Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, İngilizce dersi öğretim programında belirtilen temel değerler (arkadaşlık, adalet, dürüstlük, öz-denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve diğerkamlık) çerçevesinde 5. sınıf İngilizce dersi kitaplarını incelemektir.
Yöntem: Bu araştırmada analiz edilmesi gereken birden fazla alt tabaka veya alt birim (İngilizce Ders kitapları ve İngilizce Öğretim Programı) olduğundan durum çalışması desenlerinden “iç içe geçmiş tek durum deseni” kullanılmıştır. Verilerin toplanması sürecinde öncelikle hangi dokümanların incelenmesi gerektiğine karar verilmesi gerektiği belirtilmektedir. Bu çalışmada doküman olarak 5. sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programı, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında devlet okullarının 5. sınıf kademesinde okutulmasına karar verilen İngilizce 5 ve Happy English 5 olmak üzere iki farklı kitap belirlenmiştir. Verilerin analizinde, nitel veri analiz sürecinde doküman incelemesine uygun olarak içerik analizi tekniği kullanılmıştır Bu doğrultuda, verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden frekans ve yüzde tablolarına ek olarak sıklık grafiklerinden de yararlanılmıştır.
Bulgular: Yapılan analizler sonucunda, hem Özel Yayın hem de Millî Eğitim Yayını ders kitaplarında değerlerin neredeyse eşit sayıda vurgulandığı ancak bu değerlerin en çok vurgulandığı ünitelerin kitaplara göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, Happy English 5 kitabında İngilizce dersi öğretim programında belirtilen adalet, dürüstlük, sabır ve diğerkamlık değerlerine yer verilmediği tespit edilmiştir. İngilizce 5 kitabında ise adalet, sabır ve diğerkamlık değerlerine yer verilmediği dürüstlük değerine sadece 1 kez yer verildiği belirlenmiştir.
Özgünlük: Bu çalışma, İngilizce öğretim programındaki değerlerin ders kitaplarına ne kadar yansıtıldığını varsa ihmal edilen değerlerin neler olduğunu belirlemek ve bu konuda alanyazına katkı sağlamak bakımından özgün bir makaledir. Dolayısıyla, İngilizce dersi için hazırlanacak olan kitaplarda programda öngörülen değerlere daha fazla yer verilmesi konusunda program geliştiricilere yol göstereceği düşünülmektedir.
: İngilizce Dersi Temel Değerler Ders Kitapları Öğretim Programı Dil Öğretimi Kitap Değerlendirmesi
Purpose: This paper scrutinizes the 5th grade English textbooks within the framework of the basic values (friendship, justice, honesty, self-control, patience, respect, love, responsibility, patriotism and altruism).
Method: In this study "embedded single-case design", one of the case study designs was used as there was more than one sub-layer or sub-unit (English Textbooks and English Curriculum) to be analyzed. In such studies, it is necessary to decide which documents shoul be examined first. Thus, two different books-English 5 and Happy English 5- which were decided to be taught in the 5th grade at public schools within the scope of 5th grade English Teaching Curriculum during 2020/2021 academic year were determined as documents. Content analysis technique was used in accordance with the document analysis in the qualitative data analysis process. For this purpose, in addition to frequency and percentage tables, which are descriptive statistical methods, frequency graphs were also used in the analysis of the data.
Findings: As a result of the analyzes, it has been concluded that the values in both P.P (Private Publisher) and NEMP (National Education Ministry Publication) textbooks are almost equally emphasized but the units in which these values are emphasized the most differ according to the textbooks. However, it has been observed that the values of justice, honesty, patience and altruism specified in the English curriculum are not included in the Happy English 5 book. it has been discovered that the values of justice, patience and altruism were not included in the English 5 book as well; however, the value of honesty was included only once.
Originality: This study is an original article in terms of determining how much the values in the English curriculum are reflected in the textbooks, and what the neglected values are and contributing to the literature on this subject. Therefore, it is thought that it will guide the curriculum developers in giving more place to the values envisioned in the curriculum in textbooks to be prepared for the English course.
English Language Key Values Textbooks Educational Curriculum Language Teaching Textbook Evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 43 |