Siyah küçük noktalardan oluşan karekodlar günlük
hayatımızda gitgide daha popüler hale gelmekte olan kullanışlı araçlardır.
Günümüzde çoğunlukla ürün paketleri üzerinde bulunan karekodlar bir Japon
otomobil üretim şirketi tarafından tasarlanmıştır. Lisansı halka açık hale getirildiğinden
bu yana da sadece pazarlara değil eğitim ortamlarına da girmiştir. Bu araçlar
temelde analog dünyayı dijital dünyaya bağlamada kullanılır ve dil sınıflarında
yaygın olarak kullanılan geleneksel basılı materyalleri zenginleştirmeye
yardımcı olur. Bu kullanışlı araçların eğitim amacıyla nasıl kullanılacağı,
sınıflarında bu araçları kullanacak olan öğretmenin hayal gücü ile sınırlıdır;
yani karekodların kullanımının ucu açıktır ve öğretmenin bu araçları nasıl
kullanmak istediğine bağlıdır. Bu çalışma karekodları dil becerilerinin (okuma,
dinleme, konuşma ve yazma) ve dil alanlarının (dilbilgisi, sözcük bilgisi ve
sesletim) öğretiminde ve öğreniminde kullanmaya yönelik pratik teknikleri ve
stratejileri ele almaktadır. Ayrıca karekodların daha etkin bir şekilde
kullanılabilmesi için bazı önerilerde bulunmaktadır. Kısacası, bu çalışma
karekodların kullanımları konusunda yenilikçi ugyulamaları tanıtmayı ve
bunların eğitim amacıyla kullanılması konusunda öğretmenlere, öğrencilere ve
araştırmacılara fikir vermeyi amaçlamaktadır.
Karekodlar mobil öğrenme yabancı dil olarak İngilizce dil becerileri dil alanları
Quick response (QR)
codes, composed of little black dots, are handy tools that are becoming more
and more popular in our daily lives. Being commonly found on product packages,
QR codes were first designed by a Japanese car manufacturing company. Ever
since their license was made public, they have found their way not only into
markets but also into educational settings. They can be basically used to
connect the analogue world to the digital one and help enrich traditional
hardcopy materials commonly used in language classes. Their uses can be as
limited as the creativity of teachers who are to use them in their classes.
This paper attempts to provide a brief review of practical techniques for
using QR codes in teaching and learning of the language skills (reading,
listening, speaking and writing) and content areas (grammar, vocabulary, and
pronunciation). The paper ends with some recommendations for effective
use. In brief, it aims to introduce innovative practices in the use of QR codes
and to provide teachers, learners and researchers some insight into their use
for educational purposes.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.