Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Project Development Process of the Pupils Who Attend to the Tubitak Research Project Contest: An Action Research

Yıl 2017, , 139 - 158, 16.08.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.334887

Öz

The aim of this study is to investigate the attainments gained by students
in the context of the 47. Tubitak High School Research Project Contest via
developing their research project preparation skills. In this study, action
research is used by an aproach which applicant is a researcher as well. The
research process has two dimensions. One dimension is developing the
application with the other research project advisor teachers and the other
is  collecting the data through the aim
of this study. The study was conducted with 32 
high school students who develop research projects and 8 project
advisor teacher. In this qualitative study, data is collected by using
observation method and open-ended question forms. By the analysis of the data,
it is found that the project development process provides a common researcher
identity both for students and advisor teacher by strenghtening the
relationship between them, and contributes positively to pupils’ various
features such as scientific research skills, curiosity, self reliance,
communication skills.

Kaynakça

  • Akay, C. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Yaparak-Yaşayarak Öğrenme Temelli TÜBİTAK 4004 Bilim Okulu Projesi Sonrası Bilim Kavramına Yönelik Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 2, 326-338.

TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışmasına Hazırlanan Öğrencilerin Proje Geliştirme Sürecinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması

Yıl 2017, , 139 - 158, 16.08.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.334887

Öz

Bu çalışmada, 47. TÜBİTAK Ortaöğretim
Öğrencileri Araştırma Projesi Yarışması bağlamında öğrencilerin araştırma
projesi hazırlama becerileri geliştirilerek bu süreçte edindikleri kazanımların
incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada uygulayıcının aynı zamanda araştırmacı
olduğu bir yaklaşımla eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacı bir
yandan belirlenen diğer öğretmenlerle birlikte uygulamayı geliştirerek
sürdürmüş diğer yandan çalışmanın amacına yönelik veri toplamıştır. Bu
çalışmanın verileri, Batman Kültür ve Mesleki Anadolu Kız Meslek Lisesi
programına kayıtlı proje hazırlayan 32 öğrenci ile bu öğrencilere proje
danışmanlığı yapan 8 öğretmenden elde edilmiştir. Verilerin toplanması amacıyla
gözlem ve açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda
proje hazırlama sürecinin öğrenciler ile öğretmenler arasındaki ilişkileri
güçlendirerek onları ortak bir “araştırmacı potasında” erittiği, öğrencilerin
bilimsel araştırma becerileri, merak duygusu, özgüven duygusu, iletişim becerileri
gibi farklı özelliklerini geliştiren çok yönlü katkılar sağladığı bulgularına
ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Akay, C. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Yaparak-Yaşayarak Öğrenme Temelli TÜBİTAK 4004 Bilim Okulu Projesi Sonrası Bilim Kavramına Yönelik Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 2, 326-338.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Sözer

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Sözer, Y. (2017). TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışmasına Hazırlanan Öğrencilerin Proje Geliştirme Sürecinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 139-158. https://doi.org/10.17679/inuefd.334887
AMA Sözer Y. TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışmasına Hazırlanan Öğrencilerin Proje Geliştirme Sürecinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması. INUEFD. Ağustos 2017;18(2):139-158. doi:10.17679/inuefd.334887
Chicago Sözer, Yusuf. “TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışmasına Hazırlanan Öğrencilerin Proje Geliştirme Sürecinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, sy. 2 (Ağustos 2017): 139-58. https://doi.org/10.17679/inuefd.334887.
EndNote Sözer Y (01 Ağustos 2017) TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışmasına Hazırlanan Öğrencilerin Proje Geliştirme Sürecinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 2 139–158.
IEEE Y. Sözer, “TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışmasına Hazırlanan Öğrencilerin Proje Geliştirme Sürecinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması”, INUEFD, c. 18, sy. 2, ss. 139–158, 2017, doi: 10.17679/inuefd.334887.
ISNAD Sözer, Yusuf. “TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışmasına Hazırlanan Öğrencilerin Proje Geliştirme Sürecinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (Ağustos 2017), 139-158. https://doi.org/10.17679/inuefd.334887.
JAMA Sözer Y. TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışmasına Hazırlanan Öğrencilerin Proje Geliştirme Sürecinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması. INUEFD. 2017;18:139–158.
MLA Sözer, Yusuf. “TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışmasına Hazırlanan Öğrencilerin Proje Geliştirme Sürecinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 2, 2017, ss. 139-58, doi:10.17679/inuefd.334887.
Vancouver Sözer Y. TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışmasına Hazırlanan Öğrencilerin Proje Geliştirme Sürecinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması. INUEFD. 2017;18(2):139-58.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.