Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TPAB MODELİ KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN TPAB BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞTAY ÖRNEĞİ

Yıl 2021, , 2509 - 2530, 31.12.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.1016001

Öz

Bu araştırmada öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerini geliştirmeye yönelik hizmet içi eğitim tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Deneysel modelde gerçekleştirilen bu araştırmanın evreni, Kahramanmaraş ili merkez ilçesinde bulunan ilkokulda çalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem yoluyla seçilen 5 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada, öğretmenlerin sosyo demografik özelliklerini belirlemek üzere araştırmacı tarafından geliştirilmiş kişisel bilgi formu, öğretmenlerle ihtiyaç analizi kapsamında görüşmeler, tek gruplu ön test-son test deneysel model kapsamında ön test-son test uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerinin hizmet içi eğitim sonunda gelişme gösterdiği, hizmet içi eğitim öncesinde teknoloji entegrasyonu konusunda yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadıklarını, farklı uygulama örnekleri sayesinde hizmet içi eğitim sonrasında uygulama fırsatı bulacaklarını, bu konuda yapılacak diğer çalışmalarda da yer almak istedikleri, teknoloji kullanımı ile teknoloji entegrasyonunun farklı kavramlar içerdiğini, sınıfta kullandıkları teknolojinin sadece kullanımdan ibaret olduğunu, alanda pek çok uygulama örnekleri olduğunu hizmet içi eğitim sonunda fark ettiklerini sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın son kısmında araştırma sonuçlarından hareketle geliştirilen önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Aşkar, P. ve Usluel, Y. (2002). Perceptions of teachers about the characteristics of computers in the diffusion process of technology. HU Journal of Education, 22, 14-20.
  • Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Baran, E. ve Canbazoğlu Bilici, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) üzerine alanyazın incelemesi: Türkiye örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1),15-32.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canbazoğlu Bilici, S. ve Baran, E. (2015). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi: boylamsal bir araştırma. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (2), 285-306.
  • Çakır, R. (2020). Okullarda teknoloji entegrasyonu, teknoloji liderliği ve teknoloji planlaması. K. Çağıltay, Y.Göktaş (Ed.), Öğretim teknolojilerinin temelleri (457-472). Ankara: Pegem Akademi. DOI: 10.14527/9786053644576
  • Deniz, L. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf ve alan öğretmenlerinin bilgisayar tutumları. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 191-203. Gökdaş, İ. (2020). Öğrenme-öğretme ortamlarında teknoloji entegrasyonunun olmazsa olmazı: Dijital materyaller. F. Orhan, A. A. Kurt, S. Bardakcı (Ed.), Öğrenme-Öğretme Sürecinde Teknoloji Entegrasyonu Üzerine Karma Yazılar (77-121). Ankara: Pegem Akademi. DOI: 10.14527/9786257228480
  • Kaya, Z. ve Yılayaz, Ö. (2013). Öğretmen eğitimine teknoloji entegrasyonu modelleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 57-83.
  • Kıray, S. A., Çelik, İ. ve Çolakoğlu, M. H. (2018). Fen öğretmenlerinin TPAB öz yeterlik algıları: Bir yapısal eşitlik modeli çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(195). http://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7538
  • Kırındı, T. ve Durmuş, G. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1340-1375. DOI: 10.29299/kefad.2019.20.03.010
  • Koehler, M. ve Mishra, P. (2009). Teknolojik pedagojik içerik bilgisi (TPACK) nedir? Teknoloji ve öğretmen eğitiminde güncel sorunlar, 9 (1), 60-70.
  • Mutluoğlu, A. ve Erdoğan, A. (2016). İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre teknolojik pedagojik alan bilgi (TPAB) düzeylerinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(10), 102-126.
  • Şimşek, Ö. (2020). Öğretim teknolojileri ve eğitimde teknoloji entegrasyon modelleri. S. Dinçer (Ed.), Öğretim teknolojileri (139-162). Ankara: Pegem Akademi. DOI: 10.14527/9786257052313
  • Tanel, Z. (2020). Eğitimde teknoloji entegrasyonu. F.Orhan, A.A. Kurt, S. Bardakçı (Ed.), Öğrenme-öğretme sürecinde teknoloji entegrasyonu üzerine karma yazılar (1-19). Ankara: Pegem Akademi. DOI: 10.14527/9786257228480
  • Topçu, E. ve Masal, E. (2020). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz-değerlendirme algılarına bir bakış. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 147-167. DOI: 10.30855/gjes.2020.06.01.009
  • Umay, A. (2004). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretimde bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 ,176-181.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fulya Köse 0000-0003-4101-1630

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Köse, F. (2021). TPAB MODELİ KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN TPAB BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞTAY ÖRNEĞİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 2509-2530. https://doi.org/10.17679/inuefd.1016001
AMA Köse F. TPAB MODELİ KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN TPAB BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞTAY ÖRNEĞİ. INUEFD. Aralık 2021;22(3):2509-2530. doi:10.17679/inuefd.1016001
Chicago Köse, Fulya. “TPAB MODELİ KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN TPAB BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞTAY ÖRNEĞİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, sy. 3 (Aralık 2021): 2509-30. https://doi.org/10.17679/inuefd.1016001.
EndNote Köse F (01 Aralık 2021) TPAB MODELİ KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN TPAB BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞTAY ÖRNEĞİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 3 2509–2530.
IEEE F. Köse, “TPAB MODELİ KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN TPAB BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞTAY ÖRNEĞİ”, INUEFD, c. 22, sy. 3, ss. 2509–2530, 2021, doi: 10.17679/inuefd.1016001.
ISNAD Köse, Fulya. “TPAB MODELİ KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN TPAB BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞTAY ÖRNEĞİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/3 (Aralık 2021), 2509-2530. https://doi.org/10.17679/inuefd.1016001.
JAMA Köse F. TPAB MODELİ KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN TPAB BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞTAY ÖRNEĞİ. INUEFD. 2021;22:2509–2530.
MLA Köse, Fulya. “TPAB MODELİ KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN TPAB BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞTAY ÖRNEĞİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 3, 2021, ss. 2509-30, doi:10.17679/inuefd.1016001.
Vancouver Köse F. TPAB MODELİ KAPSAMINDA ÖĞRETMENLERİN TPAB BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞTAY ÖRNEĞİ. INUEFD. 2021;22(3):2509-30.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.