BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Mesleki Bilgi ve Beceri İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Nitel Bir Analiz

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 3, 41 - 52, 08.10.2016

Öz

Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yapılan bu araştırma, öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde kendilerinde bulunan eksiklikleri ve eğitim ihtiyaçlarını ortaya koymak maksadıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örnekleme yöntemiyle 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Gaziantep il merkezindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde çalışan 180 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan ve üç sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile elde edilmiş ve içerik analizi Atlas Ti programı ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin teknoloji, pedagoji, hizmet öncesi eğitim ve eğitim programı temalarında eksiklikler bulunduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler karşılaştıkları problemlere ilişkin öğretim teknolojilerinin derslere entegrasyonu, okullardaki laboratuarlarda uzman öğreticilerin istihdam edilmesi, hizmet öncesi eğitim programlarının daha çok uygulamaya yönelik olması ve bazı okul programlarının zaman-kazanım açısından yeniden değerlendirilmesi gerektiği konusunda önerilerde bulunmuşlardır.

Kaynakça

  • Allen, M.B. (2003). Eight Questions on TeacherPreparation:WhatDoestheResearch Say? Denver: Education Commission of theStates.
  • Angrist, J. D.,and V. Lavy. (2001). “Does Teachers Training Affect Pupil Learning? Evidence from Matched Comparisons in Jerusalem Public Schools.” Journal of LaborEconomics19 (2): 343–369
  • Aykaç, N. (2011). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında Kullanılan Yöntem Ve Tekniklerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği), Kastamonu Eğitim Dergisi, Ocak 2011 Cilt:19 No:1, 113-126
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerin Yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159, 1-10.
  • Başaran, M. (2003). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Öğretmenlerin Türkçe Derslerinde Öğretim Materyalleri Kullanma Durumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Biçer, B. (2012). Felsefe Grubu Öğretmen Adaylarının Bilim Felsefesi Ünitesine İlişkin Pedagojik Alan Bilgileri.Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 2 (1)
  • Bozdoğan, A. M.,&Yalcın, N. (2004). Determining the frequency of elementary science course experiments and encountered problems. Gazi Universitesi Kırşehir Eğitim Fakultesi Dergisi, 1, 59-70.
  • Buluş-Kırıkkaya, E. (2009). İlköğretim Okullarındaki Fen Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Programına İlişkin Görüşleri, Türk Fen Eğitimi DergisiYıl 6, Sayı 1, Nisan 2009
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. & Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 : 19-28
  • Çepni, S., Kaya, A., ve Küçük, M. (2005). Fizik Öğretmenlerinin Laboratuarlara Yönelik Hizmetİçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 181-194.
  • Darling-Hammond, L. (2000).Teacher Quality and Student Achievement: A Review of State Policy Evidence. Education Policy Analysis Archives 8 (1): 1–44.
  • Darling-Hammond, L., J. D. Holtzmann, S. Gatlin, and V. J. Heiling. (2005). Does Teacher Preparation Matter? Evidence about Teacher Certification, Teach for America, and Teacher Effectiveness. Education Policy Analysis Archives 13 (42): 1–51.
  • Doğru, M. & Aydoğdu, M. (2003). Fen Bilgisi Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerde Karşılaşılan Sorunlar İle İlgili Öğrenci Görüşleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl:2003 (1) Sayı:13
  • Duhaney, D.C. (2001). Teacher Education: Preparing Teachers to Integrate Technology, International Journal of Instructional Media, 28 (1)
  • Dursun, F. (1999). Öğretmenlerin Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Yeterlilikleri ve Eğitim İhtiyaçlarının Saptanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Finn, C.,&Kanstoroom, M. (2000). Improving. empowering, dismantling. ThePublicInterest, 140, 64-74.
  • Frederick L. Scheffler& Joyce P. Logan (1999) Computer Technology in Schools, Journal of Research on Computing in Education,31:3, 305-326, DOI:10.1080/08886504.1999.10782257
  • Gelen, İ. ve Beyazıt, N. (2007). Eski ve yeni ilköğretim programları ile ilgili çeşitli görüşlerin karşılaştırılması .Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51, 457-476.
  • Genç, S.Z.,& Eryaman, M.Y. (2007). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1),89-102.
  • Geçer, A. & Özel, R. (2012). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin Öğrenme-Öğretme Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri , EducationalSciences: Theory&Practice ,12(3) Yaz/Summer 2237-2261
  • Gillian Hilton, Maria Assunção Flores& Laila Niklasson (2013) Teacher quality, professionalism and Professional development: findings from a European project, Teacher Development: An international journal of teachers' Professional development, 17:4, 431-447, DOI:10.1080/13664530.2013.800743
  • Gönen, S., & Kocakaya, S. (2006). Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 37-44.
  • Hattie. J. (2009). The black box of tertiary assessment: An impending revolution. Tertiary assessment & higher education student outcomes, Policy, practice&research (2009): 259-275.
  • Hanusek, A. E., F. J. Kain, and G. S. Rivkin. (2005). Teachers, Schools, andAcademicAchievement. Econometrica 73 (2): 417–458.
  • Hess, F.,&Finn, C. (Eds.). (2004). Leaving no childbehind?:Optionsforkids in failingschools. New York: Macmillian.
  • Hudson, P.M.,Usak M., &Gencer-Savran. A. (2010). Benchmarking mentoring practices: A case study in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science and TechnologyEducation, 6(4): 245-252.
  • Ingersoll, R. (2003). Who controls teachers’ work? Power and accountability in America’s schools. Cambridge, MA: Harvard University Press
  • Kavas, A.B. & Bugay, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Hizmet Öncesi Eğitimlerinde Gördükleri Eksiklikler ve Çözüm Önerileri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl 2009 (1) 25. Sayı
  • Kanstoroom, M.,&Finn. C. (Eds.) (1999). Better teachers, beter schools. Washington, DC: Fordham Foundation.
  • Lewis, T. J.,&Sugai, G. (1999). Effective behavior support: A systems approach to proactive school wide management. Focus on Exceptional Children, 31(6), 1.
  • Lin, T.C. (2008). Teacher quality and student performance: The case of Pennsylvania. Applied Economics Letters, 17(2): 191-195.
  • Mizell, H. (2010). Why Professional development matters, Learning Forward www.learningforward.org
  • Monk, D. H. (1994). Subject matter preparation of secondary mathematics and science teachers and student achievement. Economics of Education Review, 13, 125-145.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal Değişme ve Küreselleşme Bağlamında Eğitim ve Eğitim Programları: Kavramsal Bir Çözümleme, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt 12,Sayı 1,Nisan 2011,Sayfa 85-110
  • Ozden, M. (2008). The effect of content knowledge on pedagogical content knowledge: The case of teaching phases of matters. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8 (2), 611–645.
  • Özkan, O. (2001). Remediation of seventh grade students misconceptions related to ecological concepts through conceptual change approach. Yayımlanmamış yuksek lisans tezi, Orta DoğuTeknik Universitesi, Ankara.
  • Özkan, H. H., Albayrak, M., ve Berber, K. (2005). Öğretmen Adaylarının İlköğretim OkullarındaYaptıkları Öğretmenlik Uygulamasının Yetişmelerindeki Rolü. Milli Eğitim Dergisi, 33,168.
  • Podgursky, M. (2005). Teaching licensing in U.S. pubic schools: The case for 49 years of age simplicity and flexibility. Peabody Journal of Education, 80, 15-43.
  • Prokop, P.,Tunnicliffe, S.D., Kubiatko, M., Hornáèková, A. &Usak, M. (2011). The role of teacher in students’attitudestoandachievement in palaeontology. Energy Education Science and Technology PartB: Social and Educational Studies, 3(1-2): 29-45.
  • Ravitch, D. (2000). Leftback: A Century [USA] of failed school reforms. New York: Simon&Schuster.
  • Rivkin, S.,Hanushek, E., &Kain, J. (2005). Teachers, schools, and academic achievement. Econometrica, 73(2):417-458
  • Rose, L. C.,&Gallup, A. M. (2005). The 37th annualPhi Delta Kappa/Galluppoll of the public’s attitudes toward the public schools. Phi Delta Kappan, 87(1), 41-57
  • Savaş, A.C.,Döş, İ., Döş, B., & Demir, H. (2013). Experiencing a Learning Organization: School Administrators Identify Causes of Teacher Ineffectiveness, Anthropologist, 16(1-2): 417-425 (2013)
  • Scheffler, F., L. &Logan, J.P. (1999). Computer Technology in Schools, Journal of Research on Computing in Education, 31:3, 305-326, DOI:10.1080/08886504.1999.10782257
  • Serpell, Z. &Bozeman, L. (1999). Beginning teacher induction: A report on beginning teacher effectiveness and retention. Washington, DC: National Partnership for Excellence and Accountability in Teaching.
  • Shinn, M.R.,Ramsey, E., Walker, H.M., Stieber, S. &O’Neill, R. (1987). Antisocial behavior in school settings: Initial differences in an at risk and normal population, Journal of Special Education, 21, 69-84
  • Seidel, Tina, and Richard J. Shavelson. "Teaching effectiveness research in the past decade: The role of theory and research design in disentangling meta-analysis results." Review of educational research 77.4 (2007): 454-499.
  • Strong, M.,Fletcher, S., &Villar, A. (2004). An investigation of the effects of teacher experience and teacher preparedness on the performance of Latino students in California. Santa Cruz, CA: New Teacher Center.
  • Şad, S.N. & Nalçacı, Ö.İ. (2015). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Bilgi ve İleitşim Teknolojilerini Kullanmaya İlişkin Yeterlik Algıları, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 177-197
  • Şad, S.N. Açıkgül, K. & Delican, K. (2015). Senior Preservice Teachers’ Senses of Efficacy on their Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK), Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(2), 204-235, Nisan 2015
  • Şahin, Y. (2001).Türkiye'deki Bazı Üniversitelerin Eğitim Fakültelerindeki Temel Fizik Laboratuvarlarının Kullanımı ve Uygulanan Yaklaşımların Değerlendirilmesi.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: K.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Torff, B. ve Sessions, D. (2009). Principals’ Perceptions of the Causes of Teacher Ineffectiveness in Different Secondary Subjects, Teacher Education Quarterly, Summer 2009
  • Uçar, M. (1999). İlköğretimde Ders Araç-Gereçlerinin Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3.
  • Usak, M. (2009). Preservice science and technology teachers’ pedagogical content knowledge on cell topics.Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri-EducationalSciences: TheoryandPractice, 9(4):2013-2046.
  • Yeşilyurt, E.,& Karakuş, M. (2011). The problems teachers encountered during the candidacy process. International Online Journal of Educational Sciences,3(1), 261-293.
  • Yılmaz, F. (2007). İlköğretimde I. Kademede Bilimsel Tutum ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri, İlköğretim Online, 6(1),113-126.

Determining the deficiencies of the teachers in terms of professional knowledge and skills: A qualitative study

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 3, 41 - 52, 08.10.2016

Öz

This research, framed in a qualitative research design, was performed for the purpose of determining the instructional deficiencies of the teachers in teaching process. The target population of this research which was determined with criterion sampling method consists of 180 teachers from primary, secondary and high schools at 2014-2015 academic year in Gaziantep city center. Data were obtained through a three-itemed structured interview form which was prepared by the researcher and analyzed by Atlas Ti program. The results of the research showed that teachers have deficiencies in four theme: Technology, Pedagogy, Pre-service education and curriculum. The teachers suggested getting training about integration of the instructional technologies to teaching process, employment of professionals in school laboratories, having more application-based pre-service educational programs and re-evaluation of the school curriculum in terms of time and instructional objectives.

Kaynakça

  • Allen, M.B. (2003). Eight Questions on TeacherPreparation:WhatDoestheResearch Say? Denver: Education Commission of theStates.
  • Angrist, J. D.,and V. Lavy. (2001). “Does Teachers Training Affect Pupil Learning? Evidence from Matched Comparisons in Jerusalem Public Schools.” Journal of LaborEconomics19 (2): 343–369
  • Aykaç, N. (2011). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında Kullanılan Yöntem Ve Tekniklerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği), Kastamonu Eğitim Dergisi, Ocak 2011 Cilt:19 No:1, 113-126
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerin Yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159, 1-10.
  • Başaran, M. (2003). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Öğretmenlerin Türkçe Derslerinde Öğretim Materyalleri Kullanma Durumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Biçer, B. (2012). Felsefe Grubu Öğretmen Adaylarının Bilim Felsefesi Ünitesine İlişkin Pedagojik Alan Bilgileri.Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 2 (1)
  • Bozdoğan, A. M.,&Yalcın, N. (2004). Determining the frequency of elementary science course experiments and encountered problems. Gazi Universitesi Kırşehir Eğitim Fakultesi Dergisi, 1, 59-70.
  • Buluş-Kırıkkaya, E. (2009). İlköğretim Okullarındaki Fen Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Programına İlişkin Görüşleri, Türk Fen Eğitimi DergisiYıl 6, Sayı 1, Nisan 2009
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. & Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 : 19-28
  • Çepni, S., Kaya, A., ve Küçük, M. (2005). Fizik Öğretmenlerinin Laboratuarlara Yönelik Hizmetİçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 181-194.
  • Darling-Hammond, L. (2000).Teacher Quality and Student Achievement: A Review of State Policy Evidence. Education Policy Analysis Archives 8 (1): 1–44.
  • Darling-Hammond, L., J. D. Holtzmann, S. Gatlin, and V. J. Heiling. (2005). Does Teacher Preparation Matter? Evidence about Teacher Certification, Teach for America, and Teacher Effectiveness. Education Policy Analysis Archives 13 (42): 1–51.
  • Doğru, M. & Aydoğdu, M. (2003). Fen Bilgisi Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerde Karşılaşılan Sorunlar İle İlgili Öğrenci Görüşleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl:2003 (1) Sayı:13
  • Duhaney, D.C. (2001). Teacher Education: Preparing Teachers to Integrate Technology, International Journal of Instructional Media, 28 (1)
  • Dursun, F. (1999). Öğretmenlerin Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Yeterlilikleri ve Eğitim İhtiyaçlarının Saptanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Finn, C.,&Kanstoroom, M. (2000). Improving. empowering, dismantling. ThePublicInterest, 140, 64-74.
  • Frederick L. Scheffler& Joyce P. Logan (1999) Computer Technology in Schools, Journal of Research on Computing in Education,31:3, 305-326, DOI:10.1080/08886504.1999.10782257
  • Gelen, İ. ve Beyazıt, N. (2007). Eski ve yeni ilköğretim programları ile ilgili çeşitli görüşlerin karşılaştırılması .Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51, 457-476.
  • Genç, S.Z.,& Eryaman, M.Y. (2007). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1),89-102.
  • Geçer, A. & Özel, R. (2012). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin Öğrenme-Öğretme Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri , EducationalSciences: Theory&Practice ,12(3) Yaz/Summer 2237-2261
  • Gillian Hilton, Maria Assunção Flores& Laila Niklasson (2013) Teacher quality, professionalism and Professional development: findings from a European project, Teacher Development: An international journal of teachers' Professional development, 17:4, 431-447, DOI:10.1080/13664530.2013.800743
  • Gönen, S., & Kocakaya, S. (2006). Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 37-44.
  • Hattie. J. (2009). The black box of tertiary assessment: An impending revolution. Tertiary assessment & higher education student outcomes, Policy, practice&research (2009): 259-275.
  • Hanusek, A. E., F. J. Kain, and G. S. Rivkin. (2005). Teachers, Schools, andAcademicAchievement. Econometrica 73 (2): 417–458.
  • Hess, F.,&Finn, C. (Eds.). (2004). Leaving no childbehind?:Optionsforkids in failingschools. New York: Macmillian.
  • Hudson, P.M.,Usak M., &Gencer-Savran. A. (2010). Benchmarking mentoring practices: A case study in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science and TechnologyEducation, 6(4): 245-252.
  • Ingersoll, R. (2003). Who controls teachers’ work? Power and accountability in America’s schools. Cambridge, MA: Harvard University Press
  • Kavas, A.B. & Bugay, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Hizmet Öncesi Eğitimlerinde Gördükleri Eksiklikler ve Çözüm Önerileri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl 2009 (1) 25. Sayı
  • Kanstoroom, M.,&Finn. C. (Eds.) (1999). Better teachers, beter schools. Washington, DC: Fordham Foundation.
  • Lewis, T. J.,&Sugai, G. (1999). Effective behavior support: A systems approach to proactive school wide management. Focus on Exceptional Children, 31(6), 1.
  • Lin, T.C. (2008). Teacher quality and student performance: The case of Pennsylvania. Applied Economics Letters, 17(2): 191-195.
  • Mizell, H. (2010). Why Professional development matters, Learning Forward www.learningforward.org
  • Monk, D. H. (1994). Subject matter preparation of secondary mathematics and science teachers and student achievement. Economics of Education Review, 13, 125-145.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal Değişme ve Küreselleşme Bağlamında Eğitim ve Eğitim Programları: Kavramsal Bir Çözümleme, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt 12,Sayı 1,Nisan 2011,Sayfa 85-110
  • Ozden, M. (2008). The effect of content knowledge on pedagogical content knowledge: The case of teaching phases of matters. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8 (2), 611–645.
  • Özkan, O. (2001). Remediation of seventh grade students misconceptions related to ecological concepts through conceptual change approach. Yayımlanmamış yuksek lisans tezi, Orta DoğuTeknik Universitesi, Ankara.
  • Özkan, H. H., Albayrak, M., ve Berber, K. (2005). Öğretmen Adaylarının İlköğretim OkullarındaYaptıkları Öğretmenlik Uygulamasının Yetişmelerindeki Rolü. Milli Eğitim Dergisi, 33,168.
  • Podgursky, M. (2005). Teaching licensing in U.S. pubic schools: The case for 49 years of age simplicity and flexibility. Peabody Journal of Education, 80, 15-43.
  • Prokop, P.,Tunnicliffe, S.D., Kubiatko, M., Hornáèková, A. &Usak, M. (2011). The role of teacher in students’attitudestoandachievement in palaeontology. Energy Education Science and Technology PartB: Social and Educational Studies, 3(1-2): 29-45.
  • Ravitch, D. (2000). Leftback: A Century [USA] of failed school reforms. New York: Simon&Schuster.
  • Rivkin, S.,Hanushek, E., &Kain, J. (2005). Teachers, schools, and academic achievement. Econometrica, 73(2):417-458
  • Rose, L. C.,&Gallup, A. M. (2005). The 37th annualPhi Delta Kappa/Galluppoll of the public’s attitudes toward the public schools. Phi Delta Kappan, 87(1), 41-57
  • Savaş, A.C.,Döş, İ., Döş, B., & Demir, H. (2013). Experiencing a Learning Organization: School Administrators Identify Causes of Teacher Ineffectiveness, Anthropologist, 16(1-2): 417-425 (2013)
  • Scheffler, F., L. &Logan, J.P. (1999). Computer Technology in Schools, Journal of Research on Computing in Education, 31:3, 305-326, DOI:10.1080/08886504.1999.10782257
  • Serpell, Z. &Bozeman, L. (1999). Beginning teacher induction: A report on beginning teacher effectiveness and retention. Washington, DC: National Partnership for Excellence and Accountability in Teaching.
  • Shinn, M.R.,Ramsey, E., Walker, H.M., Stieber, S. &O’Neill, R. (1987). Antisocial behavior in school settings: Initial differences in an at risk and normal population, Journal of Special Education, 21, 69-84
  • Seidel, Tina, and Richard J. Shavelson. "Teaching effectiveness research in the past decade: The role of theory and research design in disentangling meta-analysis results." Review of educational research 77.4 (2007): 454-499.
  • Strong, M.,Fletcher, S., &Villar, A. (2004). An investigation of the effects of teacher experience and teacher preparedness on the performance of Latino students in California. Santa Cruz, CA: New Teacher Center.
  • Şad, S.N. & Nalçacı, Ö.İ. (2015). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Bilgi ve İleitşim Teknolojilerini Kullanmaya İlişkin Yeterlik Algıları, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 177-197
  • Şad, S.N. Açıkgül, K. & Delican, K. (2015). Senior Preservice Teachers’ Senses of Efficacy on their Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK), Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(2), 204-235, Nisan 2015
  • Şahin, Y. (2001).Türkiye'deki Bazı Üniversitelerin Eğitim Fakültelerindeki Temel Fizik Laboratuvarlarının Kullanımı ve Uygulanan Yaklaşımların Değerlendirilmesi.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: K.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Torff, B. ve Sessions, D. (2009). Principals’ Perceptions of the Causes of Teacher Ineffectiveness in Different Secondary Subjects, Teacher Education Quarterly, Summer 2009
  • Uçar, M. (1999). İlköğretimde Ders Araç-Gereçlerinin Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3.
  • Usak, M. (2009). Preservice science and technology teachers’ pedagogical content knowledge on cell topics.Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri-EducationalSciences: TheoryandPractice, 9(4):2013-2046.
  • Yeşilyurt, E.,& Karakuş, M. (2011). The problems teachers encountered during the candidacy process. International Online Journal of Educational Sciences,3(1), 261-293.
  • Yılmaz, F. (2007). İlköğretimde I. Kademede Bilimsel Tutum ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri, İlköğretim Online, 6(1),113-126.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Döş

Yayımlanma Tarihi 8 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Döş, B. (2016). Öğretmenlerin Mesleki Bilgi ve Beceri İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Nitel Bir Analiz. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 41-52.
AMA Döş B. Öğretmenlerin Mesleki Bilgi ve Beceri İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Nitel Bir Analiz. INUEFD. Ekim 2016;17(3):41-52.
Chicago Döş, Bülent. “Öğretmenlerin Mesleki Bilgi Ve Beceri İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Nitel Bir Analiz”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, sy. 3 (Ekim 2016): 41-52.
EndNote Döş B (01 Ekim 2016) Öğretmenlerin Mesleki Bilgi ve Beceri İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Nitel Bir Analiz. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 3 41–52.
IEEE B. Döş, “Öğretmenlerin Mesleki Bilgi ve Beceri İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Nitel Bir Analiz”, INUEFD, c. 17, sy. 3, ss. 41–52, 2016.
ISNAD Döş, Bülent. “Öğretmenlerin Mesleki Bilgi Ve Beceri İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Nitel Bir Analiz”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/3 (Ekim 2016), 41-52.
JAMA Döş B. Öğretmenlerin Mesleki Bilgi ve Beceri İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Nitel Bir Analiz. INUEFD. 2016;17:41–52.
MLA Döş, Bülent. “Öğretmenlerin Mesleki Bilgi Ve Beceri İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Nitel Bir Analiz”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 3, 2016, ss. 41-52.
Vancouver Döş B. Öğretmenlerin Mesleki Bilgi ve Beceri İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Nitel Bir Analiz. INUEFD. 2016;17(3):41-52.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.