Bu araştırmada, Teknostresin öğretmenlerin öğretme motivasyonu ve mutluluk düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2021-2022 akademik yılında, Batı Karadeniz Bölgesi’nde yer alan bir ilde yürütülmüştür. Araştırmaya 389 öğretmen katılmıştır. Verilerin toplanmasında “Teknostres Düzeyleri Belirleme”, “Öğretme Motivasyonu Ölçeği” ve “Oxford Mutluluk Ölçeği” olmak üzere üç adet ölçek kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler ile öğretmenlerin Teknostresin öğretmenlerin öğretme motivasyonu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki ile cinsiyet, mesleki kıdem, okul türü ve teknoloji kullanım yatkınlığı değişkenleri arasındaki farklar ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin Teknostres ve İçsel-Dışsal Motivasyon düzeyleri “Orta” düzey çıkmıştır. Mutluluk düzeyleri ise “İleri” düzey olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkeni ile içsel ve dışsal motivasyon arasında kadın öğretmenlerin lehine anlamlı farklar görülmüştür. Mesleki kıdemi bir yıldan az olan öğretmenlerin mesleki kıdemi yüksek olan öğretmenlere göre teknostres düzeyleri daha yüksek olduğu görülmüştür. Teknoloji kullanımını “Orta” düzey olarak belirleyen öğretmenlerin teknostres düzeyleri “Yüksek” düzey olarak tanımlayan öğretmenlerden daha yüksek çıkmıştır. Teknostres ile mutluluk değişkeni arasında negatif “Düşük” düzey bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda Teknostresin öğretmenlerin mutluluk düzeyleri üzerinde yordayıcı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.
In this study, it was aimed to examine the effect of technostress on teachers' teaching motivation and happiness levels. The study was carried out in a province located in the Western Black Sea Region in the 2021-2022 academic year. 389 teachers participated in the research. Three scales were used to collect the data: "Determination of Technostress Levels", "Teaching Motivation Scale" and "Oxford Happiness Scale". The relationship between technostress, teachers' motivation to teach and their happiness levels, and the differences between the variables of gender, professional seniority, school type and technology use disposition were revealed. As a result of the research, teachers' Technostress and Intrinsic-External Motivation levels were found to be "moderate". Happiness levels were found to be "Advanced". It was concluded that female teachers had higher intrinsic and extrinsic motivations than male teachers. Teachers with less than one year of professional seniority have higher technostress levels than teachers with higher professional seniority. It has been observed that the technostress levels of the teachers whose technology use is at "Medium" level are higher than the teachers with "High" level. It was concluded that there is a negative “Low” level relationship between technostress and happiness variable. As a result of the research, it was seen that Technostress has a predictive effect on teachers' happiness levels.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 24 Sayı: 2 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.