Bu araştırmanın amacı;
ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerini çeşitli
değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada evren 2016-2017 eğitim-öğretim
yılında Hatay ili Antakya ilçesinde öğrenim gören beşinci sınıf
öğrencilerinden; örneklem ise söz konusu ilçede öğrenim gören 309 beşinci sınıf
öğrencisinden oluşmaktadır. Tarama modelinde tasarlanan araştırmada veri
toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, ikna edici metin yazma formu ve ikna
edici yazıları ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde
bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.
Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre araştırmaya katılan öğrencilerin ikna
edici yazma becerilerinin yeterli seviyede olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca,
öğrencilerin ikna edici yazma becerilerinin cinsiyet, ailenin aylık geliri,
iki/tek dilli olma ve Türkçe ders notu değişkenlerine göre anlamlı farklılık
gösterdiği; televizyon, tablet veya bilgisayar karşısında geçen süre
değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
The
aim of this research is to determine the persuasive writing skills of the fifth
grade students in terms of several variables. In the research, population is
the fifth grade students from province of Antakya/Hatay in 2016-2017 academic
year. The sample consists of 309 students from this province. In the study
designed in the screening model, personal information form, persuasive text
writing form and persuasive text measurement tool were used for data collection.
The obtained data were analyzed by independent sample t-test and one-way
analysis of variance. According to the results, it was found that the
persuasive writing levels of the students were not in a sufficient level.
Additionally, persuasive writing skills of students differed significantly
according to gender, monthly income of the family, being bilingual/monolingual,
and Turkish course grade. However, it wasn’t found a significant relationship
between persuasive writing skills and the time spent on television, computer,
or tablet.
Persuasion persuasive text writing text type Turkish education.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5 |