This study aimed to examine the trends of digital games and gamification in nursing education. The document analysis method was carried out by adapting the PRISMA for the bibliometric analysis. 20 articles published on digital games and gamification in nursing education were analyzed. Bibliometric analysis of the metadata of the articles was performed with the Biblioshiny. It is noteworthy that the articles published on digital games and gamification in nursing education have been published mainly in recent years with collaborative work. In the articles, quantitative, qualitative, and mixed design research methods were carried out in different studies. The most related words analysis in the summary section of the publications shows that students, game, and nursing are the most related words. We can conclude that game-based learning and gamification are effective in students' active participation in the course, increasing their satisfaction levels, providing motivation, and teaching skills in nursing education.
Nursing education digital game gamification research trends bibliometric analysis
This study aimed to examine the trends of digital games and gamification in nursing education. The document analysis method was carried out by adapting the PRISMA for the bibliometric analysis. 20 articles published on digital games and gamification in nursing education were analyzed. Bibliometric analysis of the metadata of the articles was performed with the Biblioshiny. It is noteworthy that the articles published on digital games and gamification in nursing education have been published mainly in recent years with collaborative work. In the articles, quantitative, qualitative, and mixed design research methods were carried out in different studies. The most related words analysis in the summary section of the publications shows that students, game, and nursing are the most related words. We can conclude that game-based learning and gamification are effective in students' active participation in the course, increasing their satisfaction levels, providing motivation, and teaching skills in nursing education.
Nursing education digital game gamification research trends bibliometric analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "