Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yapılan bu araştırma, öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde kendilerinde bulunan eksiklikleri ve eğitim ihtiyaçlarını ortaya koymak maksadıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örnekleme yöntemiyle 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Gaziantep il merkezindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde çalışan 180 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan ve üç sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile elde edilmiş ve içerik analizi Atlas Ti programı ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin teknoloji, pedagoji, hizmet öncesi eğitim ve eğitim programı temalarında eksiklikler bulunduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler karşılaştıkları problemlere ilişkin öğretim teknolojilerinin derslere entegrasyonu, okullardaki laboratuarlarda uzman öğreticilerin istihdam edilmesi, hizmet öncesi eğitim programlarının daha çok uygulamaya yönelik olması ve bazı okul programlarının zaman-kazanım açısından yeniden değerlendirilmesi gerektiği konusunda önerilerde bulunmuşlardır.
Mesleki Gelişim Eğitim İhtiyacı Eğitim Programı Öğretmen problemleri
This research, framed in a qualitative research design, was performed for the purpose of determining the instructional deficiencies of the teachers in teaching process. The target population of this research which was determined with criterion sampling method consists of 180 teachers from primary, secondary and high schools at 2014-2015 academic year in Gaziantep city center. Data were obtained through a three-itemed structured interview form which was prepared by the researcher and analyzed by Atlas Ti program. The results of the research showed that teachers have deficiencies in four theme: Technology, Pedagogy, Pre-service education and curriculum. The teachers suggested getting training about integration of the instructional technologies to teaching process, employment of professionals in school laboratories, having more application-based pre-service educational programs and re-evaluation of the school curriculum in terms of time and instructional objectives.
Curriculum In-service education Pre-service education Teacher problems
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.