Data mining applications, which provide confidential and
useful information from large data stacks, are used to expose important
information useful in many fields such as business, finance, medicine,
education. In the field of education, hidden useful information that can be
obtained from large data piles is also; Increase the quality of education and
training, and provide important contributions to the solution of various
education and training problems. In this study, data mining techniques using
logistic regression analysis and end-of-term course evaluation questionnaires
were used to investigate the factors affecting student's course success. Two separate course success variables were
defined through questionnaires applied to 5820 university students. The
relationship between the answers to the likert scale questions affecting course
success variables and the course success was estimated by logistic regression
analysis. According to the results of the analysis, it is seen that the student
lecture success is more influenced by the number of lesson repetition, as well
as the applications which increase the professional development of the students
and give new perspective to the students. It was also found that the views of the
students who took the course for the first time were generally more positive
than those of two or more repeat students. In addition to this, we have reached the opinion that by
changing the way the questionnaire is applied, the student will be able to make
a more objective assessment of the final derste before the final exam, which
will increase both the success of the course and the success of the faculty
member.
Logistic Regression Analysis Data Mining in Education Factors Affecting Student Achievement
Büyük
veri yığınları içerisinden gizli ve faydalı bilgiye ulaşmayı sağlayan veri
madenciliği uygulamaları işletme, finans, tıp, eğitim gibi birçok alanda
faydalı, önemli bilgilerin açığa çıkarılmasında kullanılmaktadır. Büyük veri
yığınlarından elde edilecek gizli kalmış faydalı bilgiler eğitim alanında da;
eğitim öğretim kalitesinin arttırılması ve çeşitli eğitim-öğretim sorunlarının
çözümünde önemli katkılar sağlayabilmektedir. Eğitmenlerin ve derslerin
öğrenciler tarafından değerlendirilmesi pek çok yükseköğrenim kurumunda
gerçekleştirilen bir uygulamadır. Bu çalışma kapsamında veri madenciliği
tekniklerinden lojistik regresyon analiziyle dönem sonu ders değerlendirme
anket verileri kullanılarak öğrencilerin ders başarılarını etkileyen faktörler
araştırılmıştır. 5820 adet üniversite öğrencisine uygulanan anket bilgisi
üzerinden iki ayrı ders başarı değişkeni tanımlanmıştır. Ders başarı
değişkenlerini etkileyen likert ölçekli sorulara verilen cevaplarla ders
başarısı arasındaki ilişki lojistik regresyon analizi ile tahmin edilmiştir.
Elde edilen analiz sonuçlarına göre, öğrenci ders başarısını ders tekrar
sayısının yanı sıra öğrencilerin mesleki gelişimlerini arttıran, öğrencilere
yeni bakış açıları kazandıran uygulamaların daha çok etkilediği görülmüştür. Ayrıca
dersi ilk kez alan öğrencilerin görüşlerinin dersi iki ve daha fazla sayıda
tekrarlayan öğrencilere göre genel olarak daha olumlu olduğu fark edilmiştir.
Bunun yanı sıra anketin uygulanma şekli değiştirilerek final sınavından önceki
son derste uygulanmasının öğrencinin daha objektif değerlendirme yapmasını
sağlayacağı bunun da hem ders başarısını hem de öğretim üyesinin başarısını
arttırabileceği kanaatine ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |