The aim of this study is to determine technology attitudes of chemistry teacher candidates by using ChemBioDraw software as computer assisted teaching material in Organic Structural Analysis class for planned four weeks. Furthermore, it was also intended students thoughts about using technology and visualization software in education. This study was carried out as applicable for the mixed method approach. In this regard, a preand post-test single group experimental design was administrated to examine the change of the participants’ attitudes. Their ideas on the usage of technology in the education system were determined by individual interviews. The sample of this study consists of 20 fourth grade chemistry teacher candidates who registered to organic structural analysis class in the department of chemistry of a university located in the southeast of the Anatolia for the 2014-2015 spring semester. Technology attitude scale and semi-structured interview form were used as the data collection tool to determine the ideas of chemistry teacher candidates for the usage of technology in the field of chemistry teaching. In the present study, paired samples ttest was used for the comparison of pre- and post-test scores of the chemistry teacher candidates. The participants’ ideas from interviews were subjected to content analysis. The frequency tables were composed based on similarities and differences in the responses. The technology attitudes of teacher candidates have changed significantly positive according to interview and statistical analysis results. Furthermore, the chemistry candidates have noticed that technology has an effective place in the chemistry lessons education. Teacher education should be integrated more according to these outcomes.
attitude towards technology Chemistry Education ChemBioDraw Computer Assisted Education
Kimya gözle görülemeyen tanecikler ve bunların etkileşimleriyle ilgilenen bir alan olduğu için öğrenciler tarafından zorluk çekilen bir derstir. Bu zorluk öğrencilerin kimya dersine olan tutumlarını da olumsuz etkilemektedir. Günümüzde bilişim teknolojileri bu soruna etkili bir çözüm olarak önerilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Organik Yapısal Analiz dersinde, ChemBioDraw yazılımından faydalanılarak tasarlanan ve dört hafta süren bilgisayar destekli öğretimin kimya öğretmen adaylarının teknolojiye karşı tutumlarına etkisini belirlemektir. Çalışmada öğretmen adaylarının teknolojinin ve özellikle bu tür görselleştirme yazılımlarının eğitimde kullanımına yönelik görüşlerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Bu araştırma karma yaklaşımın doğasına uygun olarak yürütülmüştür. Bu bağlamda ön-test son-test tek örneklem deneysel desen ile katılımcıların tutumlarındaki değişim ve mülakatlar ile katılımcıların teknolojiyi eğitimde kullanmalarına yönelik görüşleri belirlenmiştir. Çalışmanın örneklemini 2014-2015 öğretim yılı bahar yarıyılında Güneydoğu Anadolu Bölgesinde yer alan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi, Kimya Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören ve Organik Yapısal Analiz dersine kayıtlı 20 kişilik dördüncü sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Teknoloji Tutum Ölçeği” ve öğretmen adaylarının kimya öğretimde teknoloji kullanımı hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Çalışmada; kimya öğretmen adaylarının ön-test ve son-test puanlarının karşılaştırılmasında nicel veri çözümlemelerinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde ilişkili örneklemler için t testi kullanılmıştır. Katılımcıların görüşleri içerik analizine tabi tutulmuş. Benzer ve farklılıklara göre oluşturulan kategoriler için frekans tabloları verilmiştir. Yapılan görüşmeler ve istatistiksel analizler sonucu öğretmen adaylarının teknolojiye karşı tutumlarında pozitif yönde ve manidar bir değişimin olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen adayları teknolojinin kimya derslerinin etkili öğretiminde önemli bir yere sahip olduğuna dair görüş bildirmişlerdir. Bu bulgulara dayanarak, öğretmen eğitimine teknolojinin daha fazla entegre edilmesi önerilmektedir.
Teknoloji Tutumu Kimya Öğretimi ChemBioDraw Bilgisayar Destekli Öğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "