İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL PAZARLAMADA YENİ TREND CGI ANİMASYON TEKNOLOJİSİ: AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 21 - 46, 13.09.2024

Öz

Dijital pazarlama dünyasında giderek daha belirgin bir rol oynayan, marka kampanyalarının yaratıcılığını ve etkileşimini artırmak için yaygın bir şekilde kullanılır hale gelen CGI animasyon teknolojisinin incelenmesi amacıyla kaleme alınan bu makale, dijital pazarlama kavramının tarihsel gelişimi ve değişen pazarlama anlayışları ile CGI animasyon teknolojisinin tarihçesi, avantajları, dezavantajları, uygulama alanlarına odaklanarak örnekler üzerinden CGI animasyonun pazarlama stratejilerine entegrasyonunu ve bu teknolojinin dijital pazarlama dünyasındaki etkisine odaklanmaktadır. Mevcut literatürde yok denecek kadar az olan dijital pazarlama açısından CGI animasyon teknolojisine dair çalışmalara katkı sağlamak adına yöntem olarak, literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, CGI animasyonunun dijital pazarlama stratejilerine entegrasyonunun marka kampanyalarının yaratıcılığını ve etkileşimini artırdığını göstermektedir. Bu teknolojinin avantajları ve dezavantajları dikkate alınarak standartlaşmayıp, farklılaştığı ölçüde dijital pazarlama dünyasında CGI animasyonunun önemli bir rol oynadığı ve markalar için etkili bir araç olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Adidas Türkiye, (2023, Haziran 9), wait. WHAT #uclfinal, Instagram, https://www.instagram.com/reel/CtQxUuCJzEt/?utm_source=ig_embed&ig_rid=335b0 b76-dc18-4a31- a1a3-d49743e9a98b
  • Aksigorta[@aksigorta], (2023, Aralık 15), Aksigorta ile sigortacılık anlayışı şimdi #bambaşka!, Instagram, https://www.instagram.com/p/C03WhMFsVF3/
  • Allianz Türkiye, (2023, Aralık 21), Allianz Tower CGI (Bilgisayar Tabanlı İmgeleme) dokunuşuyla yılbaşı ağacına dönüştü(…), Instagram, https://www.instagram.com/p/C1HRWetMALD/
  • Arçelik[@Arçelik], (2023, Aralık 4), Türk kahvesine doyamıyorum diyenlere Dünya Türk Kahvesi Günü’ne özel Arçelik’ten şaşırtıcı sürpriz!, Instagram, https://www.instagram.com/p/C0cG3hSItD3/
  • Arusell, M., & Pettersson, M. (2022), Fake Existence, Real Influence?: Computer Generated Imagery (CGI) Influencers' Impact on Consumers' Purchase Intentions, Master's Thesis in Business Administration II, Umeå universitet, Department of Business Administration.
  • Aslaner, A. G. ve Aydın Aslaner, D. (2020). Gelenekselden Dijitale Türkiye’de Reklamcılık, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 10(21), 17-30.
  • Aydın Aslaner, D. (2019), Dijital Çağda Türkiye’de Kuşaklar ve Alışveriş, Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • Aydın Aslaner, D. ve Aslaner, A. G. (2021), Dijital Dünyada Marka Olmak: Dijital Marka Yönetimi, Dijital Pazarlama İletişimi (ss. 1–24). İstanbul: Kriter Yayıncılık.
  • Axe Türkiye[@AxeEtkisii], (2022), AXE Etkisi | Ter kokusunu durdur, çekiciliğini ikiye katla!, YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=ez-slAVOQys
  • Axess[@Axess], (2023, Aralık 13), Axess'in merakla beklenen yılbaşı kampanyaları hediye paketine sığmıyor!(…), Instagram, https://www.instagram.com/p/C0zAppONkDU/
  • Bargello[@bargelloperfume], (2024, Ocak 12), Bargello’nun renkli dünyasında sürprizlere açık olun ve kokuyu takip edin., Instagram, https://www.instagram.com/p/C1_ajmahtxF/
  • Becel[@beceltr], (2023, Eylül 29), 29 Eylül Dünya Kalp Günü Kutlu Olsun, Instagram, https://www.instagram.com/p/CxxcsL3KrH3/
  • Berko, K. O. (2019), Digital Technology Art for a Car Advertising Agency, Welch Center for Graduate and Professional Studies of Goucher College.
  • Bioderma[@biodermaturkiye], (2023, Kasım 16), Dermatologların en çok reçetelediği marka Bioderma’dan her cilt tipine özel yeni Serum ailesiyle tanışmaya hazır mısın?, Instagram, https://www.instagram.com/p/Czs8NlntVe9/
  • Birincioğlu, Y. (2020), Sinema 4.0: Her (Aşk) Filmi Bağlamında Gerçeklik Temsili Sorunu, Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 2(1), 23-34.
  • Calve[@calve_tr], (2023, Kasım 17), Dev Calve şişeleri ile Mini Cooper & Vespalar su kemerinde ne yapıyor?, Instagram, https://www.instagram.com/p/Czv-uJdqnmI/
  • Cantekin, A. (2023), Sanal Gerçeklik Kavramı: Sinemada Yarattığı Yenilikçi Dönüşümler, Eurasian Journal of Media Communication and Culture Studies, 1(1), 4-15.
  • Cho, S. Y. (2023), Understanding Computer-Generated Imagery (CGI) Influencers: A Mixed Method Cross-Cultural Comparison of the US and South Korea, (Doctoral dissertation, University of Miami).
  • Çakıcıoğlu İlhan, F. (2023), 2d Animasyonlarda Rotoskop Tekniğinin Kullanımı, Social Mentality And Reseacher Thinkers Journal (Smart Journal), 9(78), 5412-5421.
  • Das, S. (2023), The Evolution Of Visual Effects In Cinema: A Journey From Practical Effects To CGI, Kolkata India, Journal Of Emerging Technologies and Innovative Research (JETIR), s. 303-307.
  • Derby Meclisi[@derbymeclisi], (2024, Ocak 3), Derby ferahlığı şimdi Ankara’da!, Instagram, https://www.instagram.com/p/C1pNTxzqHt9/
  • Dinç, İ. D. (2023), Animation & visual effects technologies influence on global production trends & digitalization of cinema from 1990 to 2020, Journal of Arts, 6(1), 83-98.
  • Ersöz, B. (2020), Yeni Nesil Web Paradigması: 4.0, Bilgisayar Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 1(2), 58- 65.
  • Erkılıç, H. (2021), Dijital Sinema Uygulamalarının Yapım Tasarımına Etkileri: Truman Show Ve Roma Örneği, International Design & Cinema Symposium, Ege University Faculty of Fine Arts Design And Architecture, İzmir.
  • Eti Puf[@etipufeti], (2023, Aralık 28), Hayatına Eti Puf’lar gibi girsem ne yapabilirsin ki?, Instagram, https://www.instagram.com/p/C1YzDKvKT_d/
  • Eye Studio| Creative SM Agency & CGI Videos[@eyestudioae], (2023, Temmuz 20), Hi Barbie, are you looking for Ken?, Instagram, https://www.instagram.com/p/Cu7JcqHJqsV/
  • Golden Rose[@goldenroseofficial], (2023, Aralık 26), Yeni yıl ruhunu Golden Rose’un mükemmel ürünleri ile kutluyoruz!, Instagram, https://www.instagram.com/p/C1TycF3CJGY/
  • Gökşin, E. (2018), Dijital Pazarlama Temelleri, İstanbul: Abaküs Kitap Yayın Pazarlama. Göktepeli, S. (1994), Dünyaya Açılan Pencere W3, Bilim ve Teknik, 327., 31.
  • Güçdemir, Y. (2012), Bilgisayar Ağları İnternetin Gelişimi ve Bilgi Kirlenmesi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 17., 372 – 374.
  • Honor Türkiye[@honorturkiye], (2023, Aralık 25), HONOR 90 ile görsellerin sınırlarını zorlayın!, Instagram, https://www.instagram.com/p/C1RjgRdOXHt/
  • Ivanova, B. N., & Rusev, R. (2020), Improving computer-generated images–methods for realistic depiction, In The 3rd International Conference on Applied Research in Engineering, Science and Technology, 64-78.
  • Jacquemus[@jacquemus], (2023, Nisan 5), I THINK I LIKE PARIS NOW, Instagram, https://www.instagram.com/p/CqqCfr-uovy/
  • Jacquemus[@jacquemus], (2023, Ağustos 20), OUR NEW BAG INSTALLATION!, Instagram, https://www.instagram.com/p/CwLJBhCMxeB/
  • Jacquemus[@jacquemus], (2024, Ocak 2), Bonjour 2024 !, Instagram, https://www.instagram.com/p/C1meiyeMnHb/
  • Kandiş, M. A. (2022), Sinemasal Gerçeklik ve Görsel Efekt Uygulamaları, Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Karaca, Ş. (2012), İnternette Pazarlama ve Ürün Karar Stratejileri, Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 16(1)., 39.
  • Kaya, E. Ç. ve Ündil, S. H. (2022). Bilgi Teknolojilerinin Gelişimiyle Dijital Pazarlamanın Doğuşu, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 17(2), 107-137.
  • Kırık, A. M. ve Kozan, E. (2020), CGI Animasyon Teknolojisinin Türk Televizyon Yapımların Görsel Estetik Dönüşümüne Yansıması, Uluslararası Türk Kültür ve Sanatı Sempozyumu, Etimesgut Belediye Başkanlığı Kültür Yayınları, Ankara
  • Koçak Alan, A.; Kabadayı, T., Erişke, T. (2018), İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 493-504.
  • Kotler, P.; Kartajaya H. ve Setiawan I. (2010), Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Kotler, P.; Kartajaya H. ve Setiawan I. (2017), Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Kotler, P.; Kartajaya H. ve Setiawan I. (2021), Marketing 5.0: Technology for Humanity, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Leinonen, E. (2020). Copyright implications of computer-generated imagery using the likeness of real people, Uppsala Universitet Master Programme in Intellectual Property Law.
  • L’Oréal Paris[@lorealparis], (2023, Eylül 4), Fasten your seatbelt and prepare to make a bold entrance with our Infaillible Matte Resistance liquid lipstick!, Instagram, https://www.instagram.com/p/CwxHjNrIZS3/?utm_source=ig_embed&utm_campaign= embed_video_watch_again
  • Marketing Türkiye[@marketingturkiyetr], (2023, Ağustos 18), Derby’den 3D Ferahlık!, Instagram, https://www.instagram.com/reel/CwFB0OXvaDG/
  • Marketing Türkiye[@marketingturkiyetr], (2023, Aralık 19), GoPlus’ın devasa cep telefonunu göstererek hazırladığı CGI kampanyası 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nde yerini aldı!, Instagram, https://www.instagram.com/reel/C1BwKQeNFQj/
  • Marketing Türkiye[@marketingturkiyetr], (2023, Aralık 22), Molfix, yeni nesil kanal teknolojisiyle ürettiği bebek bezlerini İstanbul’un en hareketli noktalarındaki 3 boyutlu ekranlara taşıdı, Instagram, https://www.instagram.com/reel/C1JZCE1Ncju/
  • Marketing Türkiye[@marketingturkiyetr], (2023, Ekim 27), 100. yılını kutlayan dünyanın öncü spor giyim markalarından hummel(…), Instagram, https://www.instagram.com/reel/Cy5qK2utb-8/
  • Marketing Türkiye[@marketingturkiyetr], (2023, Kasım 7), Doğanay’dan buuzzz gibi 3D Şalgam ferahlaması!, Instagram, https://www.instagram.com/reel/CzWFDCWNvtk/
  • Marketing Türkiye[@marketingturkiyetr], (2023, Kasım 7), Tüm dünyada çok popüler olan CGI akımına farklı bir uygulama ile katılan Türkiye’nin en büyük online alışveriş platformu(…), Instagram, https://www.instagram.com/reel/CzTr7gFtxth/
  • Marketing Türkiye[@marketingturkiyetr], (2023, Kasım 30), Çıktığı günden bugüne kadar hep “Mutlu et kendini” diyen ETi Browni(…), Instagram, https://www.instagram.com/reel/C0Q1IdqtKqC/ Marks & Spencer Türkiye[@marksandspencerturkiye], (2023, Aralık 19), 2024’ü nasıl selamlamak isterdiniz?, Instagram, https://www.instagram.com/p/C1CiCLYM9ka/
  • Maybelline[@maybelline], (2023, Temmuz 6), Buckle up #NYC & hop in to experience our NEW Falsies Surreal Mascara!, TikTok, https://www.tiktok.com/@maybelline/video/7252808678187765038
  • Maybelline[@maybelline], (2023, Temmuz 8), All aboard the Sky High Mascara Express, TikTok, https://www.tiktok.com/@maybelline/video/7253207083884072234 MCG[@modcreagen], (2023, Ekim 9), İstanbul boğazından geçiş yapan dev bir şalgam!, Instagram, https://www.instagram.com/p/CyK1h16sjK_/
  • MCG[@modcreagen], (2023, Kasım 6), Markalarımızdan @tchiboturkiye için Türkiye İş Bankası 45. İstanbul Maratonu’nda(…), Instagram, https://www.instagram.com/p/CzTkpfModi4/
  • MCG[@modcreagen], (2023, Kasım 27), Markalarımızdan @englishhome ile kışın gelmesini dev battaniye ile Boğaz’da kutluyoruz(…), Instagram, https://www.instagram.com/p/C0JJC__o4xC/
  • MCG[@modcreagen], (2023, Kasım 27), Markalarımızdan Enza Home için hazırladığımz 3D billboard(…), Instagram, https://www.instagram.com/p/CyAgtZao20C/
  • MCG[@modcreagen], (2023, Kasım 30), Cumhuriyetimizin 100. yılında İstanbul'un ikonikleşen lokasyonu Dolmabahçe’de senden en güzel karelerle!(…), Instagram, https://www.instagram.com/p/CzBBtvcgI6A/
  • MCG[@modcreagen], (2023, Aralık 15), BluTV’nin sevilen dizisi; Çekiç ve Gül: Bir Behzat Ç. Hikayesi için yeni sezon lansman(…), Instagram, https://www.instagram.com/p/C03mngGolVi/
  • Merba, T. A. T. (2018), Bilimsel Reklamcılığın Yaratıcı Dehası: Claude Hopkins, Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 631-662.
  • Mete, Ş. (2019), Ekranın Gücü, TRT Akademi, 4., 10.
  • Mucuk, İ. (2007), Pazarlama İlkeleri(Ve Örnek Olaylar), İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Odabaşı, Y. (2004), Postmodern Pazarlama, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Ong, W. J. (2013), Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Özden, A. T. (2022), 1.0’dan 5.0’a Dünya: Web, Pazarlama, Endüstri ve Toplum, Journal of Business in The Digital Age, 5.(1), 31.
  • Özden, Z. (2012), Dünya ve Türkiye Sinema Perdelerinde İlk Reklam Filmlerinin Ortaya Çıkışı, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (7).
  • Özden Z. ve Ülgen Ç. (2015), Canlandırma Filmi Yapım Sürecinde Karakter Tasarım Aşaması, Yedi, (14), 24.
  • Patel, K. (2013), Incremental Journey for World Wide Web: Introduced with Web 1.0 to Recent Web 5.0 – A Survey Paper, International Journal of Advanced Research in Computer Science and Software Engineering, 3.(10), 416.
  • Pols Freeze Fresh[@polsfreezefresh], (2023, Ekim 26), Pol’s İçin Dikkat Çekmenin #DoğalıBu, Instagram, https://www.instagram.com/p/Cy3lZ-wKznx/
  • Rexona Türkiye[@rexonaturkiye], (2023, Eylül 18), Rexona’nın dev gri tişörtü köprüde görkemle sallanıyor(…), Instagram, https://www.instagram.com/p/CxVypPesQnS/
  • Samsung Türkiye[@samsungturkiye], (2023, Temmuz 26), Sadece ön ekranı büyütmedik, olayı komple büyüttük!, Instagram, https://www.instagram.com/p/CvKfTNWN3U2/?utm_source=ig_embed&utm_campaig n=embed_video_watch_again
  • Satıcı, H. (2021), Gelenekselden Dijitale Sinemada Görsel Efekt Kullanımının Gelişimi ve Sinemaya Etkisi: 1929'dan 2018'e Efekt Kategorisinde Oscar Ödüllü Filmler Örneği, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sedlmair, M. A. (2020), Who Owns Your Face after You Die? Computer Generated Images in Audiovisual Media and Their Possible Impact on Publicity and Privacy Rights under Californian Law. Computer Generated Images in Audiovisual Media and Their Possible Impact on Publicity and Privacy Rights under Californian Law (September 16, 2020), MIPLC Master Thesis Series (2019/20).
  • Shaloka, L. M. (2021), A Study of Computer-Generated Imagery (CGI) in Social Media Influencer Marketing (Doctoral dissertation, Millersville University).
  • Soydan, E. (2019), Avrupa Ülkelerinde Yapılan Türkçe Televizyon Yayınlarının Dünü ve Bugünü Üzerine Bir İnceleme, TRT Akademi, 4., 10.
  • SUBWAY France[@subwayfrance], (2024, Ocak 8), SUUUUUUUUUUUUB, Instagram, https://www.instagram.com/p/C12Ph2oiP_h/
  • Tatilsepeti[tatilsepeticom], (2023, Eylül 16), Tatil hakkında konuşulan ortama girişimiz., Instagram, https://www.instagram.com/reel/CxQjrHiNMyn/
  • Tavuk Dünyası[@tavukdunyasi], (2023, Aralık 29), İstanbul sokaklarında ekranlardan taşan, kocamaaaan bir Tavuk Dünyası tabağı gördüğünüz doğrudur!, Instagram, https://www.instagram.com/p/C1byRHGNd0Z/
  • Topçu, E. (2022), CGI (Computer Generated Imagery) Animasyon Tekniği ile Oluşturulan Olası Dünyaların Gerçekçiliğinin İncelenmesi, İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 8(15), 107-121.
  • URBAN Care[@urbancaretr], (2023, Kasım 15), Nişantaşı sokaklarında karşınıza birbirinden renkli URBAN Care şampuanları çıkabilir!, Instagram, https://www.instagram.com/p/CzqhQTgKnoG/ Ülker, D. (2019), Dijital Pazarlama Modelleri ve Bir Uygulama, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Vestiaire Collective[@vestiairecollective], (2023, Kasım 16), With 92 million tons of textiles sent to landfill every year, now’s the time to act(…), TikTok, https://www.tiktok.com/@vestiairecollective/video/7301987999565253920?embed_sou rce=%3Bnull%3Bembed_name&pid=video_embed&refer=embed&referer_url=www.th edrum.com%2Fopinion%2F2023%2F12%2F07%2Fwhy-the-fake-outrage-about-fauxouthomeads&referer_video_id=7301987999565253920&type=video&videoId=7301987999565 253920
  • Victoria Beckham[@victoriabeckham], (2023, Haziran 22), THE #VBCHAIN GLOBAL TAKEOVER: LONDON, Instagram, https://www.instagram.com/reel/CtyZKFSI10W/?utm_source=ig_embed&ig_rid=934e4 be1-f594-453b8342-cb3227c7545a
  • Watsons Türkiye[@watsonsturkiye], (2023, Aralık 14), Unfilter Beauty ojelerimiz o kadar çok sevildi ki, size ulaştırmak için her yolu deniyoruz., Instagram, https://www.instagram.com/p/C00wUf7NwD_/ Yazıcı, A. N. (2023), Cumhuriyetin 100. Yılında TRT ve Yayıncılık, Elektrik Mühendisleri Odası Dergisi, 473., s. 97.
  • Bağlantılar
  • Bağlantı 1: American Marketing Association (2007), Definition of Marketing, https://web.archive.org/web/20101227123853/http://www.marketingpower.com/AboutA MA/Pages/DefinitionofMarketing.aspx , (Erişim Tarihi: 25.12.2023)
  • Bağlantı 2: American Marketing Association https://www.ama.org/the-definition-ofmarketing-what-ismarketing/, (Erişim Tarihi: 05.01.2024)
  • Bağlantı 3: John Markoff, (2006), www.nytimes.com , https://www.nytimes.com/2006/11/12/business/12web.html, (Erişim Tarihi: 07.01.2024)
  • Bağlantı 4: McDonald, A. (2020), The Rookies. Retrieved April 25, 2020, https://discover.therookies.co/2020/04/05/what-is-cgi-computer-generated-imageryhow-does-it-work/ (Erişim Tarihi: 09.01.2024)
  • Bağlantı 5: (2004), www.historyofinformation.com, https://www.historyofinformation.com/detail.php?id=2143 (Erişim Tarihi: 03.01.2023)
  • Bağlantı 6: (2013), https://www.youtube.com/watch?v=pOhfGezdcXU , (Erişim Tarihi: 03.01.2023)
  • Bağlantı 7: (2024), https://d23.com/disney-history/ , (Erişim Tarihi: 03.01.2023)
  • Bağlantı 8: (2017), https://cocacolaunited.com/blog/2017/12/21/who-was-the-coca-colasprite-boyhuffpost/ , (Erişim Tarihi: 03.01.2023)
  • Bağlantı 9: (2022), https://www.youtube.com/watch?v=GUqoC3ARUBo, (Erişim Tarihi: 03.01.2023).
  • Bağlantı 10: (2024), https://www.coca-colacompany.com/about-us/history/coca-colaspolar-bears , (Erişim Tarihi: 03.01.2023).
  • Bağlantı 11: (2014), https://www.youtube.com/watch?v=6A5_vlNlMMA , (Erişim Tarihi: 03.01.2023).
  • Bağlantı 12: (2009), https://www.youtube.com/watch?v=CGObre0m3Ik , (Erişim Tarihi: 03.01.2023).
  • Bağlantı 13: (2018), https://www.youtube.com/watch?v=JL5-sx2A0-M , (Erişim Tarihi: 03.01.2023).
  • Bağlantı 14: (2014), https://www.youtube.com/watch?v=sAWvRjPOvrA , (Erişim Tarihi: 03.01.2023).
  • Bağlantı 15: (2023), https://mediacat.com/sanal-influencerlarin-yukselisi/ , (Erişim Tarihi: 05.01.2023).
Toplam 98 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Radyo-Televizyon, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Onur Sayın 0000-0002-2048-9304

Yayımlanma Tarihi 13 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 8 Şubat 2024
Kabul Tarihi 2 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sayın, O. (2024). DİJİTAL PAZARLAMADA YENİ TREND CGI ANİMASYON TEKNOLOJİSİ: AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, 4(2), 21-46.
AMA Sayın O. DİJİTAL PAZARLAMADA YENİ TREND CGI ANİMASYON TEKNOLOJİSİ: AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Eylül 2024;4(2):21-46.
Chicago Sayın, Onur. “DİJİTAL PAZARLAMADA YENİ TREND CGI ANİMASYON TEKNOLOJİSİ: AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI”. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi 4, sy. 2 (Eylül 2024): 21-46.
EndNote Sayın O (01 Eylül 2024) DİJİTAL PAZARLAMADA YENİ TREND CGI ANİMASYON TEKNOLOJİSİ: AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 4 2 21–46.
IEEE O. Sayın, “DİJİTAL PAZARLAMADA YENİ TREND CGI ANİMASYON TEKNOLOJİSİ: AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI”, İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 21–46, 2024.
ISNAD Sayın, Onur. “DİJİTAL PAZARLAMADA YENİ TREND CGI ANİMASYON TEKNOLOJİSİ: AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI”. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 4/2 (Eylül 2024), 21-46.
JAMA Sayın O. DİJİTAL PAZARLAMADA YENİ TREND CGI ANİMASYON TEKNOLOJİSİ: AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2024;4:21–46.
MLA Sayın, Onur. “DİJİTAL PAZARLAMADA YENİ TREND CGI ANİMASYON TEKNOLOJİSİ: AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI”. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, 2024, ss. 21-46.
Vancouver Sayın O. DİJİTAL PAZARLAMADA YENİ TREND CGI ANİMASYON TEKNOLOJİSİ: AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2024;4(2):21-46.