Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 1, 841 - 865, 30.04.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.863694

Öz

Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının Tahmin Et- Gözle- Açıkla (TGA) yöntemine dayalı deney tasarımı konusundaki yeterliliklerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan bütüncül tek durum deseninden yararlanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul’da bir üniversitede Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-2 dersini almakta olan 57 fen bilimleri öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında öğretmen adaylarına TGA yöntemi ile ilgili dört saatlik seminer dersi verilmiştir. Seminerden üç hafta sonra öğretmen adayları gruplar oluşturarak mayalanma konusunda TGA yöntemine dayalı bir deney tasarlayarak bu tasarımı rapor haline getirmişlerdir. Bunun sonucunda 17 adet rapor veri kaynağı olarak elde edilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak TGA’ya dayalı deney tasarımlarını değerlendirmek amacıyla araştırmacılar tarafından alan yazın taraması sonucunda geliştirilen 11 maddelik TGA tasarımı değerlendirme aracı (TGAT) kullanılmıştır. TGA’ya dayalı deney tasarımları tahmin, gözlem, açıklama aşamalarındaki ifadeler bakımından kapalı kodlama yoluyla betimsel olarak iki bağımsız değerlendirici tarafından analiz edilmiş ve verilerin güvenirliği için hesaplanan uyuşum yüzdesinin .86 olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının deney tasarlarken gözlem aşamasında yeterli (%72), tahmin aşamasında kısmen yeterli (%45) ve açıklama aşamasında yetersiz (%20,5) oldukları görülmektedir. TGA’ya dayalı deney tasarımlarının tüm aşamaları değerlendirildiğinde ise başarı yüzdesinin %49,5 olduğu ve bu değerin ortalama değere yakın olduğu ve adayların tasarımlarında kısmen yeterli oldukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akgün, A., Tokur, F., & Özkara, D. (2013). TGA stratejisinin basınç konusunun öğretimine olan etkisinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 348-369.
  • Aydın, Ö., & Kaptan, F. (2014). Fen-teknoloji öğretmen adaylarının eğitiminde argümantasyonun biliş üstü ve mantıksal düşünme becerilerine etkisi ve argümantasyona ilişkin görüşler. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 163-188.
  • Aydoğdu, C. (1999). Kimya laboratuvar uygulamalarında karşılaşılan güçlüklerin saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 30-35.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Ayvacı, H. Ş., & Durmuş, A. (2016). TGA yöntemine dayalı laboratuvar uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının “Isı ve Sıcaklık” konusunda akademik başarılarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 101-118. DOI: 10.9779/PUJE742
  • Baladın-Duman, B. (2019). Besin içerikleri ve sindirim sistemi konularında TGA yöntemine dayalı olarak geliştirilen etkinliklerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • Balaydın, H. T., & Altınok, O. (2018). Türkiye’de fen eğitiminde TGA stratejisi: bir meta sentez. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8), 427-444.
  • Balcı, C. (2015). 8. sınıf öğrencilerine "Hücre Bölünmesi ve Kalıtım" ünitesinin öğretilmesinde bilimsel argümantasyon temelli öğrenme sürecinin etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
  • Benzer, E. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının 5E’ye dayalı deney tasarlama seviyelerinin ve tasarım hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 302-328. DOI: 10.14582/DUZGEF.508
  • Bilen, K., & Aydoğdu, M. (2012). Tahmin et-gözle-açıkla (TGA) stratejisine dayalı laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin bilimsel süreç becerileri ve bilimin doğası hakkındaki düşünceleri üzerine etkisi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 49-69.
  • Bilen, K., Köse, S., & Uşak, M. (2011). Tahmin et-gözle-açıkla (TGA) stratejisine dayalı laboratuvar uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının osmoz ve difüzyon konusunu anlamalarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 115-127.
  • Banawi, A., Sopandi, W., Kadarohman, A., & Solehuddin, M. (2019). Prospective primary school teachers’ conception change on states of matter and their changes through predict-observe- explain strategy. International Journal of Instruction, 12(3), 359-374. DOI: 10.29333/iji.2019.12322a
  • Bozdemir, H., Ezberci-Çevik, E., Candan-Helvacı, S., & Kurnaz, M. A. (2017). TGA (tahmin et-gözle-açıkla) yöntemine dayalı teleskop gözlemlerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı astronomi kavramlarını anlamalarına etkisi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 188-206.
  • Brown, P. L., & Concannon, J. (2016). Students use of the psoe model to understand weather and climate. Science Activities, 53(3), 87-91. DOI: 10.1080/00368121.2016.1188050
  • Can, Ö. S., & Isleyen, T. (2020). The effect of probability instruction through argumentation approach on the achievement of preservice teachers and the permanence of Their Knowledge. African Educational Research Journal, 8, 40-53. DOI: 10.30918/AERJ.S83.20.072
  • Christensen, L. B., Johnson, B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri: Desen ve analiz. Ahmet Aypay (Çev.). Ankara: Anı.
  • Coştu, B., Ayas, A., Çalık, M., Ünal, S., & Karataş, F. Ö. (2005). Fen öğretmen adaylarının çözelti hazırlama ve laboratuvar malzemelerini kullanma yeterliliklerinin belirlenmesi. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 65-72.
  • Coştu, B., & Karataş, F. Ö. (2017). Tahmin-tartış-açıkla-gözle-tartış-açıkla (TaTGA) yöntemi ve kimya öğretiminde uygulama örnekleri. Alipaşa Ayas ve Mustafa Sözbilir (Ed.), Kimya öğretimi: Öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri (s. 343-361). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demir, K., Enderle, P., & Gül, T. (2017). Fizik Öğretiminde Argüman Temelli Sorgulama. Ahmet İlhan Şen ve Ali Rıza Akdeniz (Ed.), Fizik Öğretimi (s. 199-226). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirbağ, M., & Günel, M. (2014). Argümantasyon tabanlı fen eğitimi sürecine modsal betimleme entegrasyonunun akademik başarı, argüman kurma ve yazma becerilerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 373-392. DOI: 10.12738/estp.2014.1.1632
  • Demirel, R. (2016). Argümantasyon destekli öğretimin öğrencilerin kavramsal anlama ve tartışma istekliliklerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1087-1108.
  • Durmuş, A. (2014). TGA yöntemine dayalı laboratuvar uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının “Isı ve Sıcaklık” konusunu anlamalarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Duschl, R. A., Schweingruber, H. A., & Shouse, A. W. (2007). Taking science to school: learning and teaching science in grades K-8. Washington, DC: National Academies Press.
  • Ecevit, T., & Kaptan, F. (2019). Fen öğretmen adaylarının argümantasyon destekli araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim yeterliliklerin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 18(4), 2041-2062. DOI: 10.17051/ilkonline.2019.639402
  • Erduran, S., Ardac D., & Yakmaci-Guzel, B. (2006). Learning to teach argumentation: case studies of pre-service secondary science teachers. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2(2), 1-14.
  • Ergül, S., Sarıtaş, D., & Özcan, H. (2020). Hipotetik TGA (tahmin-gözlem-açıklama) döngüsü ile kimyasal değişimin doğasının öğretimi; asit-baz indikatör tepkimesi örneği. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 22(2), 490-506. DOI: 10.25092/baunfbed.709953
  • Fıtrıanı, A., Zubaıdah, S., Susılo, H., & Al Muhdhar, M. H. I. (2020). The effects of integrated problem-based learning, predict, observe, explain on problem-solving skills and self-efficacy. Eurasian Journal of Educational Research, 85, 45-64. DOI: 10.14689/ejer.2020.85.3
  • Fuadi, F. N., Sopandi, W., Priscylio, G., Hamdu, G., & Mustikasari, L. (2020). Students' conceptual changes on the air pressure learning using predict-observe-explain strategy. Mimbar Sekolah Dasar, 7 (1),70-85. DOI: 10.17509/mimbar-sd.v7i.22457
  • Gök, F., & Doğaç, E. (2020). Yaparak yaşayarak öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin astronomiye karşı tutumlarına ve fen öğrenme motivasyonlarına etkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(2), 285-301.
  • Guzey, S. S., Harwell, M., Moreno, M., Peralta, Y., & Moore, T. J. (2017). The impact of design-based STEM integration curricula on student achievement in engineering, science, and mathematics. Journal of Science Education and Technology, 26(2), 207-222.
  • Güleşir, T., Aydemir, K., Kuş, S., Uzel, N., & Gül, A. (2020). Fizyoloji deneyleri kapsamında alternatif bir değerlendirme yöntemi: TGA çalışma yaprakları. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 84-99. DOI: 10.30900/kafkasegt.748909
  • Güngör, S. N., & Özkan, M. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının tahmin-gözlem-açıklama (TGA) yöntemine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 82-95. DOI: 10.19160/5000205395
  • Hilario, J. S. (2015). The use of Predict-Observe-Explain-Explore (POEE) as a new teaching strategy in general chemistry laboratory. International Journal of Education and Research, 3(2), 37-48.
  • Hakyolu, H., & Ogan-Bekiroglu, F. (2011). Assessment of students’ science knowledge levels and their ınvolvement with argumentation. International Journal for Cross-Disciplinary Subjects in Education, 2 (1), 264-270.
  • Hanımoğlu, A. (2015). Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesine yönelik olarak geliştirilen TGA etkinliklerinin 7. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adıyaman Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Harman, G. (2014). Tahmin gözlem açıklama (TGA) yöntemine dayalı bir laboratuvar etkinliği: hücre zarından madde geçişi. International Journal of New Trends in Arts, Sports ve Science Education, 4(1), 23-36.
  • Hofstein, A., & Mamlok-Naaman, R. (2007). The laboratory in science education: the state of the art. Chemistry education research and practice, 8(2), 105-107.
  • Hong, J. C., Hwang, M. Y., Liu, M. C., Ho, H. Y., & Chen, Y. L. (2014). Using a “prediction–observation explanation” inquiry model to enhance student interest and intention to continue science learning predicted by their Internet cognitive failure. Computers and Education, 72, 110-120. DOI: 10.1016/j.compedu.2013.10.004
  • Hsu, C. Y., Tsai, C. C., & Liang, J. C. (2011). Facilitating preschoolers’ scientific knowledge construction via computer games regarding light and shadow: The effect of the prediction-observation-explanation (POE) strategy. Journal of Science Education and Technology, 20(5), 482–493. DOI: 10.1007/s10956-011-9298-z
  • Inaltekin, T., & Akcay, H. (2017). Examining the effect on development of pre science teachers’ argument structure of writing the argumentation based experiment report. e-Kafkas Journal of Educational Research, 4 (3), 1-19.
  • Kala, N., Yaman, F., & Ayas, A. (2013). The effectiveness of predict-observe-explain technique in probing students’ understanding about acid-base chemistry: a case for the concepts of pH, pOH, and strength. International Journal of Science and Mathematics Education, 11(3), 555–574.
  • Kara, S., Yılmaz, S., & Kıngır, S. (2020). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve argümantasyon kalite düzeylerine etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1253-1267. DOI: 10.24106/kefdergi.3785
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 87-102.
  • Karamustafaoglu, S., & Mamlok-Naaman, R. (2015). Understanding electrochemistry concepts using the predict observe-explain strategy. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(5), 923-936. DOI: 10.12973/eurasia.2015.1364a
  • Karatekin, P., & Öztürk, M. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji laboratuvarında TGA tekniğiyle işlenmiş “hücre ve dokular” ünitesinin öğrencilerin başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 106- 131.
  • Kardaş, N. (2013). Fen eğitiminde argümantasyon odaklı öğretimin öğrencilerin karar verme ve problem çözme becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karışan, D., Bilican, K., & Şenler, B. (2016). Yansıtıcı sorgulamaya dayalı laboratuvar etkinliklerinin sınıf öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 123-146.
  • Kaya, E., Erduran, S., & Cetin, P. S. (2010). High school students’ perceptions of argumentation. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 3971-3975. DOI: 10.1016/j.sbspro.2010.03.625
  • Kearney, M., & Treagust, D. F., (2001). Constructivism as a referent in the design and development of a computer program which uses ınteractive digital video to enhance learning in physics. Australian Journal of Educational Technology. 17(1). 64–79.
  • Kearney, D. M. (2002). Classroom use of multimedia supported predict-observe- explain tasks to elicit and promote discussion about students’ physics conceptions. (Unpublished doctoral dissertation). Curtin University of Technology, Curtin.
  • Kocakülah, A., & Savaş, E. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının deney tasarlama ve uygulama sürecine ilişkin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (1), 1-28.
  • Kozcu-Çakır, N., Güven, G., & Özdemir, O. (2017). TGA stratejisinin genel biyoloji laboratuvar uygulamalarında etkililiğine ilişkin bir araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 2014-2035. DOI: 10.17240/aibuefd.2017.17.32772-363988
  • Köse S., Coştu, B., & Keser, Ö. F. (2003). Fen konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi: TGA yöntemi ve örnek etkinlikler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 43-53.
  • Laçin-Şimşek, C., Öztuna-Kaplan, A., Çorapçıgil, A., & Mısır, M. E. (2018). Fen bilgisi öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin basınç-kaynama noktası ilişkisine yönelik düşünceleri: bir TGA uygulaması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(5), 1679-1690. DOI: 10.24106/kefdergi.2204
  • Lambert, J.L. & Bleicher, R.E. (2017). Argumentation as a strategy for increasing preservice teachers’ understanding of climate change, a key global socioscientific issue. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 5(2), 101-112. DOI:10.18404/ijemst.21523
  • Liew, C. W., & Treagust, D. F. (1995). A predict-observe-explain teaching sequence for learning about students’ understanding of heat and expansion of liquids. Australian Science Teachers’ Journal, 41(1), 68-71.
  • Liew, C. W., & Treagust, D. F. (1998). The effectiveness of predict-observe-explain tasks in diagnosing students' understanding of science and in identifying their levels of achievement. Paper Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (San Diego, CA, April 13-17, 1998), 1-22. https://eric.ed.gov/?id=ED420715
  • Muşlu-Kaygısız, G. Benzer, E. Uçar, M (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine dayalı deney tasarımlarının değerlendirilmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(3), 467-483. DOI: 10.19126/suje.286360
  • Mısır, N. (2009). Elektrostatik ve elektrik akımı ünitelerinde TGA yöntemine dayalı olarak geliştirilen etkinliklerin uygulanması ve etkililiğinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Mısır, N., & Saka, A. Z. (2012). Fizik öğretiminde iletkenin sığası konusunda TGA yöntemine dayalı olarak geliştirilen etkinliklerin uygulanması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 305-313.
  • Norman, O., Ault, C. R., Bentz, B., & Meskimen, L. (2001). The black–white “achievement gap” as a perennial challenge of urban science education: a sociocultural and historical overview with implications for research and practice. Journal of Research in Science Teaching, 38 (10), 1101–1114.
  • Osborne, J., Erduran, S., & Simon, S. (2004). Enhancing the quality of argumentation in school science. Journal of Research in Science Teaching, 41(10), 994–1020.
  • Özcan, R., Aktamış, H., & Hiğde, E. (2018). Fen bilimleri derslerinde kullanılan argümantasyon düzeyinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 93-106.
  • Özçelik, H. (2019). Kavram karikatürleri ile desteklenen tahmin et-gözle-açıkla (TGA) yönteminin ortaokul öğrencilerinin sorgulama becerileri, bilimsel süreç becerileri ve kavram öğrenmelerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdemir, H. (2011). Tahmin et-gözle-açıkla stratejisine dayalı laboratuvar uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının asitler ve bazlar konusunu anlamalarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Özmen, H. (2004). Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 100-111.
  • Özyılmaz-Akamca, G. ve Hamurcu, H. (2009). Analojiler, kavram karikatürleri ve tahmin-gözlemaçıklama teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitimi, E-Journal of New World Sciences Academy, 4(4), 1186-1206.
  • Sarı, S., & Şengül, Ü. (2018) Tahmin-gözlem-açıklama ile birleştirilmiş örnek olay yönteminin genel kimya deneylerinde kullanılmasının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarısına etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(18), 175-194.
  • Sari, I. J., & Islami, R. A. Z. E. (2020). The effectiveness of scientific argumentation strategy towards the various learn-ing outcomes and educational levels five over the years in science education. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 1(2), 52-57. DOI: 10.46843/jiecr.v1i2.17
  • Schroeder, C. M., Scott, T. P., Tolson, H., Tse-Yang, H., & Yi-Hsuan., L. (2007). A meta-analysis of national research: effects of teaching strategies on student achievement in science in the United States. Journal of Research in Science Teaching, 44 (10), 1436–1460.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin.
  • Tereci, H., Karamustafaoğlu, O., & Sontay, G. (2018). Manyetizma konusunda tahmin-gözlem-açıklama stratejisine dayalı alternatif bir deney etkinliği ve fizik öğretmenlerinin görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-20. DOI: 10.30855/gjes.2018.04.01.001
  • Tetik, S. (2019). 9. sınıf kimya dersi sıvılar konusunun 5E modeli ve TGA tekniği (tahmin-gözlem-açıklama) ile öğretimin öğrencilerin başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tiftikçi, H. İ., Yüksel, İ., Koç, A., & Çıbık, A. S. (2017). Tahmin gözlem açıklama yöntemine dayalı laboratuvar uygulamalarının elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine ve başarıya etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 19-29.
  • Tokur, F. (2011). TGA stratejisinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bitkilerde büyüme-gelişme konusunu anlamalarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adıyaman Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Tümay, H., & Köseoğlu, F. (2011). Kimya öğretmen adaylarının argümantasyon odaklı öğretim konusunda anlayışlarının geliştirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8, 105-119.
  • Vadapally, P. (2014). Exploring students’ perceptions and performance on predict-observe- explain tasks in high school chemistry laboratory. (Unpublished doctoral dissertation), University of Northern Colorado, Colorado.
  • Von Secker, C. E., & Lissitz, R. W. (1999). Estimating the impact of instructional practices on student achievement in science. Journal of Research in Science Teaching, 36 (10), 1110–1126.
  • White, R. T., & Gunstone, R. F. (1992). Probing understanding. London: The Falmer Press.
  • Yaman, F. (2012). Bilgisayara dayalı tahmin-gözlem-açıklama (TGA) etkinliklerinin öğrencilerin asit-baz kimyasına yönelik kavramsal anlamalarına etkisi: Türkiye ve ABD örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Yavuz, S., & Çelik, G. (2013). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin gazlar konusundaki kavram yanılgılarına tahmin et-gözle-açıkla tekniğinin etkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-20.
  • Yenice, N., Tunç, G. A., & Çandarlı, F. (2019). Fen eğitiminde TGA uygulamasının 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(11), 16-27. DOI: 10.29129/inujgse.455848
  • Yıldırım, N., & Maşeroğlu, P. (2016). Kimyayı günlük hayatla ilişkilendirmede tahmin-gözlem-açıklamaya dayalı etkinlikler ve öğrenci görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 117-145. DOI: doi.org/10.17569/tojqi.47585
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin. Yore, D. L., Hand M. B., & Prain V. (2002). Scientists as writers. Science Education, 86 (5), 672-692.
Toplam 84 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Banu Kara 0000-0003-4734-6757

Merve Sak 0000-0002-6003-4056

Elif Benzer 0000-0002-2518-768X

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kara, B., Sak, M., & Benzer, E. (2021). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 841-865. https://doi.org/10.17679/inuefd.863694
AMA Kara B, Sak M, Benzer E. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi. INUEFD. Nisan 2021;22(1):841-865. doi:10.17679/inuefd.863694
Chicago Kara, Banu, Merve Sak, ve Elif Benzer. “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, sy. 1 (Nisan 2021): 841-65. https://doi.org/10.17679/inuefd.863694.
EndNote Kara B, Sak M, Benzer E (01 Nisan 2021) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 1 841–865.
IEEE B. Kara, M. Sak, ve E. Benzer, “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi”, INUEFD, c. 22, sy. 1, ss. 841–865, 2021, doi: 10.17679/inuefd.863694.
ISNAD Kara, Banu vd. “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/1 (Nisan 2021), 841-865. https://doi.org/10.17679/inuefd.863694.
JAMA Kara B, Sak M, Benzer E. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi. INUEFD. 2021;22:841–865.
MLA Kara, Banu vd. “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 1, 2021, ss. 841-65, doi:10.17679/inuefd.863694.
Vancouver Kara B, Sak M, Benzer E. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi. INUEFD. 2021;22(1):841-65.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.