BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on the Effect of Local Participation Tendency to City Brand Commitment

Yıl 2015, , 64 - 82, 08.04.2015
https://doi.org/10.15869/itobiad.48217

Öz

Implementation of modern marketing for cities like goods and services has become indispensable for urban development today. In this context, one of the most important factor to allow new ideas and comprise on creating a city brand is citizen participation at local level. In this study, it is aimed to reveal the relationship between local participation tendency and city brand commitment, by research conducted with face to face survey method in the city of Nevşehir. Moreover, factors that affect city brand loyalty and variables about preference of city are tried to be depicted. According to the results of the research; influential factors affect the preference of a city summarized under four separated groups. These are ‚natural- tourist values and security‛, ‚quality-price balance of products in the city‛, ‚job opportunities and regional development‛, ‚meeting basic needs and citizenship‛ respectively. It i s seen that these
factors, which are influential at city preference, related with both local participation tendency and city brand commitment.

Kaynakça

  • Aaker, A. David, Managing Braand Equity: Capitilazing on the Value of A Brand Name. New York: The Free Press, 1991.
  • Akdoğan, A. Argun, “Yeni Yerel Yönetim Yasalarında Katılım”, TMMOB Ankara Şubesi Bülteni 54, Dosya 08 Yerel Yönetimlerde Katılım, (2008): 17-27.
  • Aladağ, Ömer Faruk, “Kent Pazarlaması ve Marka Kentlerin Geliştirilmesinde Başarıyı Etkileyen Faktörler”, erişim tarihi: 15.06.2014,http://fka.org.tr/ContentDownload/KENT%20PAZARLAMASINDA%20BA%C5%9EARIYI%20ETK%C4%B0LEYEN%20FAKT%C3%96RLER.pdf.
  • -
  • Erdil, T. Sabri ve Uzun Yeşim, Marka Olmak, İstanbul: Beta Yayınevi, 2009.
  • Görmez, Kemal, “Küreselleşme ve Yerelleşme”, Küreselleşme ve Yerelleşme, (ed.) Kemal Görmez, Ankara: Odak Yayın ve Dağıtım, 2005, s. 1-19.
  • Gülçubuk, Ali, ve Teker, Edip, “Şehir ve Yörelerin "Marka" Olarak Algılanması ve Markalaşma Sürecini Etkileyen Faktörler”, TMMOB Makine Müh. Odası Marka Yönetimi Sempozyumu, Gaziantep, Nisan, 2005, s. 99-104.
  • Hankinson, Graham ve Coeking, Philippa, Branding in Action. London: McGraw-Hill, 1993.
  • Hongfei Sun ve Min Liu (2009, December). “Empirical Analysis on the Effect of Customer Relationship Management to the Customer Loyalty”, International Conference on Wireless Networks and Information Systems, Shanghai, December, 2009, s. 147-149.
  • Israel, D. Glenn, “Determining Sample Size”, erişim tarihi: 15.06.2014, http://edis.ifas.ufl.edu/pd006.
  • İlgüner, Muhterem ve Asplund Christer, Marka Şehir, İstanbul: Marketing Yayınları, 2011.
  • İri, Ruhan, İnal, M. Emin ve Türkmen, H. Hüseyin, “Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 1, (2011): 81-96.
  • -
  • İsbir, Eyüp Günay, Şehirleşme ve Meseleleri, Ankara: Gazi Büro Yayınları, 1991.
  • Kaçmazoğlu, Hacı Bayram, “Doğu-Batı Çatışması Açısından Globalleşme”, Eğitim Araştırmaları, Sayı:6, (2002): 44-55.
  • -
  • Karavatzis, Michalis, “From City Marketing to City Branding: Towards a Theoretical Framework For Developing City Brands”, Place Branding, Vol. 1, (2004): 58-73.
  • Kaygalak, Sevilay, “Kır, Kent ve Kapitalizme Geçiş: Bursa Örneği”, Mülkiye, Cilt: XXXI, Sayı: 257, (2007): 185-203.
  • Kaypak, Şafak, “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 14, Sayı 1, (2013): 335-355.
  • Keleş, Ruşen, Kentbilim Terimleri Sözlüğü, Ankara: İmge Kitabevi, 1998.
  • Keleş, Ruşen, Kentleşme Politikası, Ankara: İmge Kitabevi, 2008.
  • Kili, Suna, “Küreselleşme: Bir Değerlendirme”, Kent ve Politika Antik Kentten Dünya Kentine, (ed.) Ayşegül Mengi, Ankara: İmge Kitabevi, 2007, s. 59-75.
  • Kösekahya, Gamze, “Katılımcılık ve İyi Yönetişim”, İyi Yönetişimin Temel Unsurları, Ankara: Maliye Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı, 2003.
  • -
  • Nigam, Ashutosh ve Kaushik, Rajiv, “Impact of Brand Equity on Customer Purchase Decisions: An Empirical Investigation with Special Reference to Hatchback Car Owners in Central Haryana”, IJCEM International Journal of Computational Engineering & Management, Vol. 12, (2011): 121-128.
  • Özdemir, Şuayip ve Karaca, Yusuf (2009). “Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, C.X I ,S II, (2009): 113-134.
  • Peker, Afife Esra, “Kentin Markalaşma Sürecinde Çağdaş Sanat Müzelerinin Rolü: Kent Markalaşması ve Küresel Landmark”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.
  • Sezal, İhsan, Şehirleşme (İstanbul: Ağaç Yayıncılık, 1992)’den aktaran Yusuf Pustu, “Küreselleşme Sürecinde Kent “Antik Site’den Dünya Kentine” Sayıştay Dergisi, Sayı:60, (2006): 129-151.
  • Şengül, H. Tarık, Kentsel Çelişki ve Siyaset, İstanbul: Dünya Yerel Yönetim ve Demokrasi Akademisi (WALD), 2001.
  • Yousaf, Usman, Zulfiqar, Rida, Aslam Madiha ve Altaf Mohsin, “Studying Brand Loyalty In The Cosmetics Industry”, Scientific Journal of Logistics, 8 (4), (2012): 327-337.
  • Zeren, Halim Emre, “Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, (2012): 95-104.

Kent Marka Bağlılığına Yerel Katılım Eğiliminin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2015, , 64 - 82, 08.04.2015
https://doi.org/10.15869/itobiad.48217

Öz

Modern anlamda pazarlama yaklaşımlarının tıpkı mal ve hizmetler gibi kentler içinde
uygulanması bugün kentsel kalkınmanın vazgeçilmezi haline gelmiştir. Bu bağlamda kent
markasının oluşturulmasında yeni fikirlere imkân tanıyacak ve uzlaşmayı sağlayacak olan en
önemli etkenlerden birisi de yerel düzeyde vatandaş katılımıdır.
Bu çalışmada Nevşehir ilinde yüz yüze anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen araştırma ile
yerel katılım eğilimi ve kent marka bağlılığı arasındaki ilişkinin ortaya çıkartılması
amaçlanmıştır. Araştırma ile ayrıca kent marka bağlılığını etkileyen faktörler ve kentin tercih
edilmesine ilişkin değişkenler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; bir
kentin tercih edilmesinde etkili olan faktörler 4 ayrı faktör grubu altında toplanmıştır. Bunlar
sırasıyla, ‚doğal-turistik değerler ve güvenlik‛, ‚kentteki ürünlerin kalite-fiyat dengesi‛, ‚iş
imkanları ve bölgesel gelişmişlik‛, ‚temel ihtiyaçların karşılanması ve hemşehrilik‛tir. Kentin
tercih edilmesinde etkili olan bu faktörlerin aynı zamanda yerel düzeyde katılım eğilimi ile kent
marka bağlılığıyla da ilişkili olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aaker, A. David, Managing Braand Equity: Capitilazing on the Value of A Brand Name. New York: The Free Press, 1991.
  • Akdoğan, A. Argun, “Yeni Yerel Yönetim Yasalarında Katılım”, TMMOB Ankara Şubesi Bülteni 54, Dosya 08 Yerel Yönetimlerde Katılım, (2008): 17-27.
  • Aladağ, Ömer Faruk, “Kent Pazarlaması ve Marka Kentlerin Geliştirilmesinde Başarıyı Etkileyen Faktörler”, erişim tarihi: 15.06.2014,http://fka.org.tr/ContentDownload/KENT%20PAZARLAMASINDA%20BA%C5%9EARIYI%20ETK%C4%B0LEYEN%20FAKT%C3%96RLER.pdf.
  • -
  • Erdil, T. Sabri ve Uzun Yeşim, Marka Olmak, İstanbul: Beta Yayınevi, 2009.
  • Görmez, Kemal, “Küreselleşme ve Yerelleşme”, Küreselleşme ve Yerelleşme, (ed.) Kemal Görmez, Ankara: Odak Yayın ve Dağıtım, 2005, s. 1-19.
  • Gülçubuk, Ali, ve Teker, Edip, “Şehir ve Yörelerin "Marka" Olarak Algılanması ve Markalaşma Sürecini Etkileyen Faktörler”, TMMOB Makine Müh. Odası Marka Yönetimi Sempozyumu, Gaziantep, Nisan, 2005, s. 99-104.
  • Hankinson, Graham ve Coeking, Philippa, Branding in Action. London: McGraw-Hill, 1993.
  • Hongfei Sun ve Min Liu (2009, December). “Empirical Analysis on the Effect of Customer Relationship Management to the Customer Loyalty”, International Conference on Wireless Networks and Information Systems, Shanghai, December, 2009, s. 147-149.
  • Israel, D. Glenn, “Determining Sample Size”, erişim tarihi: 15.06.2014, http://edis.ifas.ufl.edu/pd006.
  • İlgüner, Muhterem ve Asplund Christer, Marka Şehir, İstanbul: Marketing Yayınları, 2011.
  • İri, Ruhan, İnal, M. Emin ve Türkmen, H. Hüseyin, “Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 1, (2011): 81-96.
  • -
  • İsbir, Eyüp Günay, Şehirleşme ve Meseleleri, Ankara: Gazi Büro Yayınları, 1991.
  • Kaçmazoğlu, Hacı Bayram, “Doğu-Batı Çatışması Açısından Globalleşme”, Eğitim Araştırmaları, Sayı:6, (2002): 44-55.
  • -
  • Karavatzis, Michalis, “From City Marketing to City Branding: Towards a Theoretical Framework For Developing City Brands”, Place Branding, Vol. 1, (2004): 58-73.
  • Kaygalak, Sevilay, “Kır, Kent ve Kapitalizme Geçiş: Bursa Örneği”, Mülkiye, Cilt: XXXI, Sayı: 257, (2007): 185-203.
  • Kaypak, Şafak, “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 14, Sayı 1, (2013): 335-355.
  • Keleş, Ruşen, Kentbilim Terimleri Sözlüğü, Ankara: İmge Kitabevi, 1998.
  • Keleş, Ruşen, Kentleşme Politikası, Ankara: İmge Kitabevi, 2008.
  • Kili, Suna, “Küreselleşme: Bir Değerlendirme”, Kent ve Politika Antik Kentten Dünya Kentine, (ed.) Ayşegül Mengi, Ankara: İmge Kitabevi, 2007, s. 59-75.
  • Kösekahya, Gamze, “Katılımcılık ve İyi Yönetişim”, İyi Yönetişimin Temel Unsurları, Ankara: Maliye Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı, 2003.
  • -
  • Nigam, Ashutosh ve Kaushik, Rajiv, “Impact of Brand Equity on Customer Purchase Decisions: An Empirical Investigation with Special Reference to Hatchback Car Owners in Central Haryana”, IJCEM International Journal of Computational Engineering & Management, Vol. 12, (2011): 121-128.
  • Özdemir, Şuayip ve Karaca, Yusuf (2009). “Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, C.X I ,S II, (2009): 113-134.
  • Peker, Afife Esra, “Kentin Markalaşma Sürecinde Çağdaş Sanat Müzelerinin Rolü: Kent Markalaşması ve Küresel Landmark”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.
  • Sezal, İhsan, Şehirleşme (İstanbul: Ağaç Yayıncılık, 1992)’den aktaran Yusuf Pustu, “Küreselleşme Sürecinde Kent “Antik Site’den Dünya Kentine” Sayıştay Dergisi, Sayı:60, (2006): 129-151.
  • Şengül, H. Tarık, Kentsel Çelişki ve Siyaset, İstanbul: Dünya Yerel Yönetim ve Demokrasi Akademisi (WALD), 2001.
  • Yousaf, Usman, Zulfiqar, Rida, Aslam Madiha ve Altaf Mohsin, “Studying Brand Loyalty In The Cosmetics Industry”, Scientific Journal of Logistics, 8 (4), (2012): 327-337.
  • Zeren, Halim Emre, “Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, (2012): 95-104.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alper Gürer

Yunus Bahadır Güler Bu kişi benim

Yunus Güler

Yayımlanma Tarihi 8 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Gürer, A., Güler, Y. B., & Güler, Y. (2015). Kent Marka Bağlılığına Yerel Katılım Eğiliminin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 64-82. https://doi.org/10.15869/itobiad.48217
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.