Bu çalışmanın amacı, 7.sınıf öğrencilerinin
tasarlanmış bir öğrenme ortamında en büyük ortak bölen ve en küçük ortak kat
(ebob-ekok) bilgisini oluşturma süreçlerinin RBC+C soyutlama modeli ile
incelenmesidir. Çalışma grubu, bir devlet ortaokulunda öğrenim gören altı 7.
Sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bilgi oluşturma süreci, nitel araştırma
yöntemlerinden, yorumlayıcı yaklaşımı temel alan öğretim deneyi yöntemi ile
incelenmiştir. Öğrencilerin ebob-ekok bilgisine ulaşma süreçleri tanıma,
kullanma, oluşturma, pekiştirme bilişsel eylem adımlarına göre
değerlendirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından her
bir eylem adımı kapsamında araştırma problemleri hazırlanmıştır. Araştırmanın
sonucunda, öğrencilerin ebob-ekok kavramlarını etkinlik sonunda yapılandırdıkları
gözlemlenmiştir.
The aim of this study is to examine the greatest common divisor (gcd), lowest common
multiple (lcm) knowledge construction process of 7th grade students in a designed
learning environment with the RBC+C abstraction model. The study group
consisted of six 7th grade students receiving education at a public secondary
school. The knowledge construction process was explored with teaching
experiment method, which is among qualitative research methods based on an
interpretative approach. The process of
students to attain the knowledge of the concepts of gcd and lcm was evaluated
according to cognitive action steps of recognizing, building with,
construction and consolidation. As a data collection tool, research problems
were prepared by the researchers within the scope of each action step. As a result of the study, it was observed
that the students were able to structure the concepts of gcd and lcm at the end
of the activity.
Greatest common divisor lowest common multiple RBC+C abstraction model abstraction constructivist approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 16 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 12 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "