Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akran Eğitimi ile Meme Kanseri Farkındalık Eğitimi Alan Sağlık Bilimleri Öğrencilerinin Bilgi ve Davranış Düzeyleri

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 29 - 34, 01.01.2022

Öz

Amaç: Bu araştırma akran eğitimi ile meme kanseri, kendi kendine meme muayenesi (KKMM) eğitimi alan öğrencilerin bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, 2015-2016 öğretim yılında bir vakıf üniversitesi tıp ve sağlık bilimleri fakültesinde yapıldı. Üniversitede hemşirelik birinci sınıfta; tıp bir ve ikinci sınıfta eğitim gören öğrencilerinden gönüllü 79 öğrenciye ulaşıldı. Araştırmada danışmanlık yapacak olan 7 akran eğitimcisi (tıp I öğrencisi) meme kanseri ve KKMM konusunda uzman bir eğitimci tarafından eğitildi. Bu 7 akran eğitimcisi 90 öğrenciye ikişer-dörderli gruplar halinde aynı eğitimi verdi.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %59.5’i kadın, %40.5’i ise erkekti ve öğrencilerin tamamı bekardı. Öğrencilerin eğitim durumlarına bakıldığında %92.4’ü tıp fakültesi, %7.6’sı hemşirelik bölümü öğrencisi ve %67.1’i 1. Sınıf %32.9’u 2. Sınıf idi.
Sonuç: Akran eğitimi öncesi alınan puan ortalaması, eğitim sonrası alınan puan ortalaması arasında anlamlı bir fark vardı. (P<0,05).

Teşekkür

Araştırmada yer alan akran eğitimcilerimiz: Beril Baş, Emre Aslanbay, Mert Üstündağ, Ronahi Polat, Servet Karadaş, Aykut Kocalar, İrem Çağlayan, Sümeyra Korkmaz, Melda Parmaksız, Omar Alboushi’ ye emekleri için teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Malak, A. T., Dicle, A. (2007). Assessing the efficacy of a peer education model in teaching breast self-examination to university students. Asian Pac J Cancer Prev, 8(4), 481-4.
  • Maurer, F. (1997). A peer education model for teaching breast self-examination to undergraduate college women. Cancer Nursing, 20(1), 49-63.

Knowledge and Behavioral Levels of Health Sciences Students Who Received Breast Cancer Awareness Training with Peer Education

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 29 - 34, 01.01.2022

Öz

Aim: This research was carried out to determine the knowledge level of students who received breast cancer and breast self-examination (BSE) education with peer education.
Material and Method: The research was carried out in private university faculty of medicine and health sciences in 2015-2016 academic year. Nursing at university is in first grade; 79 students volunteering from one and second year medical education were reached. 7 peer educators (medical students I), who will provide consultancy in the research, were trained by a specialist educator in breast cancer and BSE. These 7 peer educators gave the same education to 90 students in groups of two or four.
Results: 59.5% of the students participating in the study were female and 40.5% were male and all students were single. Considering the educational status of the students, 92.4% were medical faculty, 7.6% were nursing students and 67.1% were 1st grade, 32.9% were 2nd grade.
Conclusion: There was a significant difference between the average score received before peer education and the average score received after education. (P <0.05).

Kaynakça

  • Malak, A. T., Dicle, A. (2007). Assessing the efficacy of a peer education model in teaching breast self-examination to university students. Asian Pac J Cancer Prev, 8(4), 481-4.
  • Maurer, F. (1997). A peer education model for teaching breast self-examination to undergraduate college women. Cancer Nursing, 20(1), 49-63.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Arzu Tuna

Ozlem Soran

Ebru Karaaslan

Erken Görünüm Tarihi 28 Mart 2023
Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tuna, A., Soran, O., & Karaaslan, E. (2022). Akran Eğitimi ile Meme Kanseri Farkındalık Eğitimi Alan Sağlık Bilimleri Öğrencilerinin Bilgi ve Davranış Düzeyleri. IZTU Journal of Medical and Health Sciences, 1(1), 29-34.