Araştırmanın amacı 5. sınıf fen bilimleri
dersinde kullanılabilecek Sürdürülebilir Çevre konusunda örnek bir okul dışı
öğrenme ortamı uygulaması tasarlamak, yürütmek ve öğrenciler üzerindeki
yansımalarını incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 Eğitim Öğretim yılı 2. döneminde Ağrı ili
Merkez ilçesinde bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 5. sınıf 32 öğrenci ile
yürütülmüştür. Çalışmada 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programında bulunan 5.
sınıf “İnsan ve Çevre” ünitesine ait kazanımlara göre etkinlikler
hazırlanmıştır. Okul dışı öğrenme ortamlarından biri olan Ata Botanik Bahçesine
gezi düzenlenmiştir. Sürdürülebilir çevre ölçeği ön test ve son test olarak
uygulanmış, son test lehine istatiksel anlamda farklılık bulunmuştur. Botanik
bahçesine yapılan gezinin öğrencilerin çevre bilincini artırmada etkili olduğu
tespit edilmiştir.
The aim of research is to design, conduct and
implement an exemplary outdoor-school learning environment for Sustainable
Environment that can be used in the 5th grade science course and to
examine its reflections on students. Case study, one of the qualitative
research methods, was used. The research was carried out with 32 students in 5th
grade studying in a secondary school in the central district of Ağrı province
in the second term of 2018-2019 academic year. In the study, activities were
prepared according to the achievements of the 5th grade “Human and
Environment” unit in the 2018 Science Education Program. The trip was organized
to Ata Botanic Garden, which is one of the extra-school learning environments.
The sustainable environmental scale was applied as a pre-test and post-test,
and a statistically significant difference were found in favor of the
post-test. After the trip, the students stated that they learned a lot from Ata
Botanic Garden.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "