Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Views of Prospective Teachers on Being a Democratic Individual and Ethical Attitudes of a Teacher by Means of the Story by Richard Bach, “Jonathan Livingston Seagull”

Yıl 2019, , 793 - 817, 30.06.2019
https://doi.org/10.15869/itobiad.515279

Öz

The
purpose of this study is to determine the views of prospective teachers on
being a democratic individual and ethical attitudes of a teacher using the
story by Richard Bach, “Jonathan Livingston Seagull”. The study is a “case
study”, which is among qualitative research designs. The study group consisted
of 24 students receiving the elective course of “Education, Culture and
Democracy” and attending three different undergraduate programs at the Faculty
of Educational Sciences in Ankara University in the fall term of the academic
year of 2017-2018. “Focus group interviews” were implemented with the students
attending three different undergraduate programs in groups of four. In the
study, the distinctive features of a democratic individual were found to be
“sense of justice and right”, “being participative” and “equality”, whereas
ethical attitudes of a teacher were found to be “merit”, “devotedness” and
“authenticity.”
                     
 

          

Kaynakça

  • Akarsu, B. (1965). Ahlak öğretileri 1. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul.Arnhart, L. (2013). Platon’dan Rawls’a siyasi düşünce tarihi. (Çev. Ahmet Kemal Bayram).Adres Yayınları, Ankara. Bach, R. (2003). Martı Jonathan Livingston. (Çev. Ülker Baykal) Evren Yayınları, Ankara. Bach, R. (2017). Martı Jonathan Livingston. (Çev. Kader Ay, Aslı Tümerkan). Epsilon Yayınları, İstanbul.Bümen, N.T. (2005). Eğitimde yeni yönelimler. (İçinde: Çoklu Zekâ Kuramı ve Eğitim) (Edt. Özcan Demirel). PegemA Yayıncılık, Ankara. Cevizci, A. (2013). Uygulamalı etik. Say Yayınları, İstanbul.Droit, R. P. (2013). 20. Yüzyıla yön veren yirmi büyük filozof. (Çev. İsmail Yerguz). Say Yayınları, İstanbul. Duman, B. (2015). Neden beyin temelli öğrenme. (4. Baskı). PegemA Akademi, Ankara. Hudson, C. C., dan Whisler, V. R. (2007). Contextual Teaching and Learning for Practitioners. Valdosta: Vadolsta State University.Erkızan, B.H.N (2013). Aristoteles yazıları. Varlık, bilgi ve yaşam üzerine. Bursa: Sentez Yayıncılık.Fromm, E. (1995). Sevme sanatı. (10. Basım). (Çev. Yurdanur Salman). Payel Yayınevi, İstanbul.Rodgers N. (2015). Antik Yunan. (Çev. Ülke Evrim Uysal). İşbankası Kültür Yayınları, İstanbul.Schopenhauer, A. (2017). Yaşam Bilgeliği Üzerine Aforizmalar. Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi. (Çev. Mustafa Tüzel) (16. Basım), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. Sebetci, Ö., Aksu, G. (2014). Öğrencilerin mantıksal ve analitik düşünme becerilerinin programlama dilleri başarısına etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 13 (25), 65-83.Sönmez, V. (2015). Öğretmen el kitabı. (Genişletilmiş 18. Baskı). Ankara, Anı Yayıncılık.Timuçin, A. (2004). Demokrasi bilinci. Bulut Yayınları. Versenyi, L. (1995). Sokrates ve insan sevgisi. (Çev. Ahmet Cevizci). Gündoğan Yayınları, Ankara.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (10. Baskı), Seçkin Yayımcılık, Ankara.

Richard Bach’ın “Martı” Adlı Öyküsü Aracılığıyla Öğretmen Adaylarının Demokratik Birey Olma ve Öğretmenin Etik Tutumlarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2019, , 793 - 817, 30.06.2019
https://doi.org/10.15869/itobiad.515279

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Richard
Bach’ın “Martı” adlı öyküsünden yararlanarak, demokratik birey olma ve
öğretmenin etik tutumlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel
araştırma desenlerinden “durum çalışması”dır. Ankara Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Fakültesi’nde 2017-2018 güz yarıyılında, “Eğitim, Kültür ve
Demokrasi” adlı seçmeli dersi alan 24 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur.
Üç farklı lisans programına devam eden öğrencilerle 4’erli grup halinde “odak
grup görüşmesi” yapılmıştır. Araştırmada, demokratik bireyin özelliğinin;
“adalet ve hak anlayışı”, “katılımcı olma” ve “eşitlik” olduğu tespit
edilirken; öğretmenin etik tutumlarının, “liyakat”, “adanmışlık” ve “özgünlük”
olduğu tespit edilmiştir.   

Kaynakça

  • Akarsu, B. (1965). Ahlak öğretileri 1. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul.Arnhart, L. (2013). Platon’dan Rawls’a siyasi düşünce tarihi. (Çev. Ahmet Kemal Bayram).Adres Yayınları, Ankara. Bach, R. (2003). Martı Jonathan Livingston. (Çev. Ülker Baykal) Evren Yayınları, Ankara. Bach, R. (2017). Martı Jonathan Livingston. (Çev. Kader Ay, Aslı Tümerkan). Epsilon Yayınları, İstanbul.Bümen, N.T. (2005). Eğitimde yeni yönelimler. (İçinde: Çoklu Zekâ Kuramı ve Eğitim) (Edt. Özcan Demirel). PegemA Yayıncılık, Ankara. Cevizci, A. (2013). Uygulamalı etik. Say Yayınları, İstanbul.Droit, R. P. (2013). 20. Yüzyıla yön veren yirmi büyük filozof. (Çev. İsmail Yerguz). Say Yayınları, İstanbul. Duman, B. (2015). Neden beyin temelli öğrenme. (4. Baskı). PegemA Akademi, Ankara. Hudson, C. C., dan Whisler, V. R. (2007). Contextual Teaching and Learning for Practitioners. Valdosta: Vadolsta State University.Erkızan, B.H.N (2013). Aristoteles yazıları. Varlık, bilgi ve yaşam üzerine. Bursa: Sentez Yayıncılık.Fromm, E. (1995). Sevme sanatı. (10. Basım). (Çev. Yurdanur Salman). Payel Yayınevi, İstanbul.Rodgers N. (2015). Antik Yunan. (Çev. Ülke Evrim Uysal). İşbankası Kültür Yayınları, İstanbul.Schopenhauer, A. (2017). Yaşam Bilgeliği Üzerine Aforizmalar. Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi. (Çev. Mustafa Tüzel) (16. Basım), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. Sebetci, Ö., Aksu, G. (2014). Öğrencilerin mantıksal ve analitik düşünme becerilerinin programlama dilleri başarısına etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 13 (25), 65-83.Sönmez, V. (2015). Öğretmen el kitabı. (Genişletilmiş 18. Baskı). Ankara, Anı Yayıncılık.Timuçin, A. (2004). Demokrasi bilinci. Bulut Yayınları. Versenyi, L. (1995). Sokrates ve insan sevgisi. (Çev. Ahmet Cevizci). Gündoğan Yayınları, Ankara.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (10. Baskı), Seçkin Yayımcılık, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Kızılhan 0000-0001-6803-0183

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Kızılhan, P. (2019). Richard Bach’ın “Martı” Adlı Öyküsü Aracılığıyla Öğretmen Adaylarının Demokratik Birey Olma ve Öğretmenin Etik Tutumlarına İlişkin Görüşleri. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(2), 793-817. https://doi.org/10.15869/itobiad.515279
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.