Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Social Support Program Projects (SODES) as an Access Route for Vocational Education

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 8 - 20, 20.03.2017

Öz

Social Support Program Projects (SODES) carried out in the care of the Ministry of
Development as an access route for vocational education are becoming increasingly
widespread, and contribute in some way to the activities carried out within the General
Directorate of Vocational. The purpose of this research which has been designed in accordance
with the qualitative research approach is to create awareness about SODES projects and to
reveal the contributions of these projects for vocational education and employment policies. The
work group of the research consists of five different SODES projects including providing job
and employment components which have been approved and supported by Project
Coordination Center of Hakkâri Governorship. According to the results of the research; it has
been concluded that every approved and supported project has an important place and
contribution for meeting participant’s expectations with regard to both providing job and
employment in the working life. 

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., & Berk, Ş. (2009). Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Yeni Arayışlar: Yeterliğe Dayalı Modüler Sistemin Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 220-236.
  • Aktaş, M. (2015). Nitel Veri Toplama Araçları. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde (s. 337-371). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Alkan, C., Doğan, H., & Sezgin, S. (2001). Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Altuncı, Y., Salman, C., & Doğan, Z. (2009). Mesleki Eğitim Sorunları ve Yeni Model Arayışları. 12/10/2015 tarihinde http://www.ekutuphane.imo.org.tr/pdf/16547.pdf adresinden alındı.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E., & Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (6. b.). Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Bolat, Y. (2016). Türkiye'de 2005-2015 Yılları Arasında Mesleki ve Teknik Eğitim Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (8), 151-167.
  • Bolat, Y. (2016). Türkiye'de Mesleki ve Teknik Eğitimin Mevcut Durumu ve Farklı Ülkelerle İncelenmesi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bryman, A. (2004). Social Research Methods. New York: Oxford University Press.
  • Demir, E., & Şen, H. Ş. (2009). Cumhuriyet Dönemi Mesleki ve Teknik Eğitim Reformları. Ege Eğitim Dergisi, 10 (2), 39-59.
  • Ertürk, S. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M., & Taşğın, S. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri- Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel mi? Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB. (2014). Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2014-2018). Ankara: MEB Yayınları.
  • Özsoy, C. E. (2015). Mesleki Eğitim-İstihdam İlişkisi: Türkiye’de Mesleki Eğitimin Kalite ve Kalitesi Üzerine Düşünceler. Electronic Journal of Vocational Colleges-4. UMYOS Özel Sayısı, 173-181.
  • Özsoy, C. (2007). Türkiye'de Mesleki ve Teknik Eğitimin İktisadi Kalkınmadaki Yeri ve Önemi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • SODES. (2012). SODES (Sosyal Destek Programı) Tanıtım Kitabı. Ankara: Kalkınma Bakanlığı Yayınları.
  • SODES. (2015). Mersin Valiliği SODES (Sosyal Destek Programı) 2015 Yılı Proje Teklif Çağrısı. Başvuru Rehberi. 25.12.1016 tarihinde www.mersinsodes.gov.tr/_upload/ck/files/rehber2015.doc. adresinden alınmıştır.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • TÜSİAD. (1999). Mesleki ve teknik eğitimin yeniden yapılandırılması. Araştırma raporu. Nisan 26, 2008 tarihinde http://www.tusiad.org.tr adresinden alındı.
  • Yağcızeybek, S. (2006). Mesleki ve teknik eğitimin önemi. 26/04/2015 tarihinde http://milliegitim.biz adresinden alındı.

Mesleki Eğitime Erişim Yolu Olarak SODES (Sosyal Destek Programı) Projeleri

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 8 - 20, 20.03.2017

Öz

Mesleki eğitime erişim
yolu olarak Kalkınma Bakanlığı himayesinde yürütülen Sosyal Destek Programı Projeleri
(SODES) günümüzde giderek yaygınlaşmakta, Millî Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik
Eğitim Genel Müdürlüğü ile Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü bünyesinde
yürütülen faaliyetlere bir nevi katkı sunmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımı
doğrultusunda tasarlanan bu araştırmanın amacı, SODES Projeleri hakkında
farkındalık oluşturmak, bu projelerin mesleki eğitime ve istihdam
politikalarına sunmuş olduğu katkıları ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma
grubunu Hakkâri Valiliği Proje Koordinasyon Merkezince kabul görmüş,
desteklenmiş, meslek edindirme ve istihdam bileşeni içeren beş farklı SODES
Projesi oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; kabul görmüş ve
desteklenmiş olan her bir projenin katılımcıların hem meslek edinme hem de
çalışma hayatında istihdamı konusunda beklenen sonuçları elde etme açısından
önemli bir yeri ve katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., & Berk, Ş. (2009). Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Yeni Arayışlar: Yeterliğe Dayalı Modüler Sistemin Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 220-236.
  • Aktaş, M. (2015). Nitel Veri Toplama Araçları. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde (s. 337-371). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Alkan, C., Doğan, H., & Sezgin, S. (2001). Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Altuncı, Y., Salman, C., & Doğan, Z. (2009). Mesleki Eğitim Sorunları ve Yeni Model Arayışları. 12/10/2015 tarihinde http://www.ekutuphane.imo.org.tr/pdf/16547.pdf adresinden alındı.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E., & Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (6. b.). Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Bolat, Y. (2016). Türkiye'de 2005-2015 Yılları Arasında Mesleki ve Teknik Eğitim Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (8), 151-167.
  • Bolat, Y. (2016). Türkiye'de Mesleki ve Teknik Eğitimin Mevcut Durumu ve Farklı Ülkelerle İncelenmesi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bryman, A. (2004). Social Research Methods. New York: Oxford University Press.
  • Demir, E., & Şen, H. Ş. (2009). Cumhuriyet Dönemi Mesleki ve Teknik Eğitim Reformları. Ege Eğitim Dergisi, 10 (2), 39-59.
  • Ertürk, S. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M., & Taşğın, S. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri- Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel mi? Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB. (2014). Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2014-2018). Ankara: MEB Yayınları.
  • Özsoy, C. E. (2015). Mesleki Eğitim-İstihdam İlişkisi: Türkiye’de Mesleki Eğitimin Kalite ve Kalitesi Üzerine Düşünceler. Electronic Journal of Vocational Colleges-4. UMYOS Özel Sayısı, 173-181.
  • Özsoy, C. (2007). Türkiye'de Mesleki ve Teknik Eğitimin İktisadi Kalkınmadaki Yeri ve Önemi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • SODES. (2012). SODES (Sosyal Destek Programı) Tanıtım Kitabı. Ankara: Kalkınma Bakanlığı Yayınları.
  • SODES. (2015). Mersin Valiliği SODES (Sosyal Destek Programı) 2015 Yılı Proje Teklif Çağrısı. Başvuru Rehberi. 25.12.1016 tarihinde www.mersinsodes.gov.tr/_upload/ck/files/rehber2015.doc. adresinden alınmıştır.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • TÜSİAD. (1999). Mesleki ve teknik eğitimin yeniden yapılandırılması. Araştırma raporu. Nisan 26, 2008 tarihinde http://www.tusiad.org.tr adresinden alındı.
  • Yağcızeybek, S. (2006). Mesleki ve teknik eğitimin önemi. 26/04/2015 tarihinde http://milliegitim.biz adresinden alındı.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Musa Tarık Tekin

Yavuz Bolat

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tekin, M. T., & Bolat, Y. (2017). Mesleki Eğitime Erişim Yolu Olarak SODES (Sosyal Destek Programı) Projeleri. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 8-20.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.