Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yedinci Sınıf “Çember ve Daire” Konusunda Geliştirilen GeoGebra Destekli Öğretim Materyaline ve Öğrenme Ortamına İlişkin Öğrenci Görüşleri

Yıl 2020, , 1 - 27, 25.03.2020
https://doi.org/10.18009/jcer.638142

Öz

Bu araştırmanın amacı, yedinci sınıf “Çember ve Daire” konusunun öğretimine yönelik geliştirilen GeoGebra destekli öğretim materyaline ve öğrenme ortamına ilişkin öğrenci görüşlerini yansıtmaktır. Araştırma özel durum çalışması ile yürütülmüştür. Araştırma, Isparta ilinde yedinci sınıfta öğrenim gören 30 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, 5’li likert tipi 25 madde ve 4 açık uçlu sorudan oluşan anket ve sınıf içi gözlemler yoluyla toplanmıştır. Nicel veriler SPSS 17.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Nitel veriler betimsel ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada GeoGebra destekli öğretim materyalinin öğrenmeyi kolaylaştırdığı, görsel olarak zihinde canlandırmayı güçlendirdiği, günlük hayatla ilişkilendirilebilmeyi desteklediği, daha kolay çizimler yapma ve keşfetme fırsatı verdiği belirlenmiştir. 

Destekleyen Kurum

Uşak Üniversitesi BAP Koordinasyonu Birimi

Proje Numarası

2016/SOSB001

Teşekkür

Uşak Üniversitesi BAP Koordinasyonu Birimi tarafından 2016/SOSB001 nolu proje kapsamında desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Awang, T. S., & Zakaria, E. (2013). Enhancing students’ understanding in integral calculus through the integration of maple in learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 102, 204-211.
  • Bağcıvan, B. (2005). İlköğretim yedinci sınıflarda bilgisayar destekli geometri öğretimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. İstanbul: BİTA-Ceren Yayın Dağıtım.
  • Baki, A., Kösa, T., & Güven, B. (2011). A comparative study of the effects of using dynamic geometry software and physical manipulatives on the spatial visualisation skills of pre-service mathematics teachers. British Journal of Educational Technology, 42, 291-310.
  • Bhagat, K. K., & Chang, C. (2015). Incorporating geogebra into geometry learning-a lesson from India. Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 11(1), 77-86.
  • Birgin, O., & Topuz, F. (2017, Mayıs). Ortaokul 7.sınıfta geogebra destekli geometri öğretiminin öğrenmedeki kalıcılık üzerine etkisi, 3.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumunda sunulmuş sözlü bildiri, Afyonkarahisar.
  • Birgin, O., Bozkurt, E., Gürel, R., & Duru, A. (2015). The effect of computer-assisted instruction on 7th grade students’ achievement and attitudes toward mathematics: the case of the topic “vertical circular cylinder”. Croatian Journal of Education, 17(3), 783-813.
  • Birgin, O., Uzun, K., & Mazman-Akar, S. G. (2020). Investigation of turkish mathematics teachers’ proficiency perceptions in using information and communication technologies in teaching. Education and Information Technologies, 25 (1), 487-507. doi:10.1007/s10639-019-09977-1
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (6. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, O., & Özgeldi, M. (2018). 7.sınıf ortaokul öğrencilerinin GeoGebra ile öteleme ve yansıma konusundaki deneyimlerinin incelemesi. H. Gür & H. H. Şahan (Ed.), Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi Bildiriler Kitabı (Vol: 5, ss. 92-106), Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • Çetin, Y., & Mirasyedioğlu, Ş. (2019). Teknoloji destekli probleme dayalı öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7 (13), 13-34. doi: 10.18009/jcer.494907
  • Çiftçi, O., & Tatar, E. (2014). Pergel-cetvel ve dinamik bir yazılım kullanımının başarıya etkilerinin karşılaştırılması. Journal of Computer and Education Research, 2(4), 111-133.
  • Delice, A., & Karaaslan, G. (2015). Dinamik geometri yazılımları ile çokgenler konusunda hazırlanan etkinliklerin öğrenci performansı ve öğretmen görüşlerine yansıması. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 3, 133-148.
  • Deniz, S., & Özdemir-Erdoğan, Ö. (2012). İlköğretim 7.sınıflara yönelik geometri sketchpad ile çember/dairede açı ve yay ölçümü. X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Evirgen, O., & İkikardeş, N. Y. (2019). 7. sınıf matematik dersinde zorlanılan konulara ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 21(1), 416-435.
  • Fahlberg-Stojanovska, L., & Trifunov, Z. (2010). Constructing and exploring triangles with GeoGebra. Annals. Computer Science Series (Anale. Seria Informatică), 8(2), 45-54.
  • Güven, B. (2002). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile keşfederek öğrenme. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kağızmanlı, T. B., & Tatar, E. (2016). Using computer supported collaborative dynamic learning environment in the instruction of conics. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 3(2), 9-30.
  • Kaleli-Yılmaz, G., & Yüksel, M. (2019). Tasarlanan farklı öğrenme ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 10(2), 426-455.
  • Kaya, A., & Öçal, F. (2019). Geogebra’nın öğrencilerin matematikteki akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 31-59.
  • Kutluca, T. (2019). The effect on students’ achievements of computer assisted instruction designed for quadratic functions. Journal of Research and Reflections in Education, 13(2), 347-358.
  • Kutluca, T., & Baki, A. (2013). Evaluation of student views about worksheets developed in quadratic functions. Hacettepe University Journal of Education, 28(3), 319-331.
  • Küçük-Demir, B., & Çolakoğlu, S. (2018). Çember konusunun geogebra yazılımıyla öğretiminin 7.sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 5(1), 20-44.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Ortaokul matematik dersi 5-8.sınıflar öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1-8. sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston: VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Şimşek, N., & Yaşar, A. (2019). GeoGebra ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik ve yöntemsel eğilimleri: Bir içerik analizi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 10(2), 290-313.
  • Trigo, M., & Pe’rez, H. (2010). High school teachers’ use of dynamic software to generate serendipitous mathematical relations. The Montana Mathematics Enthusiast, 7(1), 31-46.
  • Turk, H. S., & Akyuz, D. (2016). The effects of using dynamic geometry on eighth grade students' achievement and attitude towards triangles. International Journal for Technology in Mathematics Education, 23(3), 95-102.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri (2.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yenilmez, K., & Demirhan, H. (2013). Altıncı sınıf öğrencilerinin bazı temel matematik kavramları anlama düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 275-292.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, Y., & Tatar, E. (2015). Cooperative learning model supported with dynamic mathematics software geogebra. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 3, 149-164.
  • Zengin, Y., Furkan, H., & Kutluca, T. (2012). The effect of dynamic mathematics software geogebra on student achievement in teaching of trigonometry. Procedia and Social Behavioral Sciences, 31, 183-187.
  • Zengin, Y. (2018). Incorporating the dynamic mathematics software geogebra into a history of mathematics course. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 49(7), 1083-1098.

Students’ Views about GeoGebra-Supported Teaching Material and Learning Environment Developed for “Circle and Disc” Subject at the 7th Grade

Yıl 2020, , 1 - 27, 25.03.2020
https://doi.org/10.18009/jcer.638142

Öz

The aim of this study is to reflect the views of the students about the GeoGebra-supported teaching material and learning environment developed for “Circle and Disc” subject at the 7th grade. This study was conducted with case study method. The study was carried out with 30 students who were studying in seventh grade in Isparta. Data were collected with a questionnaire consisting of 25 items 5-point likert type and 4 open-ended questions and in-class observation methods. Quantitative data were analyzed with SPSS 17.0 package program. Qualitative data were analyzed using descriptive and content analysis technique. In this study, it was determined that GeoGebra-supported teaching material facilitated learning, visually stimulated the visualization of the mind, supported the relationship of the subject with daily life, and gave the opportunity to make drawings and discover more easily. 

Proje Numarası

2016/SOSB001

Kaynakça

  • Awang, T. S., & Zakaria, E. (2013). Enhancing students’ understanding in integral calculus through the integration of maple in learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 102, 204-211.
  • Bağcıvan, B. (2005). İlköğretim yedinci sınıflarda bilgisayar destekli geometri öğretimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. İstanbul: BİTA-Ceren Yayın Dağıtım.
  • Baki, A., Kösa, T., & Güven, B. (2011). A comparative study of the effects of using dynamic geometry software and physical manipulatives on the spatial visualisation skills of pre-service mathematics teachers. British Journal of Educational Technology, 42, 291-310.
  • Bhagat, K. K., & Chang, C. (2015). Incorporating geogebra into geometry learning-a lesson from India. Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 11(1), 77-86.
  • Birgin, O., & Topuz, F. (2017, Mayıs). Ortaokul 7.sınıfta geogebra destekli geometri öğretiminin öğrenmedeki kalıcılık üzerine etkisi, 3.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumunda sunulmuş sözlü bildiri, Afyonkarahisar.
  • Birgin, O., Bozkurt, E., Gürel, R., & Duru, A. (2015). The effect of computer-assisted instruction on 7th grade students’ achievement and attitudes toward mathematics: the case of the topic “vertical circular cylinder”. Croatian Journal of Education, 17(3), 783-813.
  • Birgin, O., Uzun, K., & Mazman-Akar, S. G. (2020). Investigation of turkish mathematics teachers’ proficiency perceptions in using information and communication technologies in teaching. Education and Information Technologies, 25 (1), 487-507. doi:10.1007/s10639-019-09977-1
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (6. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, O., & Özgeldi, M. (2018). 7.sınıf ortaokul öğrencilerinin GeoGebra ile öteleme ve yansıma konusundaki deneyimlerinin incelemesi. H. Gür & H. H. Şahan (Ed.), Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi Bildiriler Kitabı (Vol: 5, ss. 92-106), Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • Çetin, Y., & Mirasyedioğlu, Ş. (2019). Teknoloji destekli probleme dayalı öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7 (13), 13-34. doi: 10.18009/jcer.494907
  • Çiftçi, O., & Tatar, E. (2014). Pergel-cetvel ve dinamik bir yazılım kullanımının başarıya etkilerinin karşılaştırılması. Journal of Computer and Education Research, 2(4), 111-133.
  • Delice, A., & Karaaslan, G. (2015). Dinamik geometri yazılımları ile çokgenler konusunda hazırlanan etkinliklerin öğrenci performansı ve öğretmen görüşlerine yansıması. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 3, 133-148.
  • Deniz, S., & Özdemir-Erdoğan, Ö. (2012). İlköğretim 7.sınıflara yönelik geometri sketchpad ile çember/dairede açı ve yay ölçümü. X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Evirgen, O., & İkikardeş, N. Y. (2019). 7. sınıf matematik dersinde zorlanılan konulara ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 21(1), 416-435.
  • Fahlberg-Stojanovska, L., & Trifunov, Z. (2010). Constructing and exploring triangles with GeoGebra. Annals. Computer Science Series (Anale. Seria Informatică), 8(2), 45-54.
  • Güven, B. (2002). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile keşfederek öğrenme. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kağızmanlı, T. B., & Tatar, E. (2016). Using computer supported collaborative dynamic learning environment in the instruction of conics. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 3(2), 9-30.
  • Kaleli-Yılmaz, G., & Yüksel, M. (2019). Tasarlanan farklı öğrenme ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 10(2), 426-455.
  • Kaya, A., & Öçal, F. (2019). Geogebra’nın öğrencilerin matematikteki akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 31-59.
  • Kutluca, T. (2019). The effect on students’ achievements of computer assisted instruction designed for quadratic functions. Journal of Research and Reflections in Education, 13(2), 347-358.
  • Kutluca, T., & Baki, A. (2013). Evaluation of student views about worksheets developed in quadratic functions. Hacettepe University Journal of Education, 28(3), 319-331.
  • Küçük-Demir, B., & Çolakoğlu, S. (2018). Çember konusunun geogebra yazılımıyla öğretiminin 7.sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 5(1), 20-44.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Ortaokul matematik dersi 5-8.sınıflar öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1-8. sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston: VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Şimşek, N., & Yaşar, A. (2019). GeoGebra ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik ve yöntemsel eğilimleri: Bir içerik analizi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 10(2), 290-313.
  • Trigo, M., & Pe’rez, H. (2010). High school teachers’ use of dynamic software to generate serendipitous mathematical relations. The Montana Mathematics Enthusiast, 7(1), 31-46.
  • Turk, H. S., & Akyuz, D. (2016). The effects of using dynamic geometry on eighth grade students' achievement and attitude towards triangles. International Journal for Technology in Mathematics Education, 23(3), 95-102.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri (2.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yenilmez, K., & Demirhan, H. (2013). Altıncı sınıf öğrencilerinin bazı temel matematik kavramları anlama düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 275-292.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, Y., & Tatar, E. (2015). Cooperative learning model supported with dynamic mathematics software geogebra. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 3, 149-164.
  • Zengin, Y., Furkan, H., & Kutluca, T. (2012). The effect of dynamic mathematics software geogebra on student achievement in teaching of trigonometry. Procedia and Social Behavioral Sciences, 31, 183-187.
  • Zengin, Y. (2018). Incorporating the dynamic mathematics software geogebra into a history of mathematics course. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 49(7), 1083-1098.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Faden Topuz 0000-0003-0642-734X

Osman Birgin 0000-0003-3460-2731

Proje Numarası 2016/SOSB001
Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2019
Kabul Tarihi 23 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Topuz, F., & Birgin, O. (2020). Yedinci Sınıf “Çember ve Daire” Konusunda Geliştirilen GeoGebra Destekli Öğretim Materyaline ve Öğrenme Ortamına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 8(15), 1-27. https://doi.org/10.18009/jcer.638142

Cited By











Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "