Bu çalışmada ilköğretimde görev yapan okul
yöneticilerinin çokkültürlü eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi;
amaçlanmaktadır. Araştırmada, nicel ve nitel verilerin bir arada kullanılmasına
olanak veren karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 31’i
bayan, 69’u erkek 100 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel
verilerinin analizinde; Kolmogorov-Smirnov (K-S), Aritmetik Ortalama, Standart
Sapma, Bağımsız T Testi, Anova, Pearson Korelasyon Katsayısı; nitel verilerinin
analizinde frekans ve içerik çözümleme teknikleri kullanılmıştır. Nicel analiz
sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin çokkültürlü eğitim tutumlarının
cinsiyet, okul türü, okuldaki görev, branş; demokratik tutumlarının okul türüne
göre anlamlı farklılığa sahip olduğu belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin
çokkültürlü eğitim tutumları ile demokratik tutumları arasındaki korelasyona
bakıldığında pozitif yönde ve orta düzeyde (0.57) bir ilişkinin bulunduğu
belirlenmiştir.
Demokrasi demokratik tutum çokkültürlü eğitim okul yöneticisi
In this study, it is aimed to determine the
opinions of school administrators working in primary education about
multicultural education in primary education. Mixed method was used in the
research. The study group consists of 100 school administrators working in
primary education. Kolmogorov-Smirnov (KS), Arithmetic Mean, Standard
Deviation, Independent T Test, Anova, Spearman Brown Correlation Coefficient
were used in the analysis of quantitative data in the study. Frequency and
content analysis techniques were used in the analysis of qualitative data. It
has been determined that school administrators' multicultural attitudes have a
significant difference according to gender, school type, task in school, branch
variables. According to the results of the qualitative analysis, it was
determined that school administrators' opinions on multicultural education
attitudes in general are positive and high. It has been determined that the
democratic attitudes of school administrators have a meaningful difference from
the school type. It has been determined that school administrators have a
positive and moderate (0.57) relationship between multicultural education
attitudes and democratic attitudes.
Democracy democratic attitude multicultural education school manager
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "