Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmeni
adaylarının serbest zaman sıkılma algısı, yaşam doyumu ve sosyal bağlılık
düzeylerini bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi
belirlemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Serbest Zamanlarda
Sıkılma Algısı Ölçeği”, “Yaşam Doyumu Ölçeği ve “Sosyal Bağlılık Ölçeği" kullanılmıştır.
Katılımcıların serbest zamanlarında sıkılma ve doyumsuzluk algıları, yaşam
doyumları ve sosyal bağlılıkları cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir şekilde
farklılaşmamaktadır. Öğretmen adaylarının serbest zamanlarında sıkılma ve
doyumsuzluk algıları ile yaşam doyumları sınıf ve düzenli olarak fiziksel
aktiviteye katılma durumu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde
farklılaşmazken, sosyal bağlılıkları ise sınıf ve düzenli olarak fiziksel
aktiviteye katılma durumu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde
farklılaşmaktadır. Diğer yandan öğretmen adaylarının serbest zamanlarında
sıkılma ve doyumsuzluk algıları ile sosyal bağlılıkları ekonomik durum
değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmazken yaşam doyumları ise
ekonomik durum değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır.
Serbest zamanlarda sıkılma algısı yaşam doyumu sosyal bağlılık beden eğitimi öğretmeni adayı
The purpose of this study was to analyze
perceived levels of leisure boredom, life satisfaction and social connectedness
of physical education pre-service teachers according to some demographic
variables, and to determine the relationship between leisure boredom, life
satisfaction and social connectedness. “Leisure Boredom Scale”, “Satisfaction
with Life Scale” and “Social Connectedness Scale” were used to collect data.
There were no significant differences between the leisure boredom,
dissatisfaction, life satisfaction and social connectedness of the participants
and their genders. While there were no significant differences between leisure
boredom, dissatisfaction and life satisfaction of the participants and grade
level and participation physical activity regularly, there were significant
differences between social connectedness and grade level and participation
physical activity regularly. On the other hand, there were no significant
differences between leisure boredom, dissatisfaction and social connectedness
of the participants and economic situation, there were significant differences
between life satisfaction and economic situation.
Leisure boredom life satisfaction social connectedness pre-service physical education teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "