Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ters Yüz Sınıf Modeli ile İlgili Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2023, , 767 - 799, 27.10.2023
https://doi.org/10.18009/jcer.1337303

Öz

Gelişen ve değişen teknolojinin yanında yaşanan COVİD-19 salgını ve bunun sonucunda okullarda eğitimin uzaktan olması, teknolojilerin eğitim ortamlarında kullanılması ihtiyacını daha da arttırmıştır. Eğitim öğretim sürecinin teknoloji kullanılarak çevrimiçi ortamlarda yürütülmesi durumlarından biri olan ters yüz sınıf modeli bu anlamda günümüzde kullanılmaya başlanan ve eğitim süreci üzerindeki etkisi incelenen bir modeldir. Bu çalışmada geliştirilen etkinliklerin yer aldığı ters yüz sınıf modelinin kullanıldığı bir ortamda özel yetenekli öğrencilerin yaşadıkları deneyimle ilgili düşüncelerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Marmara Bölgesinde bir bilim ve sanat merkezine devam etmekte olan “bireysel yetenekleri fark ettirme” programına kayıtlı 11 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma dört hafta sürmüştür ve veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrenciler ters yüz sınıf modelini eğlenceli bulduklarını, model sayesinde konuyu daha iyi pekiştirdiğini, anlamalarının kolaylaştığını, modelin kendilerine zaman kazandırdığını ve bu sayede sınıf içi etkinliklere daha çok vakit kaldığını belirtmişlerdir.

Etik Beyan

Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurul Başkanlığı Etik Kurul Belge Tarihi: 12/05/2023 Etik Kurul Belgesi Sayı ve Numara: 2023/215

Kaynakça

  • Aksoy, İ., & Aydın, A. (2022). Ters yüz sınıf modelinin 7. sınıf fen bilimleri dersi aynalarda yansıma ve ışığın soğrulması ünitesinin öğretilmesine etkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 203-223.
  • Alsancak Sırakaya, D. (2017). Oyunlaştırılmış tersyüz sınıf modeline yönelik öğrenci görüşleri. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 36(1), 114-132.
  • Arslanhan, A., Bakırcı, H., & Altunova, N. (2022). Fen bilgisi öğretmenlerinin ters yüz öğretim modeli hakkındaki görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 10(19), 26-49. https://doi.org/10.18009/jcer.1017574 Aydın, B. (2016). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, ödev/görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisi. [Yüksek Lisans Tezi], Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Baker, J. W. (2000). The “Classroom Flip”, Using web course management tools to become the guide by the side. In J. A. Chambers (Ed.), Selected Papers from the 11th International Conference on College Teaching and Learning (pp. 9-17). Florida Community College.
  • Bishop, J. L., & Verleger, M. A. (2013). The flipped classroom: A survey of the research. ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. https://doi.org/10.18260/1-2--22585
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. ASCD, International Society for Technology in Education.
  • Bezci, M., & Karamustafaoğlu, S. (2022). Ters yüz sınıf modeli ve fen eğitiminde kullanımı: Katı basıncı. Pearson Journal, 7(17), 83-100.
  • Bolat, Y. (2016). Ters yüz edilmiş sınıflar ve eğitim bilişim ağı (EBA). Journal of Human Sciences, 13(2), 3373-3388. https://doi.org/10.14687/jhs.v13i2.3952
  • Bozdağ, H. C., & Gökler, İ. (2023). Ters yüz sınıf modeline yönelik dijital içerik tasarımı: Biyoloji dersi örneği. Journal of Computer and Education Research, 11(21), 335-355. https://doi.org/10.18009/jcer.1246524
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education.London: Routledge
  • Çelebi, Ö. (2023). Kesintisiz ters yüz edilmiş öğrenme modelinin öğrenci başarısına etkililiği ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Ordu Üniversitesi, Ordu.
  • Çevikbaş, M. (2018).Ters yüz sınıf modeli uygulamalarına dayalı bir matematik sınıfındaki öğrenci katılım sürecinin incelenmesi. [Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping the classroom and instructional technology integration in a college-level information systems spreadsheet course. Educational Technology Research and Development, 61(4), 563-580.
  • Demirel, H. (2023). Ters yüz sınıf modeliyle işlenen 8. sınıf fen bilimleri dersinde farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin 21. Yüzyıl becerilerine etkisi. [Yüksek Lisans Tezi], Ordu Üniversitesi, Ordu.
  • Demiralay, R. (2014). Evde ders okulda ödev modelinin benimsenmesi sürecinin yeniliğin yayılımı kuramı çerçevesinde incelenmesi. [Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demiralay, R., & Karataş, S. (2014). Evde ders okulda ödev modeli, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 31, 333-340.
  • Dizbay, A. K. (2022). Uzaktan eğitimde ters yüz öğrenme modelinin öğrenci erişisine etkisi ile model konusunda öğrenci görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Erbil, D. G. (2019). Tersine çevrilmiş sınıf ortamında işbirlikli öğrenme yönteminin akademik başarı ve psikososyal değişkenler üzerindeki etkisi. [Doktora Tezi], Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Erdoğan, E. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modelinin kullanımı. [Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Esen, B., & Saralar-Aras, İ. (2022). Çokgenler konusunun öğretiminde RETA modelinin öğrencilerin başarı ve algılarına etkisi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 96-121. http://doi.org/10.51119/ereegf.2022.25
  • Flipped Learning Network [FLN] (2014). The four pillars of F-L-I-P. Retrieved from http://flippedlearning.org
  • Gençer, B. G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde yeni bir süreç: Ters-yüz sınıf sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı, 5(6), 881-888.
  • Gökdemir, A. (2018). Sosyal bilgiler öğretmeni yetiştirmede ters yüz öğrenme: bir karma yöntem çalışması. [Doktora tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri. [Yüksek Lisans Tezi], Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Kabadayı, H., Çocuk, H. E., & Yanpar-Yelken, T. (2022). Ters yüz edilmiş sınıfta zihin haritalama tekniğinin özel yetenekli öğrencilerin yazma becerilerine etkisinin incelenmesi. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(49), 253-276.
  • Kansızoğlu, H. B. (2018). Ters yüz edilmiş sınıf modeline dayalı yazma öğretiminin öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeylerine, yazma başarılarına ve kaygılarına etkisi. [Doktora tezi], Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karaca, C. (2016). Öğretim teknolojilerinde güncel bir yaklaşım: Ters yüz öğrenme. Ankara: Pegem
  • Kaya, D. (2018). Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 232-249.
  • Kayan, M. F. (2020). Evde ders okulda ödev modelinin akademik başarı, kalıcılık ve sınıf iklimi üzerindeki etkisi. [Doktora Tezi], Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Kılıç, A. E., & Yılmaz, R. (2021). YouTube’un eğitsel amaçlı kabul durumunun incelenmesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 69-89.
  • Marlowe, C. A. (2012). The effect of the flipped classroom on student achievement and stress. Montana State University, Montana.
  • Mazur, E. (1997). Peer instruction: A user's manual. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Merrill, M. D. (2002). First principles of instruction. Educational Technology Research and Development, 50(3), 43–59.
  • Nacaroğlu, O. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin ters yüz öğrenme modeline yönelik hazırbulunuşluklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 51-66.
  • Osguthorpe, R. T., & Graham, C. R. (2003). Blended learning systems: Definitions and directions. Quarterly Review of Distance Education, 4(3), 227-233.
  • Özbay, Ö., & Sarıca, R. (2019). Ters yüz sınıfa yönelik gerçekleştirilen çalışmaların eğilimleri: Bir sistematik alanyazın taraması. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 332-348. https://doi.org/10.31592/aeusbed.595036
  • Özdemir, M. Ç., (2019). Ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarının geometri öğretiminde kullanılmasının matematik öğretmen adaylarının geometriye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi], Bayburt Üniversitesi, Bayburt.
  • Özler, A. (2020). Ters yüz sınıf modeli ile desteklenmiş tam öğrenme yaklaşımının matematik dersindeki akademik başarıya ve öz düzenleme becerilerine etkisi. [Yüksek Lisans Tezi], Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Öztürk, T., Karademir, T., Yılmaz, G. K., & Yılmaz, R. (2015). Examining flipped classroom model from students’ point of view. In EDULEARN15 Proceedings (pp. 7882-7882).
  • Şahin, Ş., Boyacı, Z., Ökmen, B., Danişman, Ş., Hasırcı, H. M. E., & Kılıç, A. (2020). Determining visions related to the flipped learning, Manisa Celal Bayar University Journal of Social Sciences, 18(3), 62-84.
  • Sakar, D., & Sağır, Ş. U. (2017). Eğitimde ters yüz çevrilmiş sınıf uygulamaları. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1904-1916.
  • Schreglmann, S. (2016). Türkiye’de üstün yetenekli öğrenciler ile ilgili yapılan yükseköğretim tezlerinin içerik analizi (2010–2015). Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 4(1), 14-26.
  • Seaman, G., & Gaines, N. (2013). Leveraging digital learning systems to flip classroom instruction. Journal of Modern Teacher Quarterly, 1, 25-27.
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(2), 27-41.
  • Staker, H., & Horn, M. B. (2012). Classifying K–12 blended learning. CA: Innosight Institute.
  • Strayer, J. F. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15, 171-193.
  • Strelan, P., Osborn, A., & Palmer, E. (2020). The flipped classroom: A meta-analysis of effects on student performance across disciplines and education levels. Educational Research Review, 30, 100314. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100314
  • Talan, T., & Gülseçen, S. (2018). Ters-yüz sınıf ve harmanlanmış öğrenmede öğrencilerin öz-düzenleme becerilerinin ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 563-580.
  • Temizyürek, F., & Ünlü, N. A. (2015). Dil öğretiminde teknolojinin materyal olarak kullanımına bir örnek: “flipped classroom”. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 64-72. http://doi.org/10.14686/BUEFAD.2015111015
  • Teng, D. C. E., Chen, N. S., Kinshuk, & Leo, T. (2012). Exploring students’ learning experience in an international online research seminar in the synchronous cyber classroom. Computers & Education, 58, 918-930.
  • Tétreault, P. L. (2006). The flipped classroom: Cultivating student engagement [Unpublished master's thesis], University of Victoria, Kanada.
  • Topalak, Ş. (2016).Çevrilmiş öğrenme modelinin başlangıç seviyesi piyano öğretimine etkisi. [Doktora Tezi], İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi. [Doktora Tezi], Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Turan, Z., & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Türk, Ö., & Ev-Çimen, E. (2022). Matematik öğretmen adaylarının beceri temelli etkinlik geliştirmede kullanılan ters yüz edilmiş öğrenme modeline yönelik görüşleri. Dijital Teknolojiler ve Eğitim Dergisi, 1(2), 92–109. https://doi.org/10.5281/zenodo.7487540
  • Uçar, H., & Bozkurt, A. (2018). Dönüştürülmüş sınıf 2.0: Bilginin üretimi ve sentezlenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 143-157.
  • Ünlütürk, A. Ö., & Bakioğlu, B. (2023). Ters yüz öğrenme ile yapılandırılmış okul dışı fen eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(1), 124-140.
  • Yavuz, M., & Karaman, S. (2021). Ters yüz sınıf modelinin ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin akademik başarılarına ve deneyimlerine etkisinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(4), 1127-1144.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yorgancı, S. (2020). Matematik derslerinde öğrenci performansını artırmaya yönelik bir ters yüz öğrenme modeli. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 348-371.

Examination of Student Views on the Flipped Classroom Model

Yıl 2023, , 767 - 799, 27.10.2023
https://doi.org/10.18009/jcer.1337303

Öz

Along with the developing and changing technology, the COVID-19 epidemic and, as a result, distance education in schools has increased the need to use technologies in educational environments. The flipped classroom model, one of the situations in which the education process is carried out in online environments using technology, is a model that has been used today and its effect on the education process is examined. This study aims to reveal the thoughts of gifted students about their experiences in an environment where the flipped classroom model is used. The research study group consists of 11 students enrolled in the "recognizing individual talents" program, who are attending a science and art center in the Marmara Region. The research lasted four weeks, and an interview form was used as a data collection tool. Content analysis was used in the analysis of the obtained data. As a result of the study, the students stated that they found the flipped classroom model fun, that it reinforced the subject better thanks to the model, that it was easier for them to understand, that the model saved them time and, thus more time was left for in-class activities.

Kaynakça

  • Aksoy, İ., & Aydın, A. (2022). Ters yüz sınıf modelinin 7. sınıf fen bilimleri dersi aynalarda yansıma ve ışığın soğrulması ünitesinin öğretilmesine etkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 203-223.
  • Alsancak Sırakaya, D. (2017). Oyunlaştırılmış tersyüz sınıf modeline yönelik öğrenci görüşleri. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 36(1), 114-132.
  • Arslanhan, A., Bakırcı, H., & Altunova, N. (2022). Fen bilgisi öğretmenlerinin ters yüz öğretim modeli hakkındaki görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 10(19), 26-49. https://doi.org/10.18009/jcer.1017574 Aydın, B. (2016). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, ödev/görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisi. [Yüksek Lisans Tezi], Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Baker, J. W. (2000). The “Classroom Flip”, Using web course management tools to become the guide by the side. In J. A. Chambers (Ed.), Selected Papers from the 11th International Conference on College Teaching and Learning (pp. 9-17). Florida Community College.
  • Bishop, J. L., & Verleger, M. A. (2013). The flipped classroom: A survey of the research. ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. https://doi.org/10.18260/1-2--22585
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. ASCD, International Society for Technology in Education.
  • Bezci, M., & Karamustafaoğlu, S. (2022). Ters yüz sınıf modeli ve fen eğitiminde kullanımı: Katı basıncı. Pearson Journal, 7(17), 83-100.
  • Bolat, Y. (2016). Ters yüz edilmiş sınıflar ve eğitim bilişim ağı (EBA). Journal of Human Sciences, 13(2), 3373-3388. https://doi.org/10.14687/jhs.v13i2.3952
  • Bozdağ, H. C., & Gökler, İ. (2023). Ters yüz sınıf modeline yönelik dijital içerik tasarımı: Biyoloji dersi örneği. Journal of Computer and Education Research, 11(21), 335-355. https://doi.org/10.18009/jcer.1246524
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education.London: Routledge
  • Çelebi, Ö. (2023). Kesintisiz ters yüz edilmiş öğrenme modelinin öğrenci başarısına etkililiği ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Ordu Üniversitesi, Ordu.
  • Çevikbaş, M. (2018).Ters yüz sınıf modeli uygulamalarına dayalı bir matematik sınıfındaki öğrenci katılım sürecinin incelenmesi. [Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping the classroom and instructional technology integration in a college-level information systems spreadsheet course. Educational Technology Research and Development, 61(4), 563-580.
  • Demirel, H. (2023). Ters yüz sınıf modeliyle işlenen 8. sınıf fen bilimleri dersinde farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin 21. Yüzyıl becerilerine etkisi. [Yüksek Lisans Tezi], Ordu Üniversitesi, Ordu.
  • Demiralay, R. (2014). Evde ders okulda ödev modelinin benimsenmesi sürecinin yeniliğin yayılımı kuramı çerçevesinde incelenmesi. [Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demiralay, R., & Karataş, S. (2014). Evde ders okulda ödev modeli, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 31, 333-340.
  • Dizbay, A. K. (2022). Uzaktan eğitimde ters yüz öğrenme modelinin öğrenci erişisine etkisi ile model konusunda öğrenci görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Erbil, D. G. (2019). Tersine çevrilmiş sınıf ortamında işbirlikli öğrenme yönteminin akademik başarı ve psikososyal değişkenler üzerindeki etkisi. [Doktora Tezi], Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Erdoğan, E. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modelinin kullanımı. [Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Esen, B., & Saralar-Aras, İ. (2022). Çokgenler konusunun öğretiminde RETA modelinin öğrencilerin başarı ve algılarına etkisi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 96-121. http://doi.org/10.51119/ereegf.2022.25
  • Flipped Learning Network [FLN] (2014). The four pillars of F-L-I-P. Retrieved from http://flippedlearning.org
  • Gençer, B. G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde yeni bir süreç: Ters-yüz sınıf sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı, 5(6), 881-888.
  • Gökdemir, A. (2018). Sosyal bilgiler öğretmeni yetiştirmede ters yüz öğrenme: bir karma yöntem çalışması. [Doktora tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri. [Yüksek Lisans Tezi], Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Kabadayı, H., Çocuk, H. E., & Yanpar-Yelken, T. (2022). Ters yüz edilmiş sınıfta zihin haritalama tekniğinin özel yetenekli öğrencilerin yazma becerilerine etkisinin incelenmesi. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(49), 253-276.
  • Kansızoğlu, H. B. (2018). Ters yüz edilmiş sınıf modeline dayalı yazma öğretiminin öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeylerine, yazma başarılarına ve kaygılarına etkisi. [Doktora tezi], Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karaca, C. (2016). Öğretim teknolojilerinde güncel bir yaklaşım: Ters yüz öğrenme. Ankara: Pegem
  • Kaya, D. (2018). Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 232-249.
  • Kayan, M. F. (2020). Evde ders okulda ödev modelinin akademik başarı, kalıcılık ve sınıf iklimi üzerindeki etkisi. [Doktora Tezi], Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Kılıç, A. E., & Yılmaz, R. (2021). YouTube’un eğitsel amaçlı kabul durumunun incelenmesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 69-89.
  • Marlowe, C. A. (2012). The effect of the flipped classroom on student achievement and stress. Montana State University, Montana.
  • Mazur, E. (1997). Peer instruction: A user's manual. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Merrill, M. D. (2002). First principles of instruction. Educational Technology Research and Development, 50(3), 43–59.
  • Nacaroğlu, O. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin ters yüz öğrenme modeline yönelik hazırbulunuşluklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 51-66.
  • Osguthorpe, R. T., & Graham, C. R. (2003). Blended learning systems: Definitions and directions. Quarterly Review of Distance Education, 4(3), 227-233.
  • Özbay, Ö., & Sarıca, R. (2019). Ters yüz sınıfa yönelik gerçekleştirilen çalışmaların eğilimleri: Bir sistematik alanyazın taraması. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 332-348. https://doi.org/10.31592/aeusbed.595036
  • Özdemir, M. Ç., (2019). Ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarının geometri öğretiminde kullanılmasının matematik öğretmen adaylarının geometriye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi], Bayburt Üniversitesi, Bayburt.
  • Özler, A. (2020). Ters yüz sınıf modeli ile desteklenmiş tam öğrenme yaklaşımının matematik dersindeki akademik başarıya ve öz düzenleme becerilerine etkisi. [Yüksek Lisans Tezi], Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Öztürk, T., Karademir, T., Yılmaz, G. K., & Yılmaz, R. (2015). Examining flipped classroom model from students’ point of view. In EDULEARN15 Proceedings (pp. 7882-7882).
  • Şahin, Ş., Boyacı, Z., Ökmen, B., Danişman, Ş., Hasırcı, H. M. E., & Kılıç, A. (2020). Determining visions related to the flipped learning, Manisa Celal Bayar University Journal of Social Sciences, 18(3), 62-84.
  • Sakar, D., & Sağır, Ş. U. (2017). Eğitimde ters yüz çevrilmiş sınıf uygulamaları. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1904-1916.
  • Schreglmann, S. (2016). Türkiye’de üstün yetenekli öğrenciler ile ilgili yapılan yükseköğretim tezlerinin içerik analizi (2010–2015). Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 4(1), 14-26.
  • Seaman, G., & Gaines, N. (2013). Leveraging digital learning systems to flip classroom instruction. Journal of Modern Teacher Quarterly, 1, 25-27.
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(2), 27-41.
  • Staker, H., & Horn, M. B. (2012). Classifying K–12 blended learning. CA: Innosight Institute.
  • Strayer, J. F. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15, 171-193.
  • Strelan, P., Osborn, A., & Palmer, E. (2020). The flipped classroom: A meta-analysis of effects on student performance across disciplines and education levels. Educational Research Review, 30, 100314. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100314
  • Talan, T., & Gülseçen, S. (2018). Ters-yüz sınıf ve harmanlanmış öğrenmede öğrencilerin öz-düzenleme becerilerinin ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 563-580.
  • Temizyürek, F., & Ünlü, N. A. (2015). Dil öğretiminde teknolojinin materyal olarak kullanımına bir örnek: “flipped classroom”. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 64-72. http://doi.org/10.14686/BUEFAD.2015111015
  • Teng, D. C. E., Chen, N. S., Kinshuk, & Leo, T. (2012). Exploring students’ learning experience in an international online research seminar in the synchronous cyber classroom. Computers & Education, 58, 918-930.
  • Tétreault, P. L. (2006). The flipped classroom: Cultivating student engagement [Unpublished master's thesis], University of Victoria, Kanada.
  • Topalak, Ş. (2016).Çevrilmiş öğrenme modelinin başlangıç seviyesi piyano öğretimine etkisi. [Doktora Tezi], İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi. [Doktora Tezi], Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Turan, Z., & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Türk, Ö., & Ev-Çimen, E. (2022). Matematik öğretmen adaylarının beceri temelli etkinlik geliştirmede kullanılan ters yüz edilmiş öğrenme modeline yönelik görüşleri. Dijital Teknolojiler ve Eğitim Dergisi, 1(2), 92–109. https://doi.org/10.5281/zenodo.7487540
  • Uçar, H., & Bozkurt, A. (2018). Dönüştürülmüş sınıf 2.0: Bilginin üretimi ve sentezlenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 143-157.
  • Ünlütürk, A. Ö., & Bakioğlu, B. (2023). Ters yüz öğrenme ile yapılandırılmış okul dışı fen eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(1), 124-140.
  • Yavuz, M., & Karaman, S. (2021). Ters yüz sınıf modelinin ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin akademik başarılarına ve deneyimlerine etkisinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(4), 1127-1144.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yorgancı, S. (2020). Matematik derslerinde öğrenci performansını artırmaya yönelik bir ters yüz öğrenme modeli. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 348-371.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selin Çenberci 0000-0003-4025-7823

Burcu Çalışkan Karakulak 0000-0002-3516-7703

Hasan Yasin Tol 0000-0003-3047-0268

Erken Görünüm Tarihi 25 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 3 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 17 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Çenberci, S., Çalışkan Karakulak, B., & Tol, H. Y. (2023). Ters Yüz Sınıf Modeli ile İlgili Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 11(22), 767-799. https://doi.org/10.18009/jcer.1337303

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "