Ülkemizde faaliyet gösteren yüksek din öğretimi
kurumları arasına her geçen gün yenileri eklenmektedir. Ancak söz konusu kurumların mevcut durumlarıyla
kendilerinden beklenen fonksiyonları ne ölçüde ifa edebildikleri, tartışılmaya
ve araştırılmaya muhtaç bir meseledir. Bu
araştırma, İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinin, derslere yönelik olumlu
tutumlar geliştirmelerine katkı sağlayan öğretim elemanı davranışları ile
ilgili yaklaşımlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel
araştırma tekniklerinden birisi olan anket kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
öğrencilerin büyük bir bölümünün, derslere yönelik olumlu tutumlar
geliştirmelerine katkı sağlayan öğretim elemanı davranışları arasında ilk
sıraya, “alanları ile ilgili kendilerine yöneltilen sorulara ikna edici
cevaplar verebilmesi” ni yerleştirdikleri tespit edilmiştir.
Emotional characteristics come in accordance with the facts that must be considered in the continuing training. The attitudes of the students towards the course are one of the emotional characteristics that affect the education-training process. It is rather difficult for students to get enough of the lessons they have developed negative attitudes. This research was carried out in order to determine the attitudes of the Faculty of Islamic Sciences students on the behaviors of academic staff contributing to the development of positive attitudes towards the lectures. A questionnaire which is one of the quantitative research techniques was used in the research. As a result of the research, it was determined that most of the students placed the first order among the teaching staff who contributed to the development of positive attitudes towards the lectures, to be able to give convincing answers to the questions directed to them.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |