Yıl 2017, Cilt 18 , Sayı 1, Sayfalar 27 - 57 2017-01-15

Effect of Cooperative Learning on Academic Achievement and Opinions of the 10th Grade Students’ in the Topic of Nanotechnology at Secondary Level
Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi

Sibel Kılınç Alpat [1] , Melis Arzu Uyulgan [2] , Seda ŞEKER [3] , Hayriye Şeyma ALTAŞ [4] , Ezgi GEZER [5]


The purpose of the study was to determine the effect of cooperative learning on the academic achievement and the views of the secondary school students about Nanotechnology subject. Also, the effect of socio-demographic characteristics and the participation in an activity about Nanotechnology were investigated. The study was conducted with tenth grade students (N=127) studying at an Anatolian High School in İzmir. Pre-test and post-test quasi-experimental design with control group was applied in the study. Cooperative learning method supported by game cards in experimental group and expository teaching strategy in control group were applied. The data of the study were collected via personal information form, academic achievement test about nanotechnology, structured opinion form, and semi-structured interviews. Considering the results of the study, there was a significant difference in favor of the experimental group according to the post-test academic achievement scores of the control and experimental group students (p<.05). From the interview results; the experimental group students had better positive opinions than the control group, and also the control group students had negative attitudes such as lack of practice, boring and ineffectiveness of the course.

Bu araştırmanın amacı, Nanoteknoloji konusunda uygulanan işbirlikli öğrenme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarı ve görüşlerine etkisini belirlemektir. Çalışmada öğrencilerin akademik başarılarına sosyo demografik özelliklerinin ve Nanoteknoloji ile ilgili etkinliğe katılma durumlarının etkisi de araştırılmıştır. Araştırma, İzmir ilindeki bir Anadolu Lisesinde öğrenim gören onuncu sınıf öğrencileri (N=127) ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test yarı deneysel desen uygulanmıştır. Deney grubunda oyun kartlarıyla desteklenmiş işbirlikli öğrenme yöntemi, kontrol grubunda ise sunuş yoluyla öğretim stratejisi uygulanmıştır. Araştırmanın verileri; kişisel bilgi formu, Nanoteknoloji konusuna ilişkin akademik başarı testi, yapılandırılmış görüş formu ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda, son test akademik başarı puanlarına göre deney grubu öğrencilerinin lehine anlamlı bir fark bulunmuştur (p<.05). Görüşme sonuçlarında; deney grubu öğrencilerinin etkinlik ile ilgili çoğunlukla olumlu görüşlerde bulundukları, kontrol grubu öğrencilerinin ise daha çok uygulama eksikliği, ders işlenişinin sıkıcı ve etkisiz olması gibi olumsuz görüşleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

  • Ak, N. (2009). Nanoteknoloji eğitiminin lise düzeyine uyarlanması. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Konular Sosyal
Yayımlanma Tarihi Nisan
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Sibel Kılınç Alpat
Kurum: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Yazar: Melis Arzu Uyulgan
Kurum: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Yazar: Seda ŞEKER
Kurum: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Yazar: Hayriye Şeyma ALTAŞ
Kurum: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Yazar: Ezgi GEZER
Kurum: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 15 Ocak 2017

Bibtex @araştırma makalesi { inuefd286128, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {18}, pages = {27 - 57}, doi = {10.17679/inuefd.286128}, title = {Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi}, key = {cite}, author = {Kılınç Alpat, Sibel and Uyulgan, Melis Arzu and ŞEKER, Seda and ALTAŞ, Hayriye Şeyma and GEZER, Ezgi} }
APA Kılınç Alpat, S , Uyulgan, M , ŞEKER, S , ALTAŞ, H , GEZER, E . (2017). Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 18 (1) , 27-57 . DOI: 10.17679/inuefd.286128
MLA Kılınç Alpat, S , Uyulgan, M , ŞEKER, S , ALTAŞ, H , GEZER, E . "Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2017 ): 27-57 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/26723/286128>
Chicago Kılınç Alpat, S , Uyulgan, M , ŞEKER, S , ALTAŞ, H , GEZER, E . "Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2017 ): 27-57
RIS TY - JOUR T1 - Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi AU - Sibel Kılınç Alpat , Melis Arzu Uyulgan , Seda ŞEKER , Hayriye Şeyma ALTAŞ , Ezgi GEZER Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.17679/inuefd.286128 DO - 10.17679/inuefd.286128 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 27 EP - 57 VL - 18 IS - 1 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/inuefd.286128 UR - https://doi.org/10.17679/inuefd.286128 Y2 - 2016 ER -
EndNote %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi %A Sibel Kılınç Alpat , Melis Arzu Uyulgan , Seda ŞEKER , Hayriye Şeyma ALTAŞ , Ezgi GEZER %T Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi %D 2017 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 18 %N 1 %R doi: 10.17679/inuefd.286128 %U 10.17679/inuefd.286128
ISNAD Kılınç Alpat, Sibel , Uyulgan, Melis Arzu , ŞEKER, Seda , ALTAŞ, Hayriye Şeyma , GEZER, Ezgi . "Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 / 1 (Ocak 2017): 27-57 . https://doi.org/10.17679/inuefd.286128
AMA Kılınç Alpat S , Uyulgan M , ŞEKER S , ALTAŞ H , GEZER E . Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi. inuefd. 2017; 18(1): 27-57.
Vancouver Kılınç Alpat S , Uyulgan M , ŞEKER S , ALTAŞ H , GEZER E . Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 18(1): 57-27.