Araştırmada fen bilimleri öğretmen adaylarının Felder
Silverman öğrenme stillerine göre öğrenme stillerinin belirlenmesi ve çeşitli
değişkenler yönüyle incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli
kapsamında yürütülmüş olup araştırmanın örneklemini bir eğitim fakültesinde
öğrenim görmekte olan 322 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Felder ve
Soloman (1994) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlanan “Öğrenme Stili
Envanteri” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizi bağımsız
t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak yapılmıştır.
Araştırma sonucunda, fen öğretmen adaylarının yaparak, hissederek, görsel ve sıralı
öğrenme stillerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının
sahip oldukları öğrenme stillerinden en yüksek skoru görsel öğrenme stili almıştır. Ayrıca araştırmada cinsiyet, sınıf
seviyesi ve baba eğitim durumlarına göre öğrenme stilleri farklılık
göstermiştir. Araştırma sonuçlarına dayanarak ilgililere gerekli önerilerde
bulunulmuştur.
Öğrenme stilleri Felder ve Soloman öğrenme stili envanteri fen bilgisi öğretmen adayları
It was aimed to determine
learning styles according to Felder Silverman learning styles and to examine
various variables in this research. The study was carried out through a
descriptive design involving a survey model with a sample of 322 science
student teachers studying at Amasya Faculty of Education on during 2016-2017
academic years. The
"Learning Style Inventory" developed by Felder & Soloman (1994)
and adapted to the Turkish language was used as a data collection tool. Data
were analyzed using independent t-test and one-way analysis of variance
(ANOVA). As a result of the research, it was determined that science teacher
candidates had visual and sequential learning styles by doing, feeling, and
doing. The highest score from the learning styles that the teacher candidates
possessed was the visual learning style. In addition, learning styles differed
according to gender, grade level and father education status in the survey.
Based on the results of the research, necessary suggestions were made.
Learning Styles Felder and Soloman learning inventory science teacher candidates
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 3 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "