Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Proposal for Turkish Religious Music Course Contents

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 5, 230 - 242, 29.12.2018
https://doi.org/10.15869/itobiad.462496

Öz

Music is a national and universal language through which people express
their feelings and thoughts. As one of the strongest emotions of people is
believing, music becomes an integral part of faith. Melodic molds, which are
used as a means to express emotions, accompany the expression of religious
feelings as well. In the classification stage of national music genres,
religious music is also included. Dating back to the ancient times, religious
music within the musical culture of Turkey has been since performed.



For the acquisition of the theoretical and
practical knowledge of this genre of music, Turkish religious music courses have
been provided at Imam Khatib high schools and Theology faculties. It was
investigated the course content and license level curriculum of religious music
lessons given at certain stages of these educational institutions. The
curriculum and contents of the religious music courses given at tertiary
institutions have been examined. It is concluded that the contents are not
supportive to the feasibility of performance, the acquisition of modal voices
and keys and the exercises about the vocalization of the religious music. As a
solution proposal, a new arrangement in the course contents, examples of
additional activities and the exercises of modal series are presented.

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özalp, N. (2000). Türk Musikisi Tarihi I-II. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özgür, Ü. ve Aydoğan, S. (2015). Gelenekten Geleceğe Makamsal Türk Müziği. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Sezikli, U. (2013). Makamlarla Türk Din Musikisi Eğitim Seti. İstanbul: Dört Mevsim Yayınevi.
  • Tıraşcı, M. (2015). İlahiyat Fakülteleri İçin Dini Mûsikî Ders Notları, Dört Mevsim Kitap Yayınları: İstanbul.
  • Demirtaş, Y. (2009). Türk Din Musikisi Formları, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesı Dergisi, 14, Elazığ, 213-227.
  • Sevinç, M. (2017). İmam Hatip Liselerinde Dinî Mûsikî Eğitiminin Tarihsel Süreci ve Öğretim Programlarının Karşılaştırılması, Journal of Faculty of Theology of Bozok University, 11, Çorum, 153-184.
  • Koca, F. (2013). İslam Tarihi ve Medeniyetinde Salâlar ve Salavatlar, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi SBE.

Türk Din Musiki Ders İçerikleri İçin Bir Öneri

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 5, 230 - 242, 29.12.2018
https://doi.org/10.15869/itobiad.462496

Öz

Müzik, insanların duygu,
düşünce ve hislerini anlattığı, ulusal ve evrensel bir dildir. İnsanların en
güçlü duygularından birisi de inanç olduğu için müzik inancın ayrılmaz bir
parçası haline gelir. Her duygunun ifade edilmesinde aracı olarak kullanılan
melodik kalıplar, dini duyguların da anlatılmasına refakat eder.

Ulusal müzik türlerinin
sınıflandırılması aşamasında dini musikiye de yer verilir. Türkiye’deki müzik
kültürü içerisindeki dini musiki, çok eski dönemlere dayanmaktadır ve icra
olarak önemli bir yol kat etmiştir. Bu musikiye ait teorik ve icra bilgilerinin
kazandırılması adına, imam hatip ortaokulları ve liselerinde, aynı zamanda
İlahiyat fakültelerinin lisans ve lisansüstü düzeylerinde bu eğitim
verilmektedir.





Günümüzde ilgili eğitim kurumlarının belirli
aşamalarında verilmekte olan dini musiki derslerinin Lisans düzeyindeki öğretim
programı ve ders içerikleri incelenmiş, içeriğin icra kabiliyetini, icradaki
makamsal seslerin ve perdelerin kazandırılmasını, dini musikideki türlerin
seslendirilmesi ile ilgili çalışmaları desteklemediği sonucuna varılmıştır.
Çözüm önerisi olarak, ders içeriklerinde yeni bir düzenleme, ilave etkinlik
örnekleri ve makamsal dizi çalışmaları sunulmuştur.

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özalp, N. (2000). Türk Musikisi Tarihi I-II. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özgür, Ü. ve Aydoğan, S. (2015). Gelenekten Geleceğe Makamsal Türk Müziği. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Sezikli, U. (2013). Makamlarla Türk Din Musikisi Eğitim Seti. İstanbul: Dört Mevsim Yayınevi.
  • Tıraşcı, M. (2015). İlahiyat Fakülteleri İçin Dini Mûsikî Ders Notları, Dört Mevsim Kitap Yayınları: İstanbul.
  • Demirtaş, Y. (2009). Türk Din Musikisi Formları, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesı Dergisi, 14, Elazığ, 213-227.
  • Sevinç, M. (2017). İmam Hatip Liselerinde Dinî Mûsikî Eğitiminin Tarihsel Süreci ve Öğretim Programlarının Karşılaştırılması, Journal of Faculty of Theology of Bozok University, 11, Çorum, 153-184.
  • Koca, F. (2013). İslam Tarihi ve Medeniyetinde Salâlar ve Salavatlar, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi SBE.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sıtkı Akarsu 0000-0002-3028-1021

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Akarsu, S. (2018). Türk Din Musiki Ders İçerikleri İçin Bir Öneri. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(5), 230-242. https://doi.org/10.15869/itobiad.462496
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.