Bu çalışmanın amacı algılanan risk ve algılanan değerin turistlerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini ölçmektir. Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş başlığı altında araştırmanın problemine, amacına, önemine, sınırlılıklarına ve tanımlarına yer verilmektedir. İkinci bölümde çalışmadaki değişkenler açıklanmaktadır. Üçüncü bölümde araştırmanın süreci ve yöntemine yer verilmektedir. Dördüncü bölüm araştırmanın bulgularından oluşmaktadır. Çalışmanın son bölümü olan beşinci bölümde ise, elde edilen bulgular çerçevesinde sonuçlar değerlendirilmiş ve farklı kesimlere çeşitli öneriler sunulmuştur. Araştırmanın verileri, Balıkesir ilinin Edremit Körfezi bölgesine gelen yerli turistlerden anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırma süresince 439 kişi ile kolayda örnekleme yöntemi ile görüşülmüştür. Çalışma kapsamında yapılan analizler sonucunda turist algılarını oluşturan; algılanan değerin davranışsal niyet üzerinde pozitif, algılanan riskin ise negatif etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Algılanan değer değişkeninin duygusal değer, fonksiyonel değer ve ekonomik değer boyutlarının davranışsal niyet üzerindeki etkisi anlamlı ve pozitif çıkarken, sosyal değer boyutunun davranışsal niyet üzerindeki etkisinin negatif ve anlamlı çıktığı görülmektedir. Algılanan risk değişkeninin altı boyutunun davranışsal niyet üzerindeki etkisinin beklendiği gibi anlamlı ve negatif olduğu görülmektedir.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1 |