The aim of this study is to examine the
awareness of mathematics teachers and preservice teachers on misconceptions
related to the subject of probability and their instructional explanations
about which methods should be used to correct these misconceptions. The study
was carried out with six mathematics teachers and three preservice teachers
studying in the 4th grade of a state university's secondary school mathematics
teaching program. The case study method was used in the study. The interview
form consisting of nine questions was used as the data collection tool. As a
result of the research, it was determined that teachers and preservice teachers
could generally identify the misconceptions related to a positive-negative regency
effect, simple and compound events.
Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmenlerinin
ve öğretmen adaylarının olasılık konusuna ilişkin kavram yanılgılarıyla ilgili
farkındalıklarını belirlemek ve bu kavram yanılgılarının düzeltilmesi için
hangi yöntemlerin kullanılması gerektiği ile ilgili öğretimsel açıklamalarını
incelemektir. Araştırma altı matematik öğretmeni ve bir devlet üniversitesinin
ilköğretim matematik öğretmenliği programının 4. sınıfında öğrenim gören üç
öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır.
Veri toplama aracı olarak dokuz sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin ve
öğretmen adaylarının çoğunlukla, olumlu ve olumsuzluk sonralık etkisini,
birleşim yanılgısını basit ve bileşik olaydaki kavram yanılgılarını fark
edebildikleri görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "