BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINATION OF PROBLEM AREAS OF THE STUDENTS OF EGE UNIVERSITY SCHOOL OF HEALTH

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 83 - 98, 01.02.2007

Öz

University students can live some problems during durng the course of their development Some of them include sensitivity interpersonal relations friendship with the opposite sex The purpose of this descriptive research was to determine the problem areas of the students attending İzmir Atatürk Vocational School of Health at Ege University The sample of the research consisted of 279 students at the departments of public health official nursing and midwifery excluding the prep classes in 2005 2006 academic year The mediums used to collect data included a questionnaire form about the socio demographic characteristics of the students and the Problem Survey Inventory PSI Vocational School Version developed by Kılıç 1987 and tested for reliability and validity for our country According to the findings students? average total score from PSI is 78 75±27 5 and their average perceived problem score is 46 70±22 3 These findings show that the students experience problems at moderate level An analisis of the students? average scores from PSI in terms of some variables including the place students live number of siblings economic status of their family degree of participation to socio cultural activities and their perceived problem scores revealed statistical significance p

Kaynakça

  • Bilge, A. ve Pektaş, İ. (2004). Öğrencilerin Sosyo-kültürel Özellikleri, Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Başa-çıkma Becerilerinin İncelenmesi. E.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 20(1), 47–55.
  • Canbaz, Sevgi; Peşken, Yıldız; Sünter, Tevfik (2001). Samsun Çıraklık Eğitim Merkezi’ne Devam Eden Çırakların Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi–2. Erişim Tarihi: 26.12.2005, Erişim Adresi: http://www.dicle.edu.tr/~halks/yedi2.htm
  • Çevik, A. (1998). Üniversite Gençliği ve Ruh Sağlığı-Psikopolitik bir değerlendirme. Emniyet Genel Müdürlüğü Polis Dergisi, S. 39, Erişim Tarihi: 25.08.2006, Erişim Adresi:http://www.emniyet.gov.tr/StratejiGelistirmeDB/dergi/39/web/makale/Abdulka dir_Cevik.htm
  • Çuhadaroğlu, F. ve ark. (2004). Ergen ve Ruhsal Sorunları Durum Saptama Çalışması. Türkiye Bilimler Akademisi Raporları, 1. Basım, Tubitak Matbaası, Ankara.
  • Deniz, M. E.; Avşaroğlu, S. ve Hamarta, E. (2004). “Psikolojik Danışmanlık Servisine Başvuran Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Belirti Düzeyleri” XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 06–09 Temmuz, ÖNCÜ Basımevi, 191–192. Erişim Tarihi: 12.12.2005, Erişim Adresi: http://ebk.inonu.edu.tr/ozet_kitabi.pdf
  • Dilekmen, M. (2003). ‘’Oryantasyon Hizmetlerinin Öğrencilerin Üniversiteye Uyum Düzeylerine Etkisi’’ VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 09–10 Temmuz, PEGEM Yayıncılık, 94. Erişim Tarihi: 12.12.2005, Erişim Adresi: http://www.inonu.edu.tr/kongre/pdr2003/özet.pdf
  • Erdur Baker, Özgür; Bıçak, Bayram (2004). “Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Sorunları” XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 06–09 Temmuz, ÖNCÜ Basımevi,183–184. Erişim Tarihi: 12.12.2005, Erişim Adresi: http://ebk.inonu.edu.tr/ozet_kitabi.pdf
  • Ergene, T. (2004). Üniversitelerde Öğretimde Öğrenci Kişilik Hizmetleri: Amaç ve Beklentiler. Hacettepe Ü. Öğrenci Toplulukları Bülteni, S. 2, Erişim Tarihi: 02.08.2004,Erişim Adresi: http://www.journals.hacettepe.edu.tr/ ogrencibulteni/02/yaz.shtml
  • Hamamcı, Z.; Duy, B. (2003). “Üniversite Öğrencilerinin Depresyon ve Kaygı Düzeyleri İle Fonksiyonel Olmayan Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 09–10 Temmuz, PEGEM Yayıncılık, 108–109. Erişim Tarihi: 12.12.2005, Erişim Adresi: http://www.inonu.edu.tr/kongre/pdr2003/özet.pdf
  • Karahan, M.; İzci, E. (2000). “Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Düzeyleri ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi” Erişim Tarihi: 06.09.2006, Erişim Adresi: http://ab.org.tr/ab01/prog/FTMehmetKarahan.html
  • Kılıç, M. (1987). “Değişik Psikolojik Arazlara Sahip Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sorunları” Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara: 58–78, 250–253. Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Yayınlar Katalogu:1987, YÖK Yayınları, 757. Ankara:1991.
  • Kılıççı, Y.(1992). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: ANI Yayıncılık, 2. Basım, 83–84.
  • Koç, M.; Avşaroğlu, S. ve Sezer, A. (2004). ‘’Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki’’ Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S. 11, 483- 497. Erişim Tarihi: 04.12.2005, Erişim Adresi: http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/dergi/
  • Korkmaz, A. (2006).“Yüksek Öğretim Gençliğinin Problemleri” Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, Erişim Tarihi: 06.02.2006, Erişim Adresi: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/145/korkmaz.htm
  • Öner, N. (1997). Problem Envanteri (Y Formu), Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 3. Basım, 453–454.
  • Öner, N. ve Le Compte, A. (1983). Durumluk–Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
  • Özbay, G. (1997). “Üniversite Öğrencilerinin Problem Alanlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması’’ Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdemir, İ. E. (1997). “Üniversite Gençliğinin Problemleri” Ankara: Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1. Scales, P. C. (2001). The Public İmage of Adolescents. Socitey, May/June, 64–70.
  • Schreier, A. R. ve Abramovitch, H. (1996). American Medical Students in Israel: Stress and Coping, Erişim Tarihi: 08.11.2001, ErişimAdresi:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubm ed&dopt=Abstract&list
  • Şahin-Ayaydın, F. ve Özbay, Y. (2003). ‘’Üniversite Öğrencilerinin Problem Alanları, Problemlilik Düzeyleri, Problem Çözme Becerileri ve Yardım Arama Davranışları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi’’ VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 09-10 Temmuz, PEGEM Yayıncılık, 157-158. Erişim Tarihi: 12.12.2005, Erişim Adresi: http://www.inonu.edu.tr/kongre/pdr2003/özet.pdf
  • United Nations Population Information Network. (2002). Erişim Tarihi: 02.03.2003, Erişim Adresi:http://www.un.org/popin/data.html
  • Varan, A. (1998). Ergenlik Dönemi İle İlgili Bazı Temel Tartışmalar. Ergenlikte Ruhsal Sorunlara Yaklaşım- I, Ege Psikiyatri Sürekli Yayınları, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova/İzmir, 2 (3), 313–324.
  • Yazıcı, E. ve ark. (2003). “Türk Üniversite Gençliği Araştırması” Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları, 12–13.

EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ALANLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 83 - 98, 01.02.2007

Öz

Üniversite gençliği, kendi gelişimsel süreci içinde birtakım problemler
yaşayabilir. Duygusallık, insan ilişkileri, kız-erkek arkadaşlığı bu problemlerden
birkaçıdır. Yaşanabilecek problemlerden yola çıkılarak yapılan araştırmanın
amacı; Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu (E.Ü.İ.A.S.Y.O.)
öğrencilerinin problem alanlarını belirlemektir. Araştırma, 2005-2006 eğitim-
öğretim yılında E.Ü.İ.A.S.Y.O. Ebelik, Hemşirelik ve Sağlık Memurluğu
bölümlerinde okuyan, hazırlık sınıfı dışındaki diğer tüm sınıflarda yer alan
toplam 279 öğrenciye, sosyo-demografik özelliklerini içeren anket formu ve
Kılıç tarafından (1987) geliştirilen, ülkemiz için geçerlilik ve güvenirlilik
çalışmaları yapılmış olan Problem Tarama Envanteri (P.T.E) (Yüksekokul Formu)
uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; E.Ü.İ.A.S.Y.O. öğrencilerinin P.T.E.
genel toplam puan ortalaması: 78.75±27.5, algıladıkları problem puan
ortalaması ise: 46.70±22.3’tir. Bu bulgular, öğrencilerin orta düzeyde problem
yaşadıklarını göstermektedir. P.T.E. genel toplam puan ortalamalarının
öğrencilerin yaşadığı yer, kardeş sayısı, ailenin ekonomik durumu, öğrencinin
sosyo-kültürel faaliyetlere katılma durumu ve öğrencilerin algıladıkları problem
puan grubuna göre dağılımları incelendiğinde; P < 0.05 düzeyinde anlamlılık
saptanmıştır. Bulgular, literatür ışığında tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Bilge, A. ve Pektaş, İ. (2004). Öğrencilerin Sosyo-kültürel Özellikleri, Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Başa-çıkma Becerilerinin İncelenmesi. E.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 20(1), 47–55.
  • Canbaz, Sevgi; Peşken, Yıldız; Sünter, Tevfik (2001). Samsun Çıraklık Eğitim Merkezi’ne Devam Eden Çırakların Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi–2. Erişim Tarihi: 26.12.2005, Erişim Adresi: http://www.dicle.edu.tr/~halks/yedi2.htm
  • Çevik, A. (1998). Üniversite Gençliği ve Ruh Sağlığı-Psikopolitik bir değerlendirme. Emniyet Genel Müdürlüğü Polis Dergisi, S. 39, Erişim Tarihi: 25.08.2006, Erişim Adresi:http://www.emniyet.gov.tr/StratejiGelistirmeDB/dergi/39/web/makale/Abdulka dir_Cevik.htm
  • Çuhadaroğlu, F. ve ark. (2004). Ergen ve Ruhsal Sorunları Durum Saptama Çalışması. Türkiye Bilimler Akademisi Raporları, 1. Basım, Tubitak Matbaası, Ankara.
  • Deniz, M. E.; Avşaroğlu, S. ve Hamarta, E. (2004). “Psikolojik Danışmanlık Servisine Başvuran Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Belirti Düzeyleri” XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 06–09 Temmuz, ÖNCÜ Basımevi, 191–192. Erişim Tarihi: 12.12.2005, Erişim Adresi: http://ebk.inonu.edu.tr/ozet_kitabi.pdf
  • Dilekmen, M. (2003). ‘’Oryantasyon Hizmetlerinin Öğrencilerin Üniversiteye Uyum Düzeylerine Etkisi’’ VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 09–10 Temmuz, PEGEM Yayıncılık, 94. Erişim Tarihi: 12.12.2005, Erişim Adresi: http://www.inonu.edu.tr/kongre/pdr2003/özet.pdf
  • Erdur Baker, Özgür; Bıçak, Bayram (2004). “Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Sorunları” XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 06–09 Temmuz, ÖNCÜ Basımevi,183–184. Erişim Tarihi: 12.12.2005, Erişim Adresi: http://ebk.inonu.edu.tr/ozet_kitabi.pdf
  • Ergene, T. (2004). Üniversitelerde Öğretimde Öğrenci Kişilik Hizmetleri: Amaç ve Beklentiler. Hacettepe Ü. Öğrenci Toplulukları Bülteni, S. 2, Erişim Tarihi: 02.08.2004,Erişim Adresi: http://www.journals.hacettepe.edu.tr/ ogrencibulteni/02/yaz.shtml
  • Hamamcı, Z.; Duy, B. (2003). “Üniversite Öğrencilerinin Depresyon ve Kaygı Düzeyleri İle Fonksiyonel Olmayan Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 09–10 Temmuz, PEGEM Yayıncılık, 108–109. Erişim Tarihi: 12.12.2005, Erişim Adresi: http://www.inonu.edu.tr/kongre/pdr2003/özet.pdf
  • Karahan, M.; İzci, E. (2000). “Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Düzeyleri ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi” Erişim Tarihi: 06.09.2006, Erişim Adresi: http://ab.org.tr/ab01/prog/FTMehmetKarahan.html
  • Kılıç, M. (1987). “Değişik Psikolojik Arazlara Sahip Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sorunları” Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara: 58–78, 250–253. Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Yayınlar Katalogu:1987, YÖK Yayınları, 757. Ankara:1991.
  • Kılıççı, Y.(1992). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: ANI Yayıncılık, 2. Basım, 83–84.
  • Koç, M.; Avşaroğlu, S. ve Sezer, A. (2004). ‘’Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki’’ Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S. 11, 483- 497. Erişim Tarihi: 04.12.2005, Erişim Adresi: http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/dergi/
  • Korkmaz, A. (2006).“Yüksek Öğretim Gençliğinin Problemleri” Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, Erişim Tarihi: 06.02.2006, Erişim Adresi: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/145/korkmaz.htm
  • Öner, N. (1997). Problem Envanteri (Y Formu), Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 3. Basım, 453–454.
  • Öner, N. ve Le Compte, A. (1983). Durumluk–Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
  • Özbay, G. (1997). “Üniversite Öğrencilerinin Problem Alanlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması’’ Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdemir, İ. E. (1997). “Üniversite Gençliğinin Problemleri” Ankara: Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1. Scales, P. C. (2001). The Public İmage of Adolescents. Socitey, May/June, 64–70.
  • Schreier, A. R. ve Abramovitch, H. (1996). American Medical Students in Israel: Stress and Coping, Erişim Tarihi: 08.11.2001, ErişimAdresi:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubm ed&dopt=Abstract&list
  • Şahin-Ayaydın, F. ve Özbay, Y. (2003). ‘’Üniversite Öğrencilerinin Problem Alanları, Problemlilik Düzeyleri, Problem Çözme Becerileri ve Yardım Arama Davranışları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi’’ VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 09-10 Temmuz, PEGEM Yayıncılık, 157-158. Erişim Tarihi: 12.12.2005, Erişim Adresi: http://www.inonu.edu.tr/kongre/pdr2003/özet.pdf
  • United Nations Population Information Network. (2002). Erişim Tarihi: 02.03.2003, Erişim Adresi:http://www.un.org/popin/data.html
  • Varan, A. (1998). Ergenlik Dönemi İle İlgili Bazı Temel Tartışmalar. Ergenlikte Ruhsal Sorunlara Yaklaşım- I, Ege Psikiyatri Sürekli Yayınları, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova/İzmir, 2 (3), 313–324.
  • Yazıcı, E. ve ark. (2003). “Türk Üniversite Gençliği Araştırması” Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları, 12–13.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlknur Pektaş Bu kişi benim

Ayşegül Bilge Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Pektaş, İ., & Bilge, A. (2007). EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ALANLARININ BELİRLENMESİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13), 83-98.
AMA Pektaş İ, Bilge A. EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ALANLARININ BELİRLENMESİ. INUEFD. Şubat 2007;8(13):83-98.
Chicago Pektaş, İlknur, ve Ayşegül Bilge. “EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ALANLARININ BELİRLENMESİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, sy. 13 (Şubat 2007): 83-98.
EndNote Pektaş İ, Bilge A (01 Şubat 2007) EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ALANLARININ BELİRLENMESİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 13 83–98.
IEEE İ. Pektaş ve A. Bilge, “EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ALANLARININ BELİRLENMESİ”, INUEFD, c. 8, sy. 13, ss. 83–98, 2007.
ISNAD Pektaş, İlknur - Bilge, Ayşegül. “EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ALANLARININ BELİRLENMESİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/13 (Şubat 2007), 83-98.
JAMA Pektaş İ, Bilge A. EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ALANLARININ BELİRLENMESİ. INUEFD. 2007;8:83–98.
MLA Pektaş, İlknur ve Ayşegül Bilge. “EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ALANLARININ BELİRLENMESİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 13, 2007, ss. 83-98.
Vancouver Pektaş İ, Bilge A. EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ALANLARININ BELİRLENMESİ. INUEFD. 2007;8(13):83-98.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.