Scientific knowledge is a kind of objective knowledge which is a systematic, valid, consistent, triable and provable. From this point of view, the metaphoric perceptions of pre-service teachers, who engaged in many scientific knowledge and processes during the teachers’ training process, were found worthy of investigation in this study. Study was designed on the basis of the phenomenology study design. 170 pre-service teachers enrolled in the preschool education department of one of the public university in the 2019-2020 academic year participated voluntarily in the study. The questionnaire form prepared by the researchers was used to find out current metaphorical perceptions of preservice teachers about the concept of “scientific knowledge”. In this study, a total of 139 metaphors related to scientific knowledge were created. Metaphors created by 170 preservice teachers participating in the study were categorized based on their commonalities and divided into nine categories.
Scientific Knowledge Preschool Prospective Teachers Metaphoric Analysis
Scientific knowledge is a kind of objective knowledge, which is systematic, valid, consistent, triable and provable. From this point of view, the metaphoric perceptions of preservice teachers, who engaged in many scientific knowledge and processes during the teachers’ training process, were found worthy of investigation in this study. This study adopted the phenomenology study design. The sample consisted of 170 preservice teachers studying in preschool education in a state university during the 2019–2020 academic year. The questionnaire form prepared by the researchers was used to find out the current metaphorical perceptions of preservice teachers about the concept of ‘scientific knowledge’. In this study, a total of 139 metaphors related to scientific knowledge were created. Metaphors created by 170 preservice teachers participating in the study were categorised based on their commonalities and divided into nine categories.
Scientific knowledge, preschool preservice teachers metaphoric analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 16 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "