BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 65 - 82, 01.02.2007

Öz

-

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Ausubel, D. P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Engin, A. W., ve Wallbrown, F. H. (1983). The dimensions of reading attitudes for Turkish children. The Journal of Social Psychology, 120, 169- 181.
  • Flemming, L. (1996). Reading for success. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • Grabe, W., ve Stoller, F. L. (2001). Reading for academic purposes: Guidelines for the ESL/EFL teacher Teaching English as a second or foreign language, ( Ed. M.Celce-Murcia), Heinle&Heinle, 187-203.
  • Grabe, W., ve Stoller, F. L. (2002). Teaching and researching reading. London: Pearson Education.
  • Lefrançois, G. R. (1997). Psychology for teaching. Wadsworth Publishing Company.
  • McKenna, M. C., ve Stahl, S. A. (2003). Assessment for reading instruction. New York: The Guilford Press.
  • Story, C. M. (1998). What instructional designers need to know about advance organizers. International Journal of instructional Media, 25 (3), 253- 262.
  • Vacca, J. L., Vacca, R. T., Gove, M. K., Burkey, L., Lenhart, L. A., ve McKeon, C. (2003). Reading and learning to read. Boston: Pearson Education, Inc,.
  • Woolfolk, A. (2001). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon.

ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 65 - 82, 01.02.2007

Öz

Bu araştırmanın amacı, ön örgütleyicilerin öğrencilerin İngilizce okumaya
yönelik tutumları üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin cinsiyetle ilişkilerini
incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deneysel araştırma
modeli kullanılmıştır. Deney Grubuna ön örgütleyiciler verilmiş, Kontrol
Grubuna ise verilmemiştir. Araştırma 62 (41 kız, 21 erkek) 9. sınıf öğrencileri
üzerinde, İngilizce Okuduğunu Anlama dersinde yürütülmüştür. Araştırmanın
verileri, İngilizce Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin
analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Varyans Analizi ve
Scheffeé Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda ön örgütleyicilerin öğrencilerin
İngilizce okumaya yönelik tutumlarını Değer Verme alt boyutunda etkilediği;
İlgi alt boyutunda ise etkilemediği belirlenmiştir. Ayrıca ön örgütleyiciler kız
öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumlarını istatistiksel olarak anlamlı
düzeyde etkilemiştir. Deney Grubundaki kız öğrencilerin okumaya yönelik
tutumları Değer Verme alt boyutunda diğer öğrencilerden daha olumludur.
Fakat, İlgi alt boyutunda Kontrol Grubundaki kız öğrencilerin lehine bir farklılık
söz konusudur.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Ausubel, D. P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Engin, A. W., ve Wallbrown, F. H. (1983). The dimensions of reading attitudes for Turkish children. The Journal of Social Psychology, 120, 169- 181.
  • Flemming, L. (1996). Reading for success. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • Grabe, W., ve Stoller, F. L. (2001). Reading for academic purposes: Guidelines for the ESL/EFL teacher Teaching English as a second or foreign language, ( Ed. M.Celce-Murcia), Heinle&Heinle, 187-203.
  • Grabe, W., ve Stoller, F. L. (2002). Teaching and researching reading. London: Pearson Education.
  • Lefrançois, G. R. (1997). Psychology for teaching. Wadsworth Publishing Company.
  • McKenna, M. C., ve Stahl, S. A. (2003). Assessment for reading instruction. New York: The Guilford Press.
  • Story, C. M. (1998). What instructional designers need to know about advance organizers. International Journal of instructional Media, 25 (3), 253- 262.
  • Vacca, J. L., Vacca, R. T., Gove, M. K., Burkey, L., Lenhart, L. A., ve McKeon, C. (2003). Reading and learning to read. Boston: Pearson Education, Inc,.
  • Woolfolk, A. (2001). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Çakıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Çakıcı, D. (2007). ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13), 65-82.
AMA Çakıcı D. ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. INUEFD. Şubat 2007;8(13):65-82.
Chicago Çakıcı, Dilek. “ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, sy. 13 (Şubat 2007): 65-82.
EndNote Çakıcı D (01 Şubat 2007) ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 13 65–82.
IEEE D. Çakıcı, “ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”, INUEFD, c. 8, sy. 13, ss. 65–82, 2007.
ISNAD Çakıcı, Dilek. “ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/13 (Şubat 2007), 65-82.
JAMA Çakıcı D. ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. INUEFD. 2007;8:65–82.
MLA Çakıcı, Dilek. “ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 13, 2007, ss. 65-82.
Vancouver Çakıcı D. ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. INUEFD. 2007;8(13):65-82.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.