The main purpose of the research is to determine the effects of the quality, perceived ease of use and perceived benefits of various e-commerce systems on consumers' attitudes and purchase intentions during the Covid-19 pandemic. In this context, the technology acceptance model, which is used in many studies on the acceptance of information technologies by end consumers, was used. A literature review was conducted within the scope of the research, and a survey form was created in Google Forms by adapting the scales related to the research variables to the research. In the research, the necessary data were obtained by applying an online survey to 406 people who were selected by convenience sampling method and used e-commerce systems. The data were analyzed with SPSS 20 and AMOS 24 package programs. As a result, in line with similar studies, it was determined that the relationships between the variables of system quality, perceived benefit, perceived ease of use, attitude and intention were significant and positive. Based on these results, suggestions were presented to researchers and institutions for more effective and efficient use of e-commerce systems.
Araştırmanın temel amacı, Covid-19 salgını döneminde çeşitli elektronik ticaret sistemlerinin kalitesinin, algılanan kullanım kolaylığının ve algılanan faydalarının, tüketicilerin tutum ve satın alma niyetleri üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Bu bağlamda, bilgi teknolojilerinin nihai tüketicilerce kabul edilmesinde birçok çalışmada kullanılan teknoloji kabul modelinden faydalanılmıştır. Araştırma kapsamında literatür taraması yapılmış, araştırma değişkenlerine dair ölçekler araştırmaya uyarlanarak Google Formlar’da anket formu oluşturulmuştur. Araştırmada, kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen ve e-ticaret sistemlerini kullanan 406 kişiye çevrimiçi anket uygulanarak gerekli veriler elde edilmiştir. Veriler, SPSS 20 ve AMOS 24 paket programları ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak ise, yapılan benzer çalışmalarla aynı doğrultuda olarak, sistem kalitesi, algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, tutum ve niyet değişkenleri arasındaki ilişkilerin anlamlı ve pozitif olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlardan hareketle, araştırmacı ve kurumlara e-ticaret sistemlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde kullanılması maksadıyla öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tüketici Davranışı |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |