Bu araştırmada öncelikli olarak ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin teknoloji destekli matematik öğrenmeye yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Pierce, Stacey ve Barkatsas (2007) geliştirilen bir ölçme aracının Türkçeye uyarlama çalışması yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar uyarlanan ölçeğin davranışsal katılım, matematiksel güven, duyuşsal katılım ve teknoloji destekli matematik öğrenmeye yönelik tutum olmak üzere 4 alt boyuttan oluştuğunu ortaya koymuştur. Uyarlanan ölçeğin alt boyutları için Cronbach alfa güvenirlik katsayısı sırasıyla .77, .85, .82, .80 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin bütünü için güvenirlik katsayısı .89'dur. Uyarlanan ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında öğrencilerin matematik dersine yönelik genel olarak tutumlarının olumlu ve kaygı düzeylerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutum ve kaygı düzeyleri arasında anlamlı ve negatif bir ilişki olduğu görülmektedir. Bu derse yönelik olumlu tutumlar geliştikçe kaygı düzeyinin azaldığı söylenebilir.
Purpose of this study was to examine
elementary students' attitude towards learning mathematics with technology and
anxiety. In order to examine students' attitude towards learning mathematics
with technology, The Technology and Mathematics Attitude Scale developed by Pierce,
Stacey ve Barkatsas (2007) was adapted Turkish settings. Results of this part of the
study revealed that there were four sub-scales behavioral
engagement (α=.77),
mathematics confidence (α=.85), affective engagement (α=.82), attitude towards use
of technology for learning mathematics (α=.80). Second part of the study revealed that elementary students attitude
towards mathematics were positive and their anxiety were low. There was a negative
and significant relationship between students' attitude towards learning
mathematics with technology and anxiety. It seems as the students' attitude
towards learning math with technology increases their anxiety decreases.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "