eTwinning Proje Faaliyetlerine Yönelik Öğrenci Görüşleri: Hayatımız Modelleme eTwinning Projesi Örneği
Yıl 2024,
Cilt: 25 Sayı: 2, 713 - 731, 31.08.2024
Bekir Fazlı
,
Rümeysa Köse
,
Emine Fazlı
Öz
Bu araştırmanın amacı, modelleme becerisini geliştirmek için tasarlanan bir eTwinning projesinin öğrencilerin gelişimine olan katkılarını öğrenci görüşlerine göre incelemektir. Projede bütçe modellemesi, enerji tasarrufu modellemesi, aile modellemesi ve geometrik şekillerde modelleme olmak üzere dört modelleme etkinliği yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmadaki durum bir eTwinning projesine katılan öğrencilerin yaşadığı deneyimler olarak belirlenmiştir. Katılımcılar ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Buradaki ölçüt “Hayatımız Modelleme” isimli eTwinning projesine katılan öğrenciler olarak belirlenmiştir. Çalışmanın katılımcıları, İstanbul'da bir devlet lisesinde "Hayatımız Modelleme" eTwinning Projesine katılan çalışmaya katılmaya gönüllü olan üçü 9.sınıf, ikisi 10.sınıf ve biri 11.sınıf olmak üzere altı öğrencidir. Veri toplama araçları olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ve doküman analizi kullanılmıştır. Veriler, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında proje faaliyetleri tamamlandıktan sonra toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler yüz yüze yapılmıştır ve ses kaydı alınmıştır. Dokümanlar proje sürecinde öğrencilerin yaptığı ve proje platformunda paylaşılan etkinliklerden elde edilmiştir. İçerik analizi yöntemi ile analiz edilen veriler işbirlikli öğrenme, dijital uygulamalar ve modelleme etkinlikleri olmak üzere üç temada toplanmıştır. Veriler analiz edildiğinde eTwinning projesine katılan öğrencilerin işbirlikli öğrenme becerilerinin, dijital becerilerinin ve modelleme becerilerinin geliştiği ortaya konmuştur. Araştırma sonucunda öğrencilerin modelleme etkinliklerini içeren bir eTwinning projesi aracılığıyla çok yönlü geliştikleri görülmüştür. Bulgulara dayalı olarak öğrenme sürecinde eTwinning ve modellemenin bir arada yer aldığı çalışmalara yer verilmesi önerilmektedir.
Etik Beyan
Bu araştırma için İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu kurumdan (13.06.2023- E-74555795-050.01.04-744272) etik izin alınmıştır.
Kaynakça
- Acar, P. (2021). Sınıf öğretmenlerinin eTwinning ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi.
- Akdemir, A. S. (2017). eTwinning in language learning: The perspectives of successful teachers. Journal of Education and Practice, 8(10), 182-190.
- Akıncı, B. ve Sağ, R. (2019). Etwinning projesi uygulamalarının öğrencilerin ingilizce öğrenme süreçlerine katkıları. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(16), 152-171.
- Avcı, F., Özdağ, S., Akdeniz, E. C., Öncü, E., & Öner, E. “P4C: Küçük Çocuklar, Büyük Fikirler” eTwinning Projesine Yönelik Öğretmenlerin Görüş ve Değerlendirmeleri. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(1), 214-228. DOI: 10.46442/intjcss.929211
- Börekçi, C., & Uyangör, N. (2019). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımını temel alan etkinliklerin öz düzenleme ve üstbiliş becerilerine etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(3), 812-829.
- Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., & Çakmak, E. K. (2023). Bilimsel araştırma yöntemleri (34. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
- Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün ve B. Demir (Çev: Ed.), Durum Çalışması Araştırması (5. bs.), (s. 98-99). Ankara: Siyasal.
- Crișan, G. I., & Albulescu, I. (2018). Developing visual art competence in young students (7-9 years old). A comparative study involving students from Romania, Poland, Turkey and the republic of Moldavia, participants in the eTwinning programme. Educatia 21, (16), 146.
- Çevikbaş, M. (2018). Ters-yüz sınıf modeli uygulamalarına dayalı bir matematik sınıfındaki öğrenci katılım sürecinin incelenmesi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi.
- Çiltaş, A. (2011). Dizi ve seriler konusunun matematiksel modelleme yoluyla öğretiminin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğrenme ve modelleme becerileri üzerine etkisi (Doktora tezi). Atatürk Üniversitesi.
Doruk, K. B., & Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(41), 124 - 135.
- eTwinning. (2022). Adım adım eTwinning. http://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2021/12/DergiEkim2021.pdf adresinden alındı.
- FAZLI, B. (2022). Kaynaştırma Öğrencilerinin eTwinning Projelerine Dahil Edilmesi: Bir Fenomenoloji Çalışması. Edebiyat Dilbilim Eğitim ve Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1(1), 115-128.
- Gezgin, S., & Çabuk, M. G. (2021). eTwinning projelerinin uygulanması: Kurucu öğretmen perspektifleri. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398.
- Gulbay, E., Martino, F. (2023). Innovating Initial Teacher Education: faculty members’ engagement in eTwinning. In A. Lotti, F. Bracco, M. Carnasciali, G. Crea, S. Garbarino, M. Rossi, et al. (a cura di), Atti del Convegno Faculty Development: la via italiana. Università degli studi di Genova e ASDUNI. 28 e 29 ottobre 2021. Online (pp. 393-404). Genova : Genova University Press.
- Gülcü, A., Solak, M., Aydın, S., & Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branş öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri . Electronic Turkish Studies, 8(6).
- Hancock, R.D. & Algozzine, B. (2006). Doing case study research. New York: Teachers College Press.
- Kaiser, G., & Sriraman, B. (2006). A global survey of international perspectives on modelling in mathematics education. Zdm, 38, 302-310.
- Kang, O., & Noh, J. (2012, July). Teaching mathematical modelling in school mathematics. In 12th International Congress on Mathematical Education (pp. 8-15).
- Karataş, F. R., & Öztay, E. S. Öğretmen ve Öğrencilerin eTwinning proje uygulamalarına ilişkin görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (14), 105-120.
- Kivunja, C. (2013). Embedding digital pedagogy in pre-service higher education to better prepare teachers for the digital generation. International Journal of Higher Education, 2(4), 131-142.
- McCain, T. (2007). Teaching for tomorrow: Teaching content and problem-solving skills. Thousand Oaks: Corwin Press.
- Ng, K.E.D. (2013). Teacher Readiness in Mathematical Modelling: Are There Differences Between Pre-service and In-Service Teachers?. In: Stillman, G., Kaiser, G., Blum, W., Brown, J. (eds) Teaching Mathematical Modelling: Connecting to Research and Practice. International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling. Springer, Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-94-007-6540-5_28
- Özdemir, G., & Ahmet, I. Ş. I. K. (2015). Katı cisimlerin alan ve hacimlerinin matematiksel model ve matematiksel modelleme yöntemiyle öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1251-1276.
- Richard Lesh & Richard Lehrer (2003) Models and Modeling Perspectives on the Development of Students and Teachers, Mathematical Thinking and Learning, 5:2-3, 109-129. https://doi.org/10.1080/10986065.2003.9679996
- Solomon, G. (2003). Project-based learning: A primer. Technology and learning-dayton-, 23(6), 20-20.
- Sarıkoç, Z., & Ersoy, H. (2022). Tasarım odaklı düşünme yaklaşımıyla STEM uygulamaları: SPAM eTwinning projesi örneği. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(2), 98-122.
- Şahin, N. F., Cerrah, L., Arzu, S. A. K. A., & Şahin, B. (2004). Yüksek öğretimde öğrenci merkezli çevre eğitimi dersine yönelik bir uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
- Thomas, J. W. 2000. “A Review of Research on Project-Based Learning.” Autodesk Foundation. Accessed April 20. www.bie.org/research/study/review_of_project_based_learning_2000 [Google Scholar]
- Ünal, G. (2005). Fen öğretiminde derinliğine öğrenme: Basınç konusunda modelleme (Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi.
- Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. baskı). Ankara: Seçkin.
- Yüksel, S., Şenyer, Ş., & Ekmen, D. (2021). Research of teachers’ opinions towards effects of an E-Twinning project on students organized with the purpose of gaining environmental and nature values. Journal of Advanced Education Studies, 3(2), 153-164.
Student Opinions on eTwinning Project Activities: The Case of Our Life Modelling eTwinning Project
Yıl 2024,
Cilt: 25 Sayı: 2, 713 - 731, 31.08.2024
Bekir Fazlı
,
Rümeysa Köse
,
Emine Fazlı
Kaynakça
- Acar, P. (2021). Sınıf öğretmenlerinin eTwinning ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi.
- Akdemir, A. S. (2017). eTwinning in language learning: The perspectives of successful teachers. Journal of Education and Practice, 8(10), 182-190.
- Akıncı, B. ve Sağ, R. (2019). Etwinning projesi uygulamalarının öğrencilerin ingilizce öğrenme süreçlerine katkıları. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(16), 152-171.
- Avcı, F., Özdağ, S., Akdeniz, E. C., Öncü, E., & Öner, E. “P4C: Küçük Çocuklar, Büyük Fikirler” eTwinning Projesine Yönelik Öğretmenlerin Görüş ve Değerlendirmeleri. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(1), 214-228. DOI: 10.46442/intjcss.929211
- Börekçi, C., & Uyangör, N. (2019). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımını temel alan etkinliklerin öz düzenleme ve üstbiliş becerilerine etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(3), 812-829.
- Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., & Çakmak, E. K. (2023). Bilimsel araştırma yöntemleri (34. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
- Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün ve B. Demir (Çev: Ed.), Durum Çalışması Araştırması (5. bs.), (s. 98-99). Ankara: Siyasal.
- Crișan, G. I., & Albulescu, I. (2018). Developing visual art competence in young students (7-9 years old). A comparative study involving students from Romania, Poland, Turkey and the republic of Moldavia, participants in the eTwinning programme. Educatia 21, (16), 146.
- Çevikbaş, M. (2018). Ters-yüz sınıf modeli uygulamalarına dayalı bir matematik sınıfındaki öğrenci katılım sürecinin incelenmesi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi.
- Çiltaş, A. (2011). Dizi ve seriler konusunun matematiksel modelleme yoluyla öğretiminin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğrenme ve modelleme becerileri üzerine etkisi (Doktora tezi). Atatürk Üniversitesi.
Doruk, K. B., & Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(41), 124 - 135.
- eTwinning. (2022). Adım adım eTwinning. http://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2021/12/DergiEkim2021.pdf adresinden alındı.
- FAZLI, B. (2022). Kaynaştırma Öğrencilerinin eTwinning Projelerine Dahil Edilmesi: Bir Fenomenoloji Çalışması. Edebiyat Dilbilim Eğitim ve Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1(1), 115-128.
- Gezgin, S., & Çabuk, M. G. (2021). eTwinning projelerinin uygulanması: Kurucu öğretmen perspektifleri. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398.
- Gulbay, E., Martino, F. (2023). Innovating Initial Teacher Education: faculty members’ engagement in eTwinning. In A. Lotti, F. Bracco, M. Carnasciali, G. Crea, S. Garbarino, M. Rossi, et al. (a cura di), Atti del Convegno Faculty Development: la via italiana. Università degli studi di Genova e ASDUNI. 28 e 29 ottobre 2021. Online (pp. 393-404). Genova : Genova University Press.
- Gülcü, A., Solak, M., Aydın, S., & Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branş öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri . Electronic Turkish Studies, 8(6).
- Hancock, R.D. & Algozzine, B. (2006). Doing case study research. New York: Teachers College Press.
- Kaiser, G., & Sriraman, B. (2006). A global survey of international perspectives on modelling in mathematics education. Zdm, 38, 302-310.
- Kang, O., & Noh, J. (2012, July). Teaching mathematical modelling in school mathematics. In 12th International Congress on Mathematical Education (pp. 8-15).
- Karataş, F. R., & Öztay, E. S. Öğretmen ve Öğrencilerin eTwinning proje uygulamalarına ilişkin görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (14), 105-120.
- Kivunja, C. (2013). Embedding digital pedagogy in pre-service higher education to better prepare teachers for the digital generation. International Journal of Higher Education, 2(4), 131-142.
- McCain, T. (2007). Teaching for tomorrow: Teaching content and problem-solving skills. Thousand Oaks: Corwin Press.
- Ng, K.E.D. (2013). Teacher Readiness in Mathematical Modelling: Are There Differences Between Pre-service and In-Service Teachers?. In: Stillman, G., Kaiser, G., Blum, W., Brown, J. (eds) Teaching Mathematical Modelling: Connecting to Research and Practice. International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling. Springer, Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-94-007-6540-5_28
- Özdemir, G., & Ahmet, I. Ş. I. K. (2015). Katı cisimlerin alan ve hacimlerinin matematiksel model ve matematiksel modelleme yöntemiyle öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1251-1276.
- Richard Lesh & Richard Lehrer (2003) Models and Modeling Perspectives on the Development of Students and Teachers, Mathematical Thinking and Learning, 5:2-3, 109-129. https://doi.org/10.1080/10986065.2003.9679996
- Solomon, G. (2003). Project-based learning: A primer. Technology and learning-dayton-, 23(6), 20-20.
- Sarıkoç, Z., & Ersoy, H. (2022). Tasarım odaklı düşünme yaklaşımıyla STEM uygulamaları: SPAM eTwinning projesi örneği. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(2), 98-122.
- Şahin, N. F., Cerrah, L., Arzu, S. A. K. A., & Şahin, B. (2004). Yüksek öğretimde öğrenci merkezli çevre eğitimi dersine yönelik bir uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
- Thomas, J. W. 2000. “A Review of Research on Project-Based Learning.” Autodesk Foundation. Accessed April 20. www.bie.org/research/study/review_of_project_based_learning_2000 [Google Scholar]
- Ünal, G. (2005). Fen öğretiminde derinliğine öğrenme: Basınç konusunda modelleme (Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi.
- Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. baskı). Ankara: Seçkin.
- Yüksel, S., Şenyer, Ş., & Ekmen, D. (2021). Research of teachers’ opinions towards effects of an E-Twinning project on students organized with the purpose of gaining environmental and nature values. Journal of Advanced Education Studies, 3(2), 153-164.