In this study, it is aimed to evaluate the content of the textbooks between the 5th- 8th grade science and mathematics textbooks in the context of digital competence. Textbooks MoNE publications in the 2020-2021 academic year were used and document analysis method was preferred. For data analysis, a checklist was created by using the digital competence criteria published in the MoNE curriculum. To the findings, there is very little attention on the content for digital competence in Science and Mathematics textbooks. The content is mostly oriented "access to information" and digital-oriented content is in the book chapters mostly took part in the "unit sections.". There is no increase in the content for digital competence as the grade level increases and no content for "retention of information" and "presentation of information" at any grade level. Also there are significant differences in the content of the textbooks at the same grade level in the context of digital competence. To fill the main gaps between the learning goals and textbooks in the context of digital competence and to create related content for the dimensions, a digital competence framework of our country should be.
Digital competence mathematics education science education textbook
In this study, it is aimed to evaluate the content of the textbooks between the 5th- 8th grade science and mathematics textbooks in the context of digital competence. Textbooks MoNE publications in the 2020-2021 academic year were used and document analysis method was preferred. For data analysis, a checklist was created by using the digital competence criteria published in the MoNE curriculum. To the findings, there is very little attention on the content for digital competence in Science and Mathematics textbooks. The content is mostly oriented "access to information" and digital-oriented content is in the book chapters mostly took part in the "unit sections.". There is no increase in the content for digital competence as the grade level increases and no content for "retention of information" and "presentation of information" at any grade level. Also there are significant differences in the content of the textbooks at the same grade level in the context of digital competence. To fill the main gaps between the learning goals and textbooks in the context of digital competence and to create related content for the dimensions, a digital competence framework of our country should be.
Digital competence mathematics education science education textbook.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | İnceleme Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Nisan 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 19 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "