Bu araştırma, Sinop Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi bünyesinde açılan ve çevrim içi ortamda yürütülen “Bilgisayarda Nota Yazımı Kursu”nun, mesleki müzik eğitimine sunduğu katkıları katılımcı görüşleri doğrultusunda değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, dijital notasyon eğitimin katılımcıların öğretim süreçlerine, yaratıcı üretimlerine ve mesleki gelişimlerine ne tür katkılar sağladığı sorusuna odaklanmaktadır. Türkiye’de, bu tür eğitimlerin sistemli ve pedagojik bir yapı içinde nasıl kullanıldığına dair araştırmalar sınırlı sayıdadır. Bu bakımdan araştırmanın, dijital müzik pedagojisine kurumsal bir örnek sunarak önemli bir boşluğu doldurduğu düşünülmektedir. Nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseniyle yapılandırılan çalışmada, farklı mesleki geçmişlere sahip on katılımcı yer almıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış, tematik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgular, bilgisayarda nota yazma eğitiminin yalnızca teknik bilgi kazandırmakla sınırlı kalmadığını, öğretim süreçlerine dijital materyal entegrasyonu, akademik sunumların profesyonelleştirilmesi ve yaratıcı müzik üretimini destekleme gibi çok boyutlu katkılar sunduğunu göstermektedir. Katılımcılar, bu tür dijital eğitimlerin pedagojik ve sanatsal açıdan işlevsel ve gereksinim temelli olduğuna dikkat çekmiş, eğitim sürecinin içerik yapısı ve eğitmenin rehberliği, memnuniyet düzeylerini artıran etkenler arasında değerlendirilmiştir. Sonuçlar doğrultusunda, dijital nota yazımına yönelik yapılandırılmış eğitimin mesleki müzik eğitimi bağlamında yaygınlaştırılması ve sistematik programlarla desteklenmesi önerilmektedir.
Bilgisayarda nota yazımı Dijital notasyon Müzik teknolojisi Mesleki müzik eğitimi Uzaktan eğitim
Bu araştırma için Sinop Üniversitesi Rektörlüğü İnsan Araştırmaları Etik Kurulu'ndan 2020/128 sayılı karar ile etik izin alınmıştır.
This study aims to evaluate the contributions of the “Computer-Based Music Notation Course,” offered online within the Continuing Education Center of Sinop University in Türkiye, to professional music education based on participant perspectives. The research focuses on the question of how digital notation training supports participants' instructional practices, creative production, and professional development. In Türkiye, studies on the pedagogical and systematic implementation of such training remain limited. In this regard, the study is considered to fill a significant gap by presenting an institutional example for digital music pedagogy. The research was designed as a phenomenological study, one of the qualitative research methods, and involved ten participants from diverse professional backgrounds. Data were collected through a semi-structured interview form and analyzed using thematic analysis. Findings revealed that the course contributed not only to participants’ technical skills but also to the integration of digital materials into teaching, enhancement of academic presentation quality, and support of creative music production. Participants emphasized that such digital training programs are functional and needs-oriented from both pedagogical and artistic perspectives, and highlighted that the course content and the instructor’s guidance were among the main factors that increased their satisfaction. Based on the findings, it is recommended that structured training on digital music notation be expanded and supported through systematic programs within the context of professional music education.
Computer-based music notation Digital notation Music technology Professional music education Distance learning
Ethical approval for this study was obtained from the Human Research Ethics Committee of the Rectorate of Sinop University with the decision numbered 2020/128.
| Birincil Dil | Türkçe | 
|---|---|
| Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi | 
| Bölüm | Makaleler | 
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 2 Eylül 2025 | 
| Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2025 | 
| Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2025 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 2 |