Yıl 2017, Cilt 18 , Sayı 1, Sayfalar 58 - 70 2017-03-01

Preschool Teachers' Level of Attitudes toward Early Mathematics Education
Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları

Meryem Çelik [1]


Purpose of this study is examining the preschool teachers' level of attitudes toward early maths education and correlation between these levels and various variables. “Preschool Teachers' Attitudes towards Early Childhood Math Assessment Instrument" is applied to 60 teachers who were pre-school teachers in 2013 and formed the sample of this study. As a result of these analysis, it has been precipitated that teachers' level of attitudes toward early maths education is good. Meaningful relationship were identified between the period the teachers performed teaching and the  3rd  attitude subfactor, as well as a meaningful relationship between the teachers’ ages and the 3rd attitude subfactor. However, a meaningful relationship between the level of competence, in activity planning and application, and their attitudes could not be observed. Nevertheless, as a result of the analysis, it comes to light that the teachers’ negative experiences about maths did not affect their attitudes.

Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin erken matematik eğitimine ilişkin tutum düzeyleri ve bu düzeylerle çeşitli değişkenler arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın örneklemini oluşturan 2013 yılında okul öncesi öğretmenliği yapan 60 öğretmene “Okul öncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumlarını Belirleme Aracı” uygulanmıştır. Analizler sonucunda öğretmenlerin erken matematik eğitimine ilişkin tutumlarının yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin öğretmenlik yaptığı süre ile  3. tutum alt faktörü arasında ve öğretmenlerin yaşı ile 3. tutum alt faktörü arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Fakat matematik etkinlikleri planlarken ve uygularken yeterlik düzeyleri ile tutumları arasında bir ilişki görülmemektedir. Yine analizler sonucunda öğretmenlerin matematikle ilgili yaşadıkları olumsuz deneyimlerin tutumlarını etkilemediği ortaya çıkmıştır.

  • Alisinanoğlu, F., Güven, G. ve Kesicioğlu, O.S. (2009). The analysis of preschool teacher candidates’ attitudes about early mathematics education in the views of various variables. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 2197–2201
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Meryem Çelik

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 1 Mart 2017

Bibtex @araştırma makalesi { inuefd295712, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {18}, pages = {58 - 70}, doi = {10.17679/inuefd.295712}, title = {Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları}, key = {cite}, author = {Çelik, Meryem} }
APA Çelik, M . (2017). Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 18 (1) , 58-70 . DOI: 10.17679/inuefd.295712
MLA Çelik, M . "Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2017 ): 58-70 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/26723/295712>
Chicago Çelik, M . "Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2017 ): 58-70
RIS TY - JOUR T1 - Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları AU - Meryem Çelik Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.17679/inuefd.295712 DO - 10.17679/inuefd.295712 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 58 EP - 70 VL - 18 IS - 1 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/inuefd.295712 UR - https://doi.org/10.17679/inuefd.295712 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları %A Meryem Çelik %T Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları %D 2017 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 18 %N 1 %R doi: 10.17679/inuefd.295712 %U 10.17679/inuefd.295712
ISNAD Çelik, Meryem . "Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 / 1 (Mart 2017): 58-70 . https://doi.org/10.17679/inuefd.295712
AMA Çelik M . Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları. inuefd. 2017; 18(1): 58-70.
Vancouver Çelik M . Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 18(1): 70-58.