygun olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Akçay, V. H. (2011). Pozitif psikolojik sermayenin kişisel değerler bakımından iş tatminine etkisi ve bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Atila F. (2019). Üniversite öğrencilerinin psikolojik sermaye, sınıf bağlılığı ve okula yabancılaşma algıları arasındaki ilişkinin analizi. Doktora tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Bandura, A. (1994). Self-Efficacy. Encyclopedia of Human Behavior, 4, 71-81.
  • Bandura, A. (2012). On the functional properties of perceived self-efficacy revisited. Journal of Management, 38, 9-44.
  • Basım, H. N. & Çetin, F. (2011). Yetişkinler için psikolojik dayanıklılık ölçeği’nin güvenilirlik ve geçerlilik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 2
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. New York: Guilford Press.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (22.Ed). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çeçen, A. R. (2006a). Duyguları yönetme becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3 (26), 101-113.
  • Çetin, F. & Basım, H. N. (2012). Örgütsel psikolojik sermaye: bir ölçek uyarlama çalışması. Amme İdaresi Dergisi, 45(1), 121-137.
  • Çimen, İ. (2015). Öğretmenlerin psikolojik sermaye algısına ilişkin faktörlerin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları: Pegem Akademi.
  • Demirbilek, N., & Atila, F. (2021). Factors affecting university students' learned helplessness, International Online Journal of Educational Sciences, 13(3), 919-929.
  • Erkmen, T. & Esen, E. (2012). Bilişim sektöründe çalışanların psikolojik sermaye düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 14 (2).
  • Erkuş, A. (2014). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme (2.Ed). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Erkuş, A. & Afacan Fındıklı, M. (2013). Psikolojik sermayenin iş tatmini, iş performansı ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 4 (2), 302-318.
  • Gable, S. & Haidt, J. (2005). What (and why) is positive psychology. Review of General Psychology, 9 (2), 103-109.
  • Gülcan, A. & Nedim Bal, P. (2014). Genç yetişkinlerde iyimserliğin mutluluk ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Asya Öğretim Dergisi e-ISSN: 2148-2659, 2 (1(ÖZEL)), 41-52.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Felsefe-yöntem-analiz (3.Ed). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hu, L. & Bentler, P. M. (1999). Cut off criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6, 1-55.
  • İştar Işıklı, E. (2018). Üniversite öğrencilerinde psikolojik sermaye: Düzce ilinde bir alan araştırması. Ekev Akademi Dergisi, 22 (73).
  • Kalyar, M. N. (2017). Psikolojik sermaye, lider-üye etkileşimi ve motivasyon ara değişkenleri bağlamında etik liderliğin yaratıcılık ve performans üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Keleş, H. N. (2011). Pozitif psikolojik sermaye: tanımı, bileşenleri ve örgüt yönetimine etkileri. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 (2), Issn: 1309 -8039 (Online).
  • Keser, S. (2013). İlköğretim okulu yöneticilerinin otantik liderlik ve psikolojik sermaye özelliklerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. London: Routledge.
  • Luthans, F. (2002a). Positive organizational behaviour: Developing and managing psychological strengths. Academy of Management Executive, 16 (1), 57-72.
  • Luthans, F. (2002b). The need for and meaning of positive organizational behavior. Journal of Organizational Behavior, 23 (6), 695-706.
  • Luthans, F. & Youssef, C. M. (2004). Human, social, and now positive psychological capital management: Investing in people for competitive advantage. Organizational Dynamics, 33 (2), 143-160.
  • Luthans, F., Avey, J. B. & Patera, J. L. (2008a). Experimental analysis of a web-based training intervention to develop psychological capital. Academy of Management Learning and Education, 7, 209-221.
  • Luthans, F., Avey, J. B., Avolio, B. J. & Peterson, S. J. (2010). The development and resulting performance impact of positive psychological capital. Human Resource Development Quarterly, 21 (1), 41-67.
  • Luthans, F., Avey, J. B., Clapp-Smith, R. & Li, W. (2008b). More evidence on the value of chinese workers‟ psychological capital: a potentially unlimited competitive resource? The International Journal of Human Resource Management, 19 (5), 818-827.
  • Luthans, F., Avolio, B. J., Avey, J. B. & Norman, S. M. (2007b). Positive psychological capital: Measurement and relationship with performance and satisfaction. Personnel Psychology, 60 (3), 541-572.
  • Luthans, F., Luthans, K. W. & Luthans, B. C. (2004). Positive psychological capital: Beyond human and social capital. Business Horizons, 47 (1), 45-50.
  • Luthans, F., Norman, S. M., Avolio, B. J. & Avey, J. B. (2008c). The mediating role of psychological capital in the supportive organizational climate-employee performance relationship, Journal of Organizational Behavior, 29 (2), 219-238.
  • Luthans, F., Youseff, C. M. & Avolio, B. J. (2007a). Psychological capital: Developing the human competitive edge. New York: Oxford University Press. Nelson, D. & Cooper, C. L. (2007). Positive organizational behavior. London, Sage Publication.
  • Özen Kutanis, R. & Yıldız E. (2014). Pozitif psikoloji ile pozitif örgütsel davranış ilişkisi ve pozitif örgütsel davranış boyutları üzerine bir değerleme. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 5 (11), 135-154.
  • Pallant, J. (2011). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for Windows (4. Edt.). Berkshire: Open University Press.
  • Peterson, S. J., Luthans, F., Avolio, B. J., Walubwa, F. O. & Zhang, Z. (2011). Psychological capital and employee performance: A latent growth modelling approach. Personnel Psychology 64, 427-450.
  • Polatcı, S. (2011). Psikolojik sermayenin performans üzerindeki etkisinde iş aile yayılımı ve psikolojik iyi oluşun rolü. Yayımlanmamış doktora tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Scheıer, M. F. & C. S. Carver (1985). Optimism, coping and health: assessment and ımplications of generalized outcome expectancies. Health Psychology, 4, 219-247.
  • Schumacker, R. E. & Lomax, R. G. (2010). A beginners guide to structural equation modeling. New York: Routledge.
  • Seligman, M. E. P. & Csikszentmihalyi, M. (2000). Pozitive psychology: An introduction. American Psychologist, 55 (1), 5-14.
  • Seligman, M.E.P. (1998). Learned optimism. Second edition. New York: Pocket Books.
  • Sherer M., Maddux J. E., Mercandante B., Prentice-Dunn S., Jacobs B. & Rogers R. W. (1982). The selfefficacy scale: construction and validation. Psychol Rep, 51 (2), 663-671.
  • Snyder, C. R. (2002). Hope theory: Rainbows in the mind. Psychological Inquiry, 13 (4), 249-275.
  • Snyder, C. R., Sympson, S. C., Ybasco, F. C., Borders, T. F., Babyak, M. A. & Higgins, R. L. (1996). Development and validation of the state hope scale. Journal of Personality and Social Psychology, 70 (2), 321-335.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics (5th Ed.). ThousandOaks, CA: Sage Publications.
  • Tösten, R. (2015). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayelerine ilişkin algılarının incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Walumbwa, F. O., Luthans, F., Avey, J. B. & Oke, A. (2011). Authentically leading groups: The mediating role of collective psychological capital and trust. Journal of Organizational Behaviour, 32, 4-24.
  • Wood, R. & Bandura, A. (1989). Impact of conceptions of ability on self-regulatory mechanisms and complex decision making, Journal of Personality and Social Psychology, 56 (3), 408.
  • Wooley, L., Caza, A. & L. Levy (2011). Authentic leadership and follower development: psychological capital, positive work climate, and gender. Journal of Leadership& Organizational Studies, 18(4), 438-448.
  • Yavuz, S. (2012). İşletmelerde sosyal sermayenin ölçümlenmesi ve raporlanmasına yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yıldırım, F. & İlhan İ. Ö. (2010). Genel özyeterlilik ölçeği Türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 21 (4), 301-8.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fulya Atila 0000-0002-8537-8808

Burhanettin Dönmez 0000-0002-1175-8744

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Atila, F., & Dönmez, B. (2022). Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 515-538. https://doi.org/10.17679/inuefd.1004336
AMA Atila F, Dönmez B. Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. INUEFD. Nisan 2022;23(1):515-538. doi:10.17679/inuefd.1004336
Chicago Atila, Fulya, ve Burhanettin Dönmez. “Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, sy. 1 (Nisan 2022): 515-38. https://doi.org/10.17679/inuefd.1004336.
EndNote Atila F, Dönmez B (01 Nisan 2022) Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 1 515–538.
IEEE F. Atila ve B. Dönmez, “Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”, INUEFD, c. 23, sy. 1, ss. 515–538, 2022, doi: 10.17679/inuefd.1004336.
ISNAD Atila, Fulya - Dönmez, Burhanettin. “Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/1 (Nisan 2022), 515-538. https://doi.org/10.17679/inuefd.1004336.
JAMA Atila F, Dönmez B. Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. INUEFD. 2022;23:515–538.
MLA Atila, Fulya ve Burhanettin Dönmez. “Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 1, 2022, ss. 515-38, doi:10.17679/inuefd.1004336.
Vancouver Atila F, Dönmez B. Psikolojik Sermaye Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. INUEFD. 2022;23(1):515-38.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.