The aim of this research is
to examine the opinions of mathematics teachers about mathematical thinking.
The study examined teachers’ knowledge level and views regarding mathematical
thinking within the scope of a class titled “Development of Mathematical Thinking
Skills in Children” in educational sciences institute of a university. The
study was conducted in a pattern of descriptive case study following a
qualitative paradigm. Descriptive case studies are definitive. Participants
considered mathematical thinking as a process in which they related real life
and mathematics in preeducation. In posteducation process, however, the
participants were able to define mathematical thinking with several different
viewpoints and examples and explain the process with examples.
The aim of this research is
to examine the opinions of mathematics teachers about mathematical thinking.
The study examined teachers’ knowledge level and views regarding mathematical
thinking within the scope of a class titled “Development of Mathematical Thinking
Skills in Children” in educational sciences institute of a university. The
study was conducted in a pattern of descriptive case study following a
qualitative paradigm. Descriptive case studies are definitive. Participants
considered mathematical thinking as a process in which they related real life
and mathematics in preeducation. In posteducation process, however, the
participants were able to define mathematical thinking with several different
viewpoints and examples and explain the process with examples.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 13 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "