Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Etkinlik turizmi kapsamında Adana ilinde gerçekleştirilen Lezzet Festivali ile Portakal Çiçeği Karnavalı’nın SWOT analizi ile değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 74 - 84, 31.12.2024

Öz

Gerçekleştirilen bu çalışmada Adana’da gerçekleştirilen Portakal Çiçeği Karnavalı ile Lezzet Festivali etkinliklerinin SWOT analizi ile değerlendirilmiştir. Bu amacı gerçekleştirilebilmek için 13-21 Nisan 2024 tarihlerinde, Portakal Çiçeği Karnavalı’na katılan, aynı zamanda geçmiş yıllarda Lezzet Festivali’ne katılım sağlamış, 20 katılımcı ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Portakal Çiçeği Karnavalı’nın güçlü yönleri olarak karnavalın şehir merkezinde olması, konserler ve etkinlik çeşitliliği, zayıf yönler olarak; trafik, kalabalık ve gürültü sorunları ilk sıralarda yer almıştır. Bununla beraber Lezzet Festivali’nin güçlü yönleri arasında, gastronomik çeşitlilik, ünlü isimlerin katıldığı organizasyonlar ve geniş bir alana sahip festival alanı yer alırken; zayıf yönleri arasında, kalabalık, trafik sorunu ve yoğun duman altı olması ortaya konmuştur. Festivale ilişkin fırsatlar arasında Adana ilinin turizm çeşitliliği, ulusal ve uluslararası turizm potansiyeli, Adana mutfağının potansiyeli yer alırken, tehditler arasında, kapasitenin aşılması, festivalin kendini tekrarlaması, festivale kebapçıların hâkim olması yer almıştır.

Kaynakça

  • Adana İli Turizm İstatistikleri, Konaklayan Turist Sayısı, https://adana.ktb.gov.tr/TR-366265/2024-yili-konaklayan-turist-sayisi.html Erişim Tarihi: 04.04.2024
  • Adana Lezzet Festivali Etkinlik Programı https://adanalezzetfestivali.com.tr/index Erişim tarihi: 23.03.2024 Adana Portakal Çiçeği Karnavalı Etkinlik Programı https://www.nisandaadanada.com/2024-uluslararasi-portakal-cicegi-karnavali-programi Erişim Tarihi: 10.04.2024
  • Adana Valiliği Adana Şehri Tanıtımı http://adana.gov.tr/sehrimiz Erişim tarihi: 23.03.2024 adanalezzetfestivali.com.tr adresinden 9.10.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları, 2023. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Adrese-Dayalı-Nüfus-Kayıt-Sistemi-Sonuçları-2023-49684&dil=1 Erişim Tarihi: 04.04.2024
  • Akgöl, Y. ve Ayazlar, G. (2021). Turizm ve festival ilişkisine yönelik araştırmaların bibliyometrik haritalandırılması (1975-2020). Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1369–1387.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bilgili, B., Yağmur, Ö. ve Yazarkan, H. (2012). turistik ürün olarak festivallerin etkinlik ve verimliliği üzerine bir araştırma (Erzurum- Oltu Kırdağ Festivali Örneği), Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2(2), 117-124.
  • Bilir, Z. (2022). Turizmde yeni bir değer olarak gastronomi müzeleri: Adana ili için bir öneri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Konya.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç, E. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Chacko, H. ve Schaffer, J. (1993). The evolution of festival: creole christmas in New Orleans, Tourism Management, 14(6), 471-479.
  • Çam, O. ve Çelik, C. (2022). Festival turizmi çerçevesinde bir değerlendirme: Rio Karnavalı. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1-2), 1-20.
  • Çaylak Dönmez, Ö. ve Pehlivan, T. (2022). Coğrafi işaretli ürün deneyiminin memnuniyet ve davranışsal niyet üzerine etkisi: Adana Lezzet Festivali örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 6(1), 123-138.
  • Çımat, A. ve Bahar, O. (2003). Turizm sektörünün Türkiye ekonomisi içindeki yeri ve önemi üzerine bir değerlendirme. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (6), 1-18.
  • Çoban, M. ve Süer, S. (2018). Destinasyon markalaşmasında festival turizminin rolü: Alaçatı Ot Festivali üzerine bir çalışma. International Journal of Contemporary Tourism Research, 1, 58- 67.
  • Çulha, O. (2008), Kültür turizmi kapsamında destekleyici turistik ürün olarak deve güreşi festivalleri üzerine bir alan çalışması. Journal of Yasar University, 3(12), 1827-1852.
  • Demir, D. ve Özdemir, H. (2020). Festivallerin sosyal etkileri ve festival memnuniyeti: 7. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2): 1402-1419.
  • Deniz, Y.S. ve Avcı, D. (2022). The place and ımportance of faith tourism in the development of ıntercultural relations: the case of Adana. International Journal of Social and Humanities Sciences (IJSHS), 6(2), 67-86
  • Dimmock K. ve Tiyce M. (2001). Festivals and events: celebrating special ınterest tourism, Special Interest Tourism, (Ed: N. Douglas ve R. Derrett), John Wiley and Sons, Milton, Queensland, Australia
  • Dökme, S. (2016). Sağlık turizmi açısından adana ilinin incelenmesi ve sağlık çalışanlarının medikal turizm faaliyetlerine bakış açısı: bir hastane örneği. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Kahramanmaraş
  • Dülgaroğlu, O. (2022). Festival turizmi konusu üzerine tamamlanan lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. In L.
  • Altinay, O. M. Karatepe, & M. Tuna (Eds.), Daha iyi bir dünya için turizm. Vol 2, 1–10. USF M3 Publishing.
  • Ekin, Y. (2011). Etkinlik turizmi kapsamında festivaller ve Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin yerel halk üzerindeki sosyal etkileri konulu bir araştırma, (Doktora Tezi). Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı.
  • Eriş, H. (2019). Şanlıurfa sağlık turizmi Swot analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(71), 1278-1298.
  • Giritlioğlu, İ., Olcay, A. ve Özekici, Y. K. (2015). Bir turizm çeşitliliği olarak festival etkinliklerinin sınıflandırılması: türkiye üzerine bir değerlendirme. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(13), 306-323.
  • https://festivals.goturkiye.com/ adresinden 9.10.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Karaca, O. B., Yıldırım, O. ve Çakıcı, A. C. (2017). Adana uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalına katılan ziyaretçilerin algı ve memnuniyetleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37), 222-239
  • Karakaş, D. ve Çallı, D.S. (2023). Adana ilinin gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(1), 671-694
  • Kendir, H., Arslan, E. ve Türkmen, F. (2023). Türk Dünyası’nda Nevruz (Yengi-Kün) kutlamalarının festival turizmi açısından değerlendirilmesi: Çimkent-Van karşılaştırması. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 7(4), 2668–2684.
  • Koruyucu, N. (2016). Adana iline bağlı Pozantı ilçesinin yayla turizmi açısından incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Kahramanmaraş
  • Kömürcü, G. (2013). Etkinlik turizmi çeşidi olarak festivaller: Bozcaada yerel tatlar festivali örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Oğuz, S. (2020). Sokak yemeklerinden yiyecek bölgelerine- kentsel mekânda gastronomi hizmetleri ve mutfak turizmi: Adana Örneği. Artıbilim Adana Alparslan Türkeş Bilim Ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2).
  • Oğuz, S., Kızıldemir, Ö. ve Eker, N. (2018). Adana'da turizm sektörünün bölgesel kalkınmadaki rolü. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), 108-136.
  • O'Sullivan, D. ve Jackson, M. J. (2002). Festival Tourism: A contributor to sustainable local economic development?, Journal of Sustainable Tourism, 10(4), 325-342
  • Özbalcı, S. ve Var, T. (2013). Mesir festival with an economic perspective. Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 488-497.
  • Saçlı,Ç., Ersöz, B. ve Kahraman, C. Ö. (2019), Etkinlik katılımcılarının destinasyon imajı algılarının tekrar ziyaret etme eğilimleri üzerine etkisi: Portakal Çiçeği Karnavalı örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(1), 178-190.
  • Sahilli Birdir, S., Toksöz, D. ve Bak, E. (2016). Karnavala katılım güdüleri: IV. Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 21-39.
  • Sahilli Birdir, S., Toksöz, D. ve Birdir, K. (2018). Katılımcıların karnavalın geliştirilmesine yönelik önerileri: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 443-458.
  • Sürme, M. (2020). Festival kalitesinin davranışsal niyete etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(2), 543-551.
  • Şengül, S. ve Genç, K. (2016). Festival turizmi kapsamında yöresel mutfak kültürünün destekleyici ürün olarak kullanılması: Mudurnu İpekyolu Kültür Sanat ve Turizm Festivali örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (23), 79-89.
  • Tayfun, A. ve Arslan, E. (2021). Festival turizmi kapsamında yerli turistlerin Ankara Alışveriş Festivali’nden memnuniyetleri üzerine bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(2), 191–206.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) tarafından tarafından dizayn edilen global tanıtım sitesi. Adana Festivalleri, https://festivals.goturkiye.com/tr/adana-festivalleri Erişim Tarihi: 23.03.2024
  • UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listeleri, İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsilî Listesi, https://www.unesco.org.tr/Pages/126/123/UNESCO-İnsanlığın-Somut-Olmayan-Kültürel-Mirası-Temsilî-Listesi Erişim Tarihi: 23.03.2024
  • Yalçınkaya, N. M. (2021) Adana ili-Kozan ilçesinin ekoturizm potansiyelinin sürdürülebilir turizm yaklaşımıyla araştırılması, Turkish Journal of Forest Science, 5(2), 478-495
  • Yıldırım, H. M. ve Üzden, A. (2022). Katılımcıların uluslararası Adana Portakal Çiçeği Karnavalına yönelik algıları: Ekşi Sözlük üzerine bir inceleme. Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-11.
  • Yolal M. (2017). Türkiye’nin turizm potansiyelinin değerlendirilmesi. Çatalhöyük, Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 35-51
  • Yorulmaz, M. ve Söyler, S. (2020). Sağlık turizmi Swot analizi: Adana İli Örneği. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(2), 217-230.

Evaluation of the Taste of Adana Festival and Orange Blossom Carnival Held in Adana Province within the Scope of Event Tourism through SWOT Analysis

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 74 - 84, 31.12.2024

Öz

In this study, the Orange Blossom Carnival and Taste of Adana Festival events held in Adana were evaluated with SWOT analysis. In order to achieve this goal, interviews were conducted with 20 participants who participated in the Orange Blossom Carnival between April 13-21, 2024 and who had also participated in the Taste of Adana Festival in previous years. As a result of the research, the strengths of the Orange Blossom Carnival were the carnival being in the city center, concerts and event diversity, and the weaknesses were traffic, crowds and noise problems. However, while the strengths of the Taste of Adana Festival include gastronomic diversity, organizations with famous names and a large festival area, its weaknesses were revealed as crowds, traffic problems and heavy smog. While the opportunities for the festival include the tourism diversity of Adana province, national and international tourism potential, and the potential of Adana cuisine, the threats included exceeding capacity, the festival repeating itself and the festival being dominated by kebab restaurants.

Kaynakça

  • Adana İli Turizm İstatistikleri, Konaklayan Turist Sayısı, https://adana.ktb.gov.tr/TR-366265/2024-yili-konaklayan-turist-sayisi.html Erişim Tarihi: 04.04.2024
  • Adana Lezzet Festivali Etkinlik Programı https://adanalezzetfestivali.com.tr/index Erişim tarihi: 23.03.2024 Adana Portakal Çiçeği Karnavalı Etkinlik Programı https://www.nisandaadanada.com/2024-uluslararasi-portakal-cicegi-karnavali-programi Erişim Tarihi: 10.04.2024
  • Adana Valiliği Adana Şehri Tanıtımı http://adana.gov.tr/sehrimiz Erişim tarihi: 23.03.2024 adanalezzetfestivali.com.tr adresinden 9.10.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları, 2023. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Adrese-Dayalı-Nüfus-Kayıt-Sistemi-Sonuçları-2023-49684&dil=1 Erişim Tarihi: 04.04.2024
  • Akgöl, Y. ve Ayazlar, G. (2021). Turizm ve festival ilişkisine yönelik araştırmaların bibliyometrik haritalandırılması (1975-2020). Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1369–1387.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bilgili, B., Yağmur, Ö. ve Yazarkan, H. (2012). turistik ürün olarak festivallerin etkinlik ve verimliliği üzerine bir araştırma (Erzurum- Oltu Kırdağ Festivali Örneği), Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2(2), 117-124.
  • Bilir, Z. (2022). Turizmde yeni bir değer olarak gastronomi müzeleri: Adana ili için bir öneri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Konya.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç, E. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Chacko, H. ve Schaffer, J. (1993). The evolution of festival: creole christmas in New Orleans, Tourism Management, 14(6), 471-479.
  • Çam, O. ve Çelik, C. (2022). Festival turizmi çerçevesinde bir değerlendirme: Rio Karnavalı. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1-2), 1-20.
  • Çaylak Dönmez, Ö. ve Pehlivan, T. (2022). Coğrafi işaretli ürün deneyiminin memnuniyet ve davranışsal niyet üzerine etkisi: Adana Lezzet Festivali örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 6(1), 123-138.
  • Çımat, A. ve Bahar, O. (2003). Turizm sektörünün Türkiye ekonomisi içindeki yeri ve önemi üzerine bir değerlendirme. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (6), 1-18.
  • Çoban, M. ve Süer, S. (2018). Destinasyon markalaşmasında festival turizminin rolü: Alaçatı Ot Festivali üzerine bir çalışma. International Journal of Contemporary Tourism Research, 1, 58- 67.
  • Çulha, O. (2008), Kültür turizmi kapsamında destekleyici turistik ürün olarak deve güreşi festivalleri üzerine bir alan çalışması. Journal of Yasar University, 3(12), 1827-1852.
  • Demir, D. ve Özdemir, H. (2020). Festivallerin sosyal etkileri ve festival memnuniyeti: 7. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2): 1402-1419.
  • Deniz, Y.S. ve Avcı, D. (2022). The place and ımportance of faith tourism in the development of ıntercultural relations: the case of Adana. International Journal of Social and Humanities Sciences (IJSHS), 6(2), 67-86
  • Dimmock K. ve Tiyce M. (2001). Festivals and events: celebrating special ınterest tourism, Special Interest Tourism, (Ed: N. Douglas ve R. Derrett), John Wiley and Sons, Milton, Queensland, Australia
  • Dökme, S. (2016). Sağlık turizmi açısından adana ilinin incelenmesi ve sağlık çalışanlarının medikal turizm faaliyetlerine bakış açısı: bir hastane örneği. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Kahramanmaraş
  • Dülgaroğlu, O. (2022). Festival turizmi konusu üzerine tamamlanan lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. In L.
  • Altinay, O. M. Karatepe, & M. Tuna (Eds.), Daha iyi bir dünya için turizm. Vol 2, 1–10. USF M3 Publishing.
  • Ekin, Y. (2011). Etkinlik turizmi kapsamında festivaller ve Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin yerel halk üzerindeki sosyal etkileri konulu bir araştırma, (Doktora Tezi). Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı.
  • Eriş, H. (2019). Şanlıurfa sağlık turizmi Swot analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(71), 1278-1298.
  • Giritlioğlu, İ., Olcay, A. ve Özekici, Y. K. (2015). Bir turizm çeşitliliği olarak festival etkinliklerinin sınıflandırılması: türkiye üzerine bir değerlendirme. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(13), 306-323.
  • https://festivals.goturkiye.com/ adresinden 9.10.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Karaca, O. B., Yıldırım, O. ve Çakıcı, A. C. (2017). Adana uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalına katılan ziyaretçilerin algı ve memnuniyetleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37), 222-239
  • Karakaş, D. ve Çallı, D.S. (2023). Adana ilinin gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(1), 671-694
  • Kendir, H., Arslan, E. ve Türkmen, F. (2023). Türk Dünyası’nda Nevruz (Yengi-Kün) kutlamalarının festival turizmi açısından değerlendirilmesi: Çimkent-Van karşılaştırması. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 7(4), 2668–2684.
  • Koruyucu, N. (2016). Adana iline bağlı Pozantı ilçesinin yayla turizmi açısından incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Kahramanmaraş
  • Kömürcü, G. (2013). Etkinlik turizmi çeşidi olarak festivaller: Bozcaada yerel tatlar festivali örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Oğuz, S. (2020). Sokak yemeklerinden yiyecek bölgelerine- kentsel mekânda gastronomi hizmetleri ve mutfak turizmi: Adana Örneği. Artıbilim Adana Alparslan Türkeş Bilim Ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2).
  • Oğuz, S., Kızıldemir, Ö. ve Eker, N. (2018). Adana'da turizm sektörünün bölgesel kalkınmadaki rolü. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), 108-136.
  • O'Sullivan, D. ve Jackson, M. J. (2002). Festival Tourism: A contributor to sustainable local economic development?, Journal of Sustainable Tourism, 10(4), 325-342
  • Özbalcı, S. ve Var, T. (2013). Mesir festival with an economic perspective. Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 488-497.
  • Saçlı,Ç., Ersöz, B. ve Kahraman, C. Ö. (2019), Etkinlik katılımcılarının destinasyon imajı algılarının tekrar ziyaret etme eğilimleri üzerine etkisi: Portakal Çiçeği Karnavalı örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(1), 178-190.
  • Sahilli Birdir, S., Toksöz, D. ve Bak, E. (2016). Karnavala katılım güdüleri: IV. Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 21-39.
  • Sahilli Birdir, S., Toksöz, D. ve Birdir, K. (2018). Katılımcıların karnavalın geliştirilmesine yönelik önerileri: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 443-458.
  • Sürme, M. (2020). Festival kalitesinin davranışsal niyete etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(2), 543-551.
  • Şengül, S. ve Genç, K. (2016). Festival turizmi kapsamında yöresel mutfak kültürünün destekleyici ürün olarak kullanılması: Mudurnu İpekyolu Kültür Sanat ve Turizm Festivali örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (23), 79-89.
  • Tayfun, A. ve Arslan, E. (2021). Festival turizmi kapsamında yerli turistlerin Ankara Alışveriş Festivali’nden memnuniyetleri üzerine bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(2), 191–206.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) tarafından tarafından dizayn edilen global tanıtım sitesi. Adana Festivalleri, https://festivals.goturkiye.com/tr/adana-festivalleri Erişim Tarihi: 23.03.2024
  • UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listeleri, İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsilî Listesi, https://www.unesco.org.tr/Pages/126/123/UNESCO-İnsanlığın-Somut-Olmayan-Kültürel-Mirası-Temsilî-Listesi Erişim Tarihi: 23.03.2024
  • Yalçınkaya, N. M. (2021) Adana ili-Kozan ilçesinin ekoturizm potansiyelinin sürdürülebilir turizm yaklaşımıyla araştırılması, Turkish Journal of Forest Science, 5(2), 478-495
  • Yıldırım, H. M. ve Üzden, A. (2022). Katılımcıların uluslararası Adana Portakal Çiçeği Karnavalına yönelik algıları: Ekşi Sözlük üzerine bir inceleme. Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-11.
  • Yolal M. (2017). Türkiye’nin turizm potansiyelinin değerlendirilmesi. Çatalhöyük, Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 35-51
  • Yorulmaz, M. ve Söyler, S. (2020). Sağlık turizmi Swot analizi: Adana İli Örneği. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(2), 217-230.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gözde Hatice Güneş 0009-0009-0221-0806

Metin Sürme 0000-0001-9810-7073

Erken Görünüm Tarihi 18 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 27 Haziran 2024
Kabul Tarihi 23 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, G. H., & Sürme, M. (2024). Etkinlik turizmi kapsamında Adana ilinde gerçekleştirilen Lezzet Festivali ile Portakal Çiçeği Karnavalı’nın SWOT analizi ile değerlendirilmesi. Journal of Applied Tourism Research, 5(2), 74-84.


20229

20220     20222         20223   20224     20225    20227        20228       24647     24720