Çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecinde ölçme değerlendirme amaçlı gerçekleştirdikleri faaliyetleri belirlemek ve bu amaçla geliştirilecek bir Web 2.0 aracına ilişkin ihtiyaçlarını tespit etmektir. Araştırmada, alan taraması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 245 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında veriler “Sınıf Öğretmenlerinin Çevrimiçi Ölçme Değerlendirme Araçlarına Yönelik Düşüncelerini Belirleme Anketi” ile toplanmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen nicel veriler frekans ve yüzdelerle sunulmuş, nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. İçerik analizi sonucunda kodlar kategorileştirilmiş ve temalar oluşturulmuştur. Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim döneminde ölçme değerlendirme etkinlikleri için EBA sınav, Web 2.0 araçlarını kullandıkları, duyuru amaçlı daha çok Whatsapp’ı tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin internet bağlantısı, bilgisayar eksikliği gibi teknik eksiklikler veya öğrenci katılımının sağlanamaması gibi öğrenci kaynaklı eksikliklerle karşılaştıkları belirlenmiştir. Benzer olarak ölçme değerlendirme yapabilmek için öğrenci kaynaklı ihtiyaçların giderilmesi ön plana çıkmıştır. Ölçme değerlendirme amacıyla tasarlanacak Web 2.0 aracında sınıf öğretmenleri tüm soru türlerine yer verilmesini istemiş olup, bu araçta Türkçe dil desteği, öğrenci sonuçlarını anında görebilme, soru havuzuna erişim ve kişisel soru havuzu oluşturabilme en çok istenilen özellikler arasında yer almıştır. Uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerine uzaktan ölçme değerlendirme bazında ihtiyaç duydukları eğitim desteği için çevrimiçi eğitim programları hizmete sunulabilir. Ayrıca etkili bir öğrenme sürecinin yönetilebileceği ve öğrenci gelişiminin denetlenebileceği bir ölçme ve değerlendirme platformunun acil durum ihtiyacı olarak geliştirilmesi önerilebilir.
acil uzaktan eğitim, ölçme değerlendirme, sınıf öğretmenleri, Web 2.0
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Destekleyen Kurum | TÜBİTAK |
Proje Numarası | 120K197 |
Teşekkür | Bu çalışma TÜBİTAK projesi kapsamında toplanan verilerin bir kısmı ile desteklenen Doç. Dr. Zeynep TATLI’nın danışmanlığında, üçüncü yazarın yüksek lisans tezinden üretilmiştir. Yazarlar desteğinden dolayı ilgili kuruma ve tüm proje ekibine teşekkür eder. Çalışmanın etik kurul izni bulunmaktadır. |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 22, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { inuefd901997, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {22}, pages = {953 - 987}, doi = {10.17679/inuefd.901997}, title = {Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları}, key = {cite}, author = {Tatlı, Zeynep and Er Nas, Sibel and Turan, Şeyma and Yaman, Havva} } |
APA | Tatlı, Z. , Er Nas, S. , Turan, Ş. & Yaman, H. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (2) , 953-987 . DOI: 10.17679/inuefd.901997 |
MLA | Tatlı, Z. , Er Nas, S. , Turan, Ş. , Yaman, H. "Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2021 ): 953-987 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/64392/901997> |
Chicago | Tatlı, Z. , Er Nas, S. , Turan, Ş. , Yaman, H. "Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2021 ): 953-987 |
RIS | TY - JOUR T1 - Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları AU - Zeynep Tatlı , Sibel Er Nas , Şeyma Turan , Havva Yaman Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.17679/inuefd.901997 DO - 10.17679/inuefd.901997 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 953 EP - 987 VL - 22 IS - 2 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/inuefd.901997 UR - https://doi.org/10.17679/inuefd.901997 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları %A Zeynep Tatlı , Sibel Er Nas , Şeyma Turan , Havva Yaman %T Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları %D 2021 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 22 %N 2 %R doi: 10.17679/inuefd.901997 %U 10.17679/inuefd.901997 |
ISNAD | Tatlı, Zeynep , Er Nas, Sibel , Turan, Şeyma , Yaman, Havva . "Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 / 2 (Ağustos 2021): 953-987 . https://doi.org/10.17679/inuefd.901997 |
AMA | Tatlı Z. , Er Nas S. , Turan Ş. , Yaman H. Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları. INUEFD. 2021; 22(2): 953-987. |
Vancouver | Tatlı Z. , Er Nas S. , Turan Ş. , Yaman H. Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 22(2): 953-987. |
IEEE | Z. Tatlı , S. Er Nas , Ş. Turan ve H. Yaman , "Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sayı. 2, ss. 953-987, Ağu. 2021, doi:10.17679/inuefd.901997 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.